- 9 Octombrie 2021
Joburi de acasă în România: 20% din oferte pentru remote work în septembrie
În luna septembrie, topul domeniilor cu cele mai multe oferte de joburi care vizează această categorie de candidați (white collars) a fost condus de Vânzări, unde s-au căutat cel mai adesea „consultant vânzări”, „coordonator vânzări” sau „consilier vânzări”, urmat de domeniul Financiar/ Contabilitate, unde cele mai multe oferte au fost pentru „manager de audit intern”, „contabil autorizat” și „consultant financiar”, și de IT/ Telecom, unde sunt căutați specialiștii IT, având cunoștințe în Java, PHP sau Quality Assurance.
În plus, oferta de joburi remote care se adresează preponderent categoriei white collars, disponibile pe platforma BestJobs, continuă să crească de la o lună la alta, numai în septembrie înregistrând o creștere de 20% față de luna anterioară.
„Observăm că imediat ce perioada tradițională a concediilor a luat sfârșit, recrutările s-au intensificat și au apărut și mai multe joburi remote dedicate candidaților white-collars. Analizând activitatea de pe BestJobs, creșterea nu ne surprinde, întrucât acest segment a fost întotdeauna foarte dinamic pe platforma noastră, atât din punct de vedere al ofertei, cât și al cererii”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România.
Și în luna septembrie candidații au fost foarte activi și au înregistrat cu 10% mai multe aplicări decât în luna august, semn că au revenit din concedii cu planuri de schimbare.
Cele mai multe aplicări s-au efectuat în București, în număr de 229.337. Județul Timiș ocupă locul 2 în acest clasament, cu 62.868 de aplicări, urmat de Cluj, cu 46.262 de aplicări. La polul opus, se regăsesc județele Teleorman, cu 4.852 de aplicări, Harghita, cu 4.679 de aplicări și Ialomița, cu 3.593 de aplicări.
Datele platformei BestJobs arată că în luna septembrie femeile au fost mult mai active decât bărbații în căutarea de noi oportunități de muncă, înregistrând 58% dintre aplicări.
Candidații care folosesc BestJobs pentru a-și găsi un nou job navighează pe platformă cu ajutorul funcției de căutare, pentru a găsi rapid anunțurile care îi interesează. În luna septembrie, se disting anumite tendințe în funcție de cuvintele cheie folosite de candidați în căutările directe, astfel: 10% din totalul căutărilor au fost pentru „joburi remote” și 3% pentru „joburi part-time”. Alte 15% dintre căutări au fost pentru posturi în domeniul Financiar, 11% în Inginerie și 10% în Transporturi.