Francize food: 4 idei de afaceri în domeniul alimentar

Dacă dispui de niște bani însă nu prea știi ce afacere să lansezi pe cont propriu, ai putea lua în considerare investiția într-o franciză. Ai acces la un business deja stabil pe piață, la expertiza fondatorului, la resursele de care dispune acesta și ai putea descoperi că este o soluție foarte bună. Iată o listă de francize food, 4 idei de afaceri în domeniul alimentar pe care ai putea să le încerci.
L’Amande - Desserts sans gluten

L’Amande - Desserts sans gluten, cofetărie cu laborator propriu pentru produse fără gluten, se adresează, în special, persoanelor care suferă de intoleranță la gluten, dar și celor cu alergii și intoleranță la lactoză, ouă sau nuci, printr-o gamă largă de produse de cofetărie, patiserie și brutărie.

Fondatoarea cofetăriei a anunțat la finalul lunii iunie a acestui an lansarea sistemului de franciză, prima franciză cu deserturi L’Amande fiind deschisă la Bacău în urma unei investiții în valoare de 50.000 de euro.

Francizele L’Amande au peste 150 de produse în portofoliu și se bucură de același concept, design, distribuitori de materii prime precum cofetăria din București.

Cifra de afaceri pe an estimată pentru prima franciză L’Amande este între 150.000 și 200.000 de lei. 

Fondatoarea cofetăriei plănuiește extinderea rețelei de francize și în alte orașe mari din România, precum Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Constanța și Oradea.

L’Amande este un business fondat de Daniela Alecse, în 2016, și se ocupă de producerea și comercializarea produselor fără gluten și nu numai. Afacerea a luat naștere dintr-o nevoie reală a Danielei de a consuma doar alimente care nu conțin gluten. Astfel, aceasta și-a dorit să aducă pe piața din România produse de calitate. În prezent, L’Amande operează cu un laborator în București, iar în cei cinci ani de activitate a creat și adaptat peste 200 de rețete de produse fără gluten, inspirate din rețetele copilăriei.

Pentru 2021, compania estimează o cifră de afaceri de peste 150.000 de euro.

Franciza DAbo Doner

Franciza DAbo, fondată de sibianul Dan Paștiu în 2013, numără în prezent 52 de unități deschise, care au în spate 30 de parteneri francizați.

DAbo s-a extins rapid la nivel naţional, astfel că, în 2018, cifra de afaceri a întregului lanţ de restaurante a atins la 17 milioane de euro, iar în 2019 a ajuns la 22 milioane de euro.

În 2020, cifra de afaceri a fost de 19 milioane de euro, în condițiile în care restaurantele au fost închise sau au funcționat doar în regim pick-up & delivery, conform regulilor impuse de contextul pandemic.

Taxa de franciză pentru DAbo Doner costă 10.000 de euro, sumă la care se vor adăuga redevența de exploatare lunară, în valoare de 2.5% + T.V.A din totalul încasărilor și redevența de publicitate în cuantum de 2%.

Investiția totală necesară pentru deschiderea unui restaurant DAbo Doner se situează în jurul sumei de 150.000 euro, buget care include spațiul, amenajarea și utilarea acestuia la cele mai înalte standarde (incluzând self-order kioskurile), formarea echipei și costul de franciză.

Franciza merge mai departe cu planurile începute în 2020, dar întârziate de contextul pandemic, având în plan să deschidă în total 38 de unități la nivel național, până la finalul lui 2021.

Mai multe idei de francize regăsiți în aceste articole.

În primăvara acestui an DAbo a deschis 4 restaurante în sistem de franciză în aceeași zi, în Cluj (2), la Bacău și la Brezoi. Totodată, franciza DAbo și-a făcut debutul pe piața externă prin deschiderea primului restaurant în Londra.

Pe plan extern, DAbo Doner își propune să deschidă anul acesta încă 5 locații în Londra și 40 de restaurante în toată Anglia în următorii 3 ani. Acestora li se adaugă deschiderea de noi unități în Spania și Luxemburg, în Ungaria - sub Master Franciză, prin intermediul partenerului din franciza DAbo care are unități deschise în Satu Mare și Baia Mare, dar și în Bulgaria - prin intermediul partenerului care deține deja două unități sezoniere pe litoral și un restaurant permanent în Mangalia.

Idei de afaceri food - Dodo Pizza

În România, brandul Dodo Pizza este prezent din anul 2016, în Brașov și București. În decursul celor 7 ani lanțul pizzeriilor a crescut treptat, în acest moment având 7 pizzerii, 2 în Brașov și 5 în București.

Dodo Pizza România a lansat în luna aprilie a acestui an site-ul oficial al francizei, acolo unde vizitatorii pot vedea prețul, avantajele și alte beneficia ale acestei francize.

În primăvara acestui an, franciza Dodo Pizza avea 694 de restaurante în 14 țări.

Costul francizei Dodo Pizza este de 10.000 de euro per unitate, iar taxa de roialitate e de 3,5% în primul an și 5% în al doilea an. Taxa de marketing este de 3% și se percepe din al doilea an.

Costurile aproximative pentru deschiderea unei locații Dodo Pizza sunt de 80.000 – 100.000 de euro în cazul unei locații de tip express cu livrare, ce poate fi pusă într-un centru commercial sau 150.000 – 230.000 de euro în cazul unei unități city format, cu livrare, loc de joacă și sală de mese. Durata minimă e de 5 ani.

Franciza Prepelițescu

În luna aprilie 2021, grupul Hop Garden a semnat un acord de franciză cu Prepelițescu Urban Food & DriveIn pentru administrarea în exclusivitate a brandului Prepelițescu pe piața din București și deschiderea primului local din cadrul rețelei de franciză în complexul Magic by Hop Garden din Drumul Taberei nr. 115, București

50.000 euro a fost investiția în prima locație deschisă în cadrul sistemului de franciză „Prepelițescu Urban Food”. Restaurantul francizat se va numi Prepelițescu și este situat în complexul Magic by Hop Garden. 500.000 euro este cifra de afaceri estimată pentru Prepelițescu, parte a Hop Garden – locație în franciza, în 2021.



Citeste si