Investiții în startup-uri românești în 2017 - Partea I-a

Anul 2017 a adus cea mai mare investiție din istorie într-un startup de tehnologie din România. În schimb, restul anului a părut mai discret. Facem tradiționala listă de final de an cu startup-urile care au primit investiție.

Atenție, vom avea alte articole pentru investițiile prin crowdfunding, dar și pentru exit-uri. Nu este un clasament, ci o trecere în revistă a stării startup-urilor românești în anul 2017. Vom face o serie de articole pe tema aceasta.

UiPath

UiPath sunt campionii anului și autorii celei mai mari investiții primite de către un startup românesc în 2017, 30 de milioane de dolari. UiPath a terminat 2016 cu o creștere de 600%, iar cu ajutorul investiției vor să-și consolideze poziția de lider al industriei de Robotic Process Automation. Finanțarea reprezintă o performanță unică în mediul startup românesc și vine de la Accel Partners, fond de investiții de prim rang, aceiași care au făcut primele investiții în companii mamut precum Facebook, Dropbox și Spotify. Alături de Accel, mai participă la finanțare investitorii Earlybird Venture Capital, Credo Ventures și Seedcamp.

Tranzacția e una dintre cele mai mari investiții în startup-uri românești de IT. UiPath este o companie românească cu sediul în Statele Unite și birouri în șase țări, specializată în dezvoltarea și vânzarea tehnologiei de automatizare software a proceselor de lucru din mediul office (i.e. Robotic Process Automation / RPA). Roboții software UiPath sunt programați să preia munca de tipul copy-paste a angajaților, eliberându-i de sarcinile tranzacțional repetitive care îi solicită inutil.

Zitec

În februarie, Zitec a primit 1,7 milioane de euro de la eMAG pentru dezvoltarea business-ului său de online marketing și dezvoltare software. Zitec are în plan o extindere accelerată pe piață, prin creșterea echipei, deschiderea de birouri în provincie, formarea unui departament specializat în fonduri europene și granturi, precum și activități susținute de creștere a portofoliului de clienți în Europa de Vest și SUA. Zitec și-a extins business-ul cu birouri în Brașov.

CyberSwarm

CyberSwarm e un business de cybersecurity. Realizează un procesor pentru fabrici, care le apără de atacatori. Practic, procesorul va simula traficul la nivel de hardware și va crea o cale de comunicare imposibil de penetrat și interceptat. Dispozitivul fizic va fi greu de citit de un hacker, nu va mai depinde doar de software. În plus, Cyber Swarm va crea un procesor modificat pentru fiecare client, ca să se adapteze la mașinile și aparaturile lor. Investiția de un milion de dolari a venit de la Tim Draper, un cunoscut investitor din Silicon Valley.

Blugento

Soluția de eCommerce Blugento a primit o investiție de 120.000 de euro pentru a se extinde și pentru a face angajări. Blugento este o soluţie de ecommerce construită pe platforma Magento, cea mai populară platformă de comerţ electronic din întreaga lume, şi este oferită clienţilor în format SaaS (Software as a Service). Blugento oferă toate funcționalitățile necesare unui magazin online de succes, în baza unui abonament lunar și este integrat cu peste 100 de soluții de plată, curierat, marketing și alte servicii care oferă avantaje competitive magazinelor online. Blugento a atras o investiţie strategică în valoare de 120.000 de euro din partea a trei antreprenori români. Investiţia s-a derulat prin programul SprintPoint, în urma primei runde de evenimente „Investors Dinner" organizate în Cluj și Bucureşti de SprintPoint în parteneriat cu acceleratorul RICAP (cele două entități au bătut palma la începutul anului 2017 pentru a deservi mai bine ecosistemul antreprenoriatului de tip startup din România), și s-a finalizat în doar 8 săptămâni de negocieri.

Fishpointer

E o soluție prin care pescarii amatori și profesioniști pot vedea cele mai bune locuri unde pot să-și desfășoare pasiunea. Aplicaţia Fishpointer combină hărţi electronice interactive şi instrumente de socializare pentru a da posibilitatea utilizatorilor să inregistreze date despre propriile capturi, să genereze statistici personale şi să socializeze. Postarea locaţiilor exacte ale capturilor este opțională, însă datele înregistrate de fiecare utilizator vor permite generarea de statistici zonale și previziuni privind perioadele optime de pescuit. Platforma va integra un motor de căutare cu ajutorul căruia pot fi identificate noi locuri de pescuit sau locații pentru achiziţii de produse şi servicii. Fishpointer, prima aplicație interactivă care realizează o hartă a locurilor de pescuit, a primit o investiție din partea lui Răzvan Căpățînă, business angel în comunitatea TechAngels și proprietarul Business Results.



Citeste si