Gram de Curaj: Daniela Pădurariu, Glow2Go: ”Curajul nu mă lasă să stau locului”

Se spune că sufletul cântărește 21 de grame, dar cât cântărește curajul antreprenorilor? Asta urmărim să aflăm în această nouă rubrică, Gram de curaj, o serie de discuții cu antreprenori din România despre curajul care i-a ajutat să creeze și să dezvolte afaceri de succes.Continuăm discuția despre curaj alături de Daniela Pădurariu, cofondatoare Glow2Go, prima platformă de servicii de înfrumusețare la domiciliu din România

Gram de curaj este un proiect realizat cu sprijinul LG Gram, un companion care ajută antreprenorii să treacă peste toate dificultățile vieții de business. 

Descoperă laptopul LG Gram.

Daniela Pădurariu este cofondatoare Glow2Go, prima platformă de servicii de înfrumusețare la domiciliu din România. Daniela a prins mersul antreprenoriatului la The Entrepreneurship Academy, facultatea care te învață business prin practică, dar și în tabăra organizată de noi, start-up.ro, unde a fost una dintre bursiere. 

Înainte de a lansa platforma, Daniela Pădurariu și Raluca Enache, fondatoarele Glow2Go, au discutat cu peste 500 de femei ca să-și valideze ideea și ca să se asigure că oferă o soluție pentru o nevoie reală. Glow2Go are 40 de freelanceri profesioniști și 2500 de clienți în platformă, planurile pentru anul acesta urmărind să crească baza de data cu parteneri și servicii, dar și să îmbunătățescă întreaga experiență digitală. 

Curajul care te bate pe umăr

Dialogul cu Daniela ne aduce în atenție un curaj care e asemănat cu o forță, o creatură de sine stătătoare care apare în viața Danielei cu diverse scopuri. Sau, așa cum ne spune chiar ea: ”curajul e ceva care mă îndeamnă de la spate, mă atinge aici pe umăr să mă duc să fac lucruri. E o chestie care nu mă lasă să stau locului.” 

Tânăra antreprenoare dă un dinamism anume curajului, pe care îl simte ca o tensiune în corp, că e într-un punct și ar vrea să fie altundeva, și îl compară cu o săritură într-o piscină cu apă rece.

”La asta mă gândesc mereu când când îmi imaginez curajul, pentru că gândul că trebuie să faci asta te sperie cumva, să mergi într-o groapă care e plină cu gheață, te gândești că o să fie mult prea rău, mult prea rece, dar cumva mergi, intri în piscină, sari primul sentiment că nu știi ce se întâmplă, dar după aia te obișnuiești și chiar începe să-ți placă.” 

Înainte să intre în piscina antreprenorială, fondatoarele Glow2Go au primit multe descurajări, multe persoane le spuneau că nu vor reuși și nu vor putea face nimic. Auzeau din multe părți că platformele de acest gen nu funcționează, mai ales în România, unde oamenii sunt cum sunt și că o să ne fure experții, că nu o să aibă clienți.

”Dar noi am avut curaj și am sărit în piscină. Dacă nu am fi avut curajul inițial să testăm și să lăsăm deoparte tot ceea ce zic oamenii, nu am fi ajuns în punctul în care suntem acum.”

Și începutul este momentul în care antreprenoarea ne-a spus că a avut nevoie de cel mai mult curaj, cel care depășește raționalul. Și după ce au ajuns la 100 de clienți, a fost nevoie de alte doze de curaj ca să-și extindă echipa, să facă diverse  campanii de marketing, să ridice o investiție și cumva să evolueze.  

Startup cu ADN feminin

Glow2Go este primul startup în care Bravva Angels, fond de investiții fondat de femei care susține antreprenorarele din România, a ales să investească. ADN-ul feminin al startup-ului este evident, de aceea am vrut să știm dacă Daniela simte că femeile au nevoie de mai mult curaj. 

Și răspunul a venit clar și răspicat: ”da, cred că da, pentru că încă mi se pare că e o lume dominată de bărbați. Cel puțin la noi în țară. Chiar mă uitam de curând așa în jur să văd câte femei antreprenor știu și mi se pare că știu mult mai puține decât știu bărbați și vezi asta și la competiții. Și mai e un aspect pe care l-am observat, și anume că femeile încep afaceri în domenii de fashion, beauty, lifestyle, dar nu se aruncă la deeptech sau AI super avansat. Și cred că e frica asta că nu sunt suficient de bune și nu au încredere că o să le iasă, pe când la bărbați cred că e încrederea asta mult mai mare și poate își dau mai mult curaj unul altuia. Deci cumva încă există o discrepanță.”

”Ca femeie, da, ai nevoie de mai mult curaj, poate chiar să te impui într-o discuție doar cu bărbați ca să te ia în seamă.”

Antreprenoriatul e și un loc unde experiența cântărește destul de mult, iar Daniela a resimțit asta. Dar a găsit rapid un înlocuitor care să îi aducă credibilitate în business, și anume inspirație și poftă de muncă: ”noi avem motivația și dragul ăla să facem lucrurile, să învățăm și să lucrăm zi de zi și să ne trezim cu inspirație, cu poftă de muncă pe care poate, dacă aveam 50 de ani, nu le mai aveam. Și atunci cred că asta contează mai mult decât experiența și mindsetul. Plus că noi testăm zi de zi lucruri, vedem ce funcționează, și cu asta i-am atras și pe investitorii care ni s-au alăturat, nu cu experiența, dar cu felul nostru de a fi și ce putem să facem”. 

Investiția de la Bravva o trece la capitolul lucruri extraordinare care s-au întâmplat business-ului, o decizie care validează practic ideea lor. Dar din fericire, nu crede că asta va descuraja alți investitori să le aleagă în finanțări și nu e de părere că ar putea deveni ceva exclusivist feminin. 

Curajul vine de mic

Daniela nu are amintirea unui ”cel mai curajos om de pe Pământ”. Când era mică, nici nu-și amintește exact să fi știut ce era ăla curaj, dar sigur îl avea: ”nu am un om în minte pe care îl vedeam curajos, pentru că atunci când ești mic mi se pare că oricum tu ești curajos, pentru că tu încerci super multe lucruri și nu ai frică în tine”. 

Primul dintr-un domeniu dă tonul și bătătorește drumul. Tot primul e cel care face cele mai multe greșeli, așa că e nevoie de mai mult curaj. Iar asta a simțit și tânăra antreprenoare cu Glow2Go: ”noi am fost primele pe piață și asta ne-a dat foarte multe avantaje, pentru că am putut să testăm super multe lucruri. Am putut să vedem ce nu merge la noi, în ce să investim mai mult pe viitor și ne-am dat seama de super multe lucruri. În schimb, dacă am fi fost a doua platformă sau a treia pe piață, cu siguranță nu ne mai permiteam să mergem tot așa, să testăm foarte mult, poate și trebuia să mergem cu o rețetă, cu un proces. Ei, noi acum construim aceste procese ca să putem să și replicăm pe viitor.”

 

Pe lângă curajul dinamic și brusc, Daniela menționează și acivitățile de zi cu zi care să susțină strategia și viziunea fondatorilor, taskuri în care e nevoie de curaj ca să vezi ce va da roade și ce nu. 

Curajul se simte, dar se și cultivă. Asta ar fi lecția, pe scurt, învățată de la antreprenoarea Glow2Go în al treilea episod Gram de Curaj. Urmează o nouă porție de curaj săptămâna viitoare.

 



Citeste si