Industria de transport și logistică din România creștere în ciuda inflației

Industria de transport și logistică se află pe un trend ascendent în România, pe fondul exploziei cererii în eCommerce, în ciuda inflației și a contextului geopolitic, arată datele DSV Solutions, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii de transport și logistică.

După doi ani de creștere lentă, pe durata pandemiei, piața locală de transport și logistică înregistrează în 2022 o creștere accelerată a cererii atât pentru servicii pe toate tipurile de transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), cât și pentru servicii de depozitare în centre logistice.

“După scăderile din pandemie, piața de transport și logistică își revine cu cea mai mare viteză și crește în ritm accelerat, creștere care este susținută de evoluția spectaculoasă din eCommerce, dar și din Automotive, și de eliminarea restricțiilor, ceea ce a impulsionat vânzările de produse în magazinele fizice și online. În plus, o tendință tot mai vizibilă pe piața locală este interesul crescut pentru servicii de transport verde, ca parte din strategia companiilor de a îndeplini propriile obiective de sustenabilitate”, declară Sergiu Iordache, Managing Director la DSV Solutions.

Totodată, la nivel de business, a fost înregistrată creștere pe toate gamele de servicii de transport și logistică, cele mai cerute fiind serviciile de transport în regim grupaj, în care mai multe companii pot împărți același mijloc de transport pentru transportarea mărfurilor. Cerere mare din partea companiilor este și pentru serviciile de depozitare în centre logistice și serviciile de fulfilment, care reprezintă depozitarea și livrarea produselor către clienții finali direct din centrele DSV Solutions din România, dar și pentru servicii de depozitare speciale.

Astfel, după creșteri pe toate gamele de servicii oferite, DSV Solutions estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 20% până la finalul anului, comparativ cu 2021, când a ajuns la afaceri de 100 milioane de euro.

Pentru a combate efectele inflației și ale contextului geopolitic, companiile de transport și logistică se adaptează noilor schimbări prin soluții precum nearshoring, care presupune externalizarea serviciilor sau mutarea parțială a activității în țări vecine, dar și friendshoring, care implică mutarea capacităților de producție în țări prietene. De asemenea, au apărut rute noi de transport și soluții multimodale sau intermodale, precum container sau remorcă tren-rutier.

Pe lângă noile schimbările la nivel de mod de transportare, o tendință importantă pe piață este adaptarea continuă la cerințele clienților, care implică investiții în digitalizarea operațiunilor de business, o nevoie esențială pentru toți operatorii în condițiile în care piața crește continuu.

“Noi am investit ani la rând constant în automatizări care optimizează activitățile logistice, fiind pregătiți din toate punctele de vedere pentru a gestiona eficient volume și mai mari de mărfuri. Inevitabil, creșterea accelerată din industrie atrage după sine investiții în tehnologie pentru automatizare, mecanizare avansată sau robotizare a proceselor de lucru din logistică cu scopul de a eficientiza gestionarea și distribuția mărfurilor. În lipsa automatizărilor, operatorii din domeniu nu vor putea rămâne competitivi, pentru că așteptările clienților nu vor putea fi îndeplinite corespunzător. Prin urmare, o tendință tot mai vizibilă la nivel de piață este automatizarea proceselor logistice, alături de orientarea către sustenabilitate și soluții de reducere a cantității emisiilor de carbon”, adaugă Sergiu Iordache, Managing Director la DSV Solutions.



Citeste si