La 23 de ani a creat o școală de tenis care crește cu viteza unui smash

Dan Lazăr a vrut să se facă tenisman, dar cariera i-a luat o altă turnură. În locul unei burse atletice în Statele Unite, a ales o ofertă academică în România. S-a întors în țară și, la 23 de ani, a deschis o școală de tenis cu care vrea să facă 300.000 de euro anul viitor.

 

Dan Lazăr recunoaște cu sinceritate că nu ar fi trecut probabil în top 100 ATP, obiectivul fiecărui sportiv din tenis. Nici nu știa dacă va continua cu tenisul și a studiat afaceri internaționale. De un an a deschis Tennis Hero, o școală de tenis care a început timid, dar după un an a ajuns la 100.000 de euro venituri și peste 60 de clienți.

Sportiv de mic

Dan Lazăr a fost sportiv de mic. Părinții l-au dus la tot felul de activități, de la rugby, baschet, inclusiv karting. Pe la 10 ani, au decis că ar trebui să se concentreze pe o singură activitate, așa că a ales tenisul. "Eram mai bun la tenis decât la alte sporturi, cam așa am intrat. Am rămas pentru că eram bun și mi se deschideau și multe uși", povestește Lazăr. A devenit vicecampion național la categoria juniori și a practicat tenisul până în anul I de facultate.

Nu mă vedeam ajungând în top 100, iar în tenis acolo începi să recuperezi investiția. Până acolo bagi bani. S-au aliniat planetele și am decis să las tenisul pe locul 2

Avea deja oferte de burse atletice de la universități din Statele Unite. A făcut un an în România, dar apoi s-a răzgândit. A primit o ofertă și mai bună din Germania, i se plătea anul și primea și 500 de euro bursă. Așa că a lăsat România pentru un an și s-a dus să studieze business acolo. În acel an și-a dat seama că nu va face tenis profesionist.

Dan Lazăr

"Nu mă vedeam ajungând în top 100, iar în tenis acolo începi să recuperezi investiția. Până acolo bagi bani. S-au aliniat planetele și am decis să las tenisul pe locul 2. Chiar cred că a fost o decizie foarte bună", își amintește astăzi Lazăr. I-a plăcut în Germania, mai ales pentru că făcea un mix între practică și teorie. S-a angajat și în vânzări, mai preda tenis trei zile pe săptămână, iar anul l-a făcut să înțeleagă multe despre afaceri.

A venit în România. În anul III de facultate avea probleme financiare, așa că a dat lecții de tenis, a fost chiar și șofer la Uber, iar apoi a aplicat, aproape la derută, pentru o finanțare europeană pentru o școală de tenis. Surprinzător pentru el, a primit 25.000 de euro și a început munca prin hățișurile birocratice pentru a deschide școala.

From zero to Tennis Hero

"Au urmat diferite cursuri de perfecționare și atragerea antrenorilor. Am cumpărat echipamentele, dar am preferat să închiriez terenurile, pentru că aș fi cheltuit foarte mult. Mai bine avem clienți, decât să avem un teren gol fără ei", povestește Dan Lazăr. Alături de el s-a aflat Carla Georgescu, care a fost locul 2 la juniori în Australia și s-a întors în țară, unde a început să predea tenis.

Pe 2 noiembrie 2015 au avut prima încasare, deși procesul de dezvoltare a Tennis Hero a început efectiv încă în iulie. Dar Dan Lazăr a avut un stil meticulos de a-și alege furnizorii. "Înainte de a alege un furnizor eă mă duceam și mă vedeam cu 3-4 oameni. La contabilitate am văzut vreo 12 persoane, la promovare vreo șase. Am învățat multe într-o lună de întâlniri. Oamenii încercau să-mi vândă, dar eu îmi luam și informații. Am pierdut timpul oamenilor, dar m-au făcut să iau niște alegeri mai bune", povestește Dan Lazăr.

Am cumpărat echipamentele, dar am preferat să închiriez terenurile, pentru că aș fi cheltuit foarte mult. Mai bine avem clienți, decât să avem un teren gol fără ei

"Carla e foarte bună ca profesoară, ea dădea lecții deja de mult timp. Ne-am închegat în proiect pe fondul unor viziuni comune. Eu sunt bun pe administrativ, ea e foarte bună pe teren. Până în februarie antrenam doar noi doi", își amintește Dan Lazăr.

S-au adăugat, în timp, un antrenor în februarie, unul în aprilie, iar pe 1 septembrie încă doi. Astăzi, după ce au convins alți doi antrenori să vină, au opt membri în echipă și două terenuri, deși urmează să se extindă spre patru, pentru a putea face față cererii.

Tennis Hero se prezintă ca o școală de tenis premium. Am fost curios să aflu ce înseamnă acest lucru. "Înseamnă că e cald în balon iarna, ceea ce necesită cheltuieli de încălzire. De asemenea, antrenorul nu stă pe telefon, e atent. În plus, avem diverse detalii - truse medicale pregătite pentru persoane cu diabet, pentru toate nevoile femeilor și bărbaților", spune Lazăr.

Evoluția școlii de tenis

Evoluția a fost destul de rapidă. La început au lucrat prin recomandări. I-au convins pe prieteni să vină. "După aceea ne-am promovat online. Am creat un landing page, dar ofeream cursurile cu discount. Primele prețuri au fost de 1.500 de euro, foarte mult. Nu se înscria lumea. Când am decis să oferim prima lecție gratuită am văzut și înscerieri. Unu din patru deveneau membri pe termen lung", spune Lazăr. Din investiția în promovarea online, return of investment însemna 300%, iar acum au ajuns la 450% ROI, după ce și-au optimizat campania de marketing.

Avem 65 de clienți în momentul de față, dintre care aproximativ 30% sunt adulți

Au decis să vândă după numărul de lecții - 10, 20 sau 40, iar în curând vor lansa și un sistem prin care diferențiază și antrenorii, de la Diamond, cei mai scumpi, până la cursurile mai ieftine. Și antrenorii vor putea evolua, dacă reușesc să convingă mai mulți oameni să participe la cursuri.

"Avem 65 de clienți în momentul de față, dintre care aproximativ 30% sunt adulți", explică Lazăr. Au început la Clubul Diplomatic, s-au mutat la Ramada Plaza în București, și vor să se extindă cu mai multe terenuri. Cursurile pot fi realizate individual, în doi sau în patru. De asemenea, pentru a ajunge la targetul de 100.000 de euro venituri anul acesta vor să organizeze și o tabără în Australia, ultra exclusivistă, unde se va juca pe patru suprafețe, vor fi oferite bilete de acces la Australian Open și vizite ghidate prin Melbourne.

Școală pentru toată lumea

De ce vine lumea la tenis? Am încercat să aflu răspunsul de la Dan. "Mulți vin să se îmbunătățească sau să învețe, alții pentru a fi mai în formă. De asemenea, avem pachete și pentru familie, cu părinții pe un teren și cei mici pe alt teren. În plus, faptul că întâlnești noi oameni e un avantaj important. Noi încurajăm mult, spre deosebire de alte cluburi sau antrenori. Încercăm să fim pozitivi. 90% din antrenorii de tenis au frustrări acumulate, poate pentru că nu s-au îndeplinit ca jucători. Chiar și adulții apreciază foarte mult asemenea atitudine", explică Lazăr. Publicul Tennis Hero e unul premium, oameni cu venituri foarte mari, oameni de afaceri sau CEO de companii.

Pentru adulți e importantă zona de entertainment. We're here to have fun! Trebuie să-ți iei gândul de la toate problemele pe care le ai. Dacă vrei să ajuți pe cineva, psihologic lucrează mai bine încurajarea

"Pentru adulți e importantă zona de entertainment. We're here to have fun! Trebuie să-ți iei gândul de la toate problemele pe care le ai. Dacă vrei să ajuți pe cineva, psihologic lucrează mai bine încurajarea", explică CEO-ul Tennis Hero. Din acest motiv, Dan și Carla sunt foarte atenți la calitatea antrenorilor, dincolo de certificările pe care le au aceștia. "Atitudinea ne diferențiază, pentru că toți antrenorii noștri sunt proactivi".

Pentru antrenori, beneficiile au fost importante. Aceștia au discount-uri la furnizori, lucru oferit și cursanților. De asemenea, fiecare antrenor primește 10% din orice client adus personal la club. "Plătim cel mai mare preț de pe piață pentru antrenorii la orice academie de tenis. Poate dacă ești freelancer să iei mai mult. Dacă vii la timp la fiecare lecție, primești 5 lei în plus la fiecare final al lunii. Și vrem să implementăm un sistem de rating, ca la Uber, pentru antrenori, după fiecare curs", spune Lazăr.

În schimb, antrenorii au stipulat în contract un lucru esențial: nu pot să plece și să ia clienții cu ei. Acest lucru a fost aplicat și de Tennis Hero la început: au refuzat să ia clienți de la alte cluburi prin antrenorii pe care i-au adus. "Cine pleacă de la noi și ia un client, riscă o amendă de 5.000 de euro conform contractului", a spus șeful Tennis Hero.

Pentru anul viitor, Tennis Hero vrea să ajungă la 300.000 de euro sau minimum 200.000 de euro. Clienți vor avea, mai ales că acum e un trend favorabil tenisului. "Față de când am început eu, lucrurile sunt mai bune și a apărut Simona Halep. Toată lumea vrea să fie acum Simona Halep".



Citeste si