GoCab ajunge la afaceri de 2,1 milioane de lei în primele 3 luni. Proiecție de creștere cu 7% față de anul trecut

Compania GoCab Software S.A., operatorul platformei digitale de servicii de comenzi taxi GoCab, a înregistrat în primele trei luni ale acestui an încasări de peste 2,11 milioane de lei aferente segmentului de curse corporate, serviciu destinat companiilor care doresc să își transporte angajații cu taxiul.

Astfel, veniturile realizate prin GoCab Corporate în primul trimestru al acestui an (Q1 2023) aproape s-au dublat față de nivelul înregistrat în anul precedent. Serviciul a fost lansat în iulie 2022.

Ca evoluție lunară, serviciul GoCab Corporate se află pe un trend de creștere constantă și accelerată. Doar încasările din luna martie 2023, estimate la circa 1,1 milioane de lei, reprezintă aproape două treimi (peste 62%) din volumul realizat în cursul primului trimestru al anului curent. Conform datelor companiei, valoarea totală a curselor corporate se situează în jurul a circa 35.000 de lei pe zi.

De asemenea, încasările companiei din comisioanele aferente acestui serviciu reflectă dinamica puternic ascendentă din cursul ultimelor 4 luni, înregistrând un avans de circa 75% în intervalul decembrie 2022 – martie 2023.

Datele menționate mai sus sunt preliminare, nefiind deocamdată auditate, cifrele definitive urmând a fi prezentate în curând în rapoartele publice ale companiei. GoCab Software S.A. este listată pe piața MTS AeRO Premium a Bursei de Valori București. 

GoCab Corporate deservește, în marile orașe, peste 130 de locații ale companiilor client

Potrivit datelor companiei, se remarcă de asemenea creșterea puternică a numărului de curse achitate cu vouchere electronice din soldul virtual al clientului – de la puțin peste 7.400 în decembrie 2022 la peste 12.500 în martie 2023 (date provizorii).

Aceste cifre preliminare confirmă opțiunea strategică a GoCab Software S.A. de a se concentra pe serviciile furnizate persoanelor juridice, acolo unde compania deține poziția de lider de piață în serviciile de transport corporate cu plata prin vouchere electronice.

„După o perioadă de investiții semnificative în dezvoltarea și promovarea serviciilor GoCab și a infrastructurii noastre fizice și de IT, compania a intrat în faza de monetizare accelerată a serviciilor noastre”, spune Ninel Macarie, Director General și CTO al GoCab Software S.A. „Toate fluxurile de venit, de la abonamente la comisioane, se află pe o tendință accentuată de creștere. Am înregistrat o evoluție excelentă pe segmentul de servicii corporate, unde am dimensionat și adaptat aplicația pentru a se potrivi nevoilor clienților, inclusiv prin instalarea de terminale fizice pentru comenzi taxi.”

 „În prezent, flotele de taxiuri înrolate în aplicația GoCab preiau zilnic circa 600-650 de comenzi pentru transportul angajaților clienților noștri, din 130 de locații aflate preponderent în București, dar și în Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Sibiu și Brașov. Iar aceste avantaje nu se limitează doar la companiile client. GoCab este singura companie de profil de pe piață care le virează șoferilor instant sumele cuvenite.”

Proiecții pentru 2023

Pe baza evoluției businessului de până în prezent, compania estimează pentru acest an venituri de aproximativ 13 mil. lei, avansul lunar al încasărilor estimat pentru restul anului fiind de circa 7%.

La începutul lunii mai, compania va lansa serviciul Transfer, prin care se poate comanda un taxi oriunde în țară, la o dată și o oră alese de client, pentru orice destinație, inclusiv din afara orașului. Șoferii disponibili licitează pentru cursă, iar clientul poate alege oricare mașină dorește.

Această nouă funcționalitate reprezintă o premieră pe piața serviciilor de transport cu taxiul, fiind disponibilă până în prezent doar la serviciile de transport alternativ (ride sharing).

GoCab Software S.A. a dezvoltat și operează în România platforma GoCab, care constă în aplicația mobilă de comenzi de taxiuri pentru persoane fizice și juridice, precum și o serie de servicii complementare.

Platforma constă în următoarele componente: aplicațiile GoCab RoClient și RoDriver (pentru clienții persoane fizice, respectiv șoferi); modulul GoCab Corporate; modulul GoCab Pro, care le oferă clienților garanția că vor găsi o mașină, iar șoferilor le garantează un număr minim de comenzi într-un interval de timp; modulul GoCab WebDispatch, interfață între dispeceratele tradiționale de taxi și platforma digitală GoCab; GoCab Kiosk, infrastructură de terminale fizice pentru comenzi taxi plasate din spații publice (aeroport, gări, malluri, restaurante, hoteluri, recepții de firme etc., care numără în prezent 604 de unități); și GoCab Advertising, soluție de publicitate ce rulează pe tablete amplasate pe tetierele taxiurilor înrolate în acest serviciu.

În 2022, compania a lansat mai multe servicii, dintre care o parte nu au echivalent pe piața locală a serviciilor de transport privat de persoane: GoCab Corporate, GoCab Pro, GoCab Advertising și serviciul Flexi.



Citeste si