IMM-urile românești pot înțelege mai bine clienții cu ajutorul Footprints AI

Footprints AI intră în parteneriat cu Danubius, principalul furnizor de case de marcat Datecs din România, și lansează rețeaua de Retail Media cu cea mai mare acoperire geografică din România, deschizând, în premieră, accesul IMM-urilor la tehnologia Footprints AI.

Inițiativa le permite tuturor comercianților offline, indiferent de dimensiune și industria în care activează, să devină jucători pe piața media și să își diversifice veniturile. 

Pe baza datelor de cunoaștere a clienților, comercianții din rețeaua Datecs le pot monetiza oferind acces la acestea, în mod anonimizat, brandurilor care își doresc să deruleze campanii de media mai eficiente, cu ajutorul Retail Media.

„Casa de marcat fiscală nu este doar un echipament cerut de legiuitor, ci devine un instrument generator de venituri pentru toți comercianții, indiferent de dimensiune și domeniu. La casieria comerciantului, se materializează decizia de cumpărare a clienților și se conturează potențialele achiziții. De multe ori, retailerii nu înțeleg de ce un client potențial pentru un anumit produs nu finalizează o achiziție sau de ce frecvența cumpărăturilor este alimentată de o cerere mai mare într-o perioadă, în timp ce, alteori, cererea pentru același produs este scăzută. Prin analiza tranzacțiilor colectate de casele de marcat și profilarea clienților, cu ajutorul tehnologiei Footprints AI, aceste sincope pot fi eliminate, iar vânzările și veniturile comercianților pot fi optimizate”, spune Velin Ganev, CEO Danubius Exim.

Profilul cumpărătorilor poate fi conturat, cu ajutorul Footprints AI, pe baza datelor anonimizate de tranzacții colectate de casele de marcat inteligente amplasate la comercianți.

Coșul de cumpărături, serviciile de cazare, plățile la restaurant etc. oferă informații relevante despre cumpărători. Iar analiza tranzacțiilor la nivelul întregii rețele Datecs (Danubius), cu ajutorul inteligenței artificiale, le oferă comercianților statistici pentru o mai bună cunoaștere a clienților, iar brandurilor, date pentru o targetare mai precisă, cu un impact mai mare în vânzările din comerțul fizic.

„Este pentru prima oară în România când ne apropiem de înțelegerea reală a comportamentului de consum și a profilului de consumator cu ajutorul datelor reale și a Inteligenței Artificiale; până la tehnologia Footprints AI, erau folosite panel-uri mici, irelevante, cu metodologii de analiză învechite. Cu acest parteneriat, ne apropiem de o translatare a modelului de succes din advertisingul digital în retailul fizic pentru brandurile care au nevoie de o conectare reală și dinamică între mesajele lor și consumatorii la punctul de consum.

În termeni metaforici, diferențele între acest proiect, care pune bazele unui ecosistem național ce implică IMM-urile, și metodologia folosită anterior este ca între un smartphone și un feature phone”, spune Dan Marc, fondator și CEO, Footprints AI.

Parteneriatul vizează atât magazine de proximitate, cât și restaurante și hoteluri din întreaga țară, care au instalate case de marcat din portofoliul Danubius.

„În această primă etapă vor putea participa posesorii noilor echipamente fiscale Datecs BlueCash 50 (care îmbină casa de marcat cu POS bancar și sistem de vânzare), iar retailerii înscriși astfel nu vor avea niciun cost adițional, ba chiar vor beneficia de un venit suplimentar de 25%, ținând cont de anumite condiții. Este important de menționat că toate acțiunile survenite din această colaborare inovatoare respectă și țin cont întrutotul de politicile GDPR, asigurând partenerilor și colaboratorilor siguranța și responsabilitatea civică manifestată încă de la început”, adaugă Velin Ganev, CEO Danubius Exim.

Footprints AI facilitează analiza datelor despre clienți așa cum, în acest moment, nu o poate face nicio altă soluție.

Datele colectate în noul ecosistem național de IMM-uri vor contribui la înțelegerea profundă a consumatorului român, într-un sistem de analiză aproape în timp real. Vor putea fi, astfel, înțelese tiparele și preferințele de consum, precum și schimbările obiceiurilor consumatorilor, de la o lună la alta, în legătură directă cu fluctuațiile economice și impactul acestora în consum.



Citeste si