În 10 ani, încrederea românilor în antreprenori a crescut cu 50%

Cu ocazia celei de-a 9-a ediții a Summitului Romanian Business Leaders, care marchează totodată 10 ani de la înființare, Fundația a lansat un nou proiect - Barometrul RBL, care arată, între altele, că încrederea românilor în antreprenori a crescut cu 50% în 10 ani.

Raportul face o trecere în revistă a evoluțiilor din 14 domenii de activitate, pe care antreprenorii își propun să le urmărească anual, cu extinderea graduală a indicatorilor monitorizați. Selecția actuală a indicatorilor s-a efectuat în baza importanței acestora pentru sănătatea și performanța economică a României.

Barometrul RBL evidențiază atât domeniile în care s-au înregistrat progrese, cât și cele în care există în continuare decalaje considerabile față de Uniunea Europeană și care necesită intervenții ferme.

Printre domeniile în care s-au înregistrat progrese se numără:

  • sectorul energetic- România se află pe locul 7 în Uniunea Europeană la ponderea energiei electrice obținute din surse regenerabile, depășind cu 9% media UE;
  • mediul antreprenorial- în primul semestru al anului 2021 s-au înregistrat cu 50% mai multe înmatriculări de persoane fizice autorizate și juridice, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut;
  • absorbția fondurilor europene a înregistrat o creștere de 10 procente comparativ cu 31 iulie 2020.

Între cele cu trend descendent se regăsesc: 

  • sistemul de sănătate, în care cheltuielile pe cap de locuitor sunt la 50% din media Uniunii Europene;
  • economia nefiscalizată, reflectată de un decalaj de TVA cu 25% mai mare decât media UE;
  • rată de reciclare a deșeurilor municipale aflată în stagnare încă din 2013 la 14%, cu 33% mai puțin decât media europeană.

Având în vedere ocazia aniversară, Barometrul RBL conține și un studiu cantitativ în care au fost adresate, din nou, o serie de întrebări lansate și acum 10 ani. Una dintre cele mai importante concluzii este aceea că opinia românilor  față de antreprenoriat s-a schimbat semnificativ în bine în acest interval. Totodată, viziunea respondenților asupra încrederii în forțele proprii pentru a schimba ceva în România a crescut de la 1 din 7 români la 1 din 3. În sfera profesională, românii acordă cea mai mare încredere  micilor întreprinzători din orașele de apartenență.



Citeste si