- 9 Septembrie 2015
La Pirate Summit cu Catwalk15 - cum a fost la Burning Man-ul european
Săptămâna trecută, între 2 și 3 septembrie, la Koln în Germania s-a desfășurat Pirate Summit, un eveniment internațional pentru antreprenori, startup-uri și investitori. Organizat într-un loc hip, Pirate Summit a strâns la start și câteva startup-uri românești. Melania Galea, fondator al Catwalk15, o platformă dedicată pasionaților de modă, ne-a împărtășit experiența de la Koln.
Primul lucru prin care se remarcă Pirate Summit e locul unde e desfășurat, Odonien, un spațiu destinat artiștilor și designerilor din Koln. “Creativitatea și coolness-ul locului sporesc atmosfera de festival și încurajează participanții la socializare. Un vechi autobuz e pe post de garderobă, roboții suflă foc, iar instalațiile te duc cu gândul la o scenă din Mad Max. Pirate Summit e un Burning Man al Europei, figurina gigantă din lemn arsă în prima seară contribuind la asociere”, spune Melania Galea.
“Primele prezentări din agendă au fost pitch-uri ale startup-urilor care au călătorit din Marea Britanie, Italia, Germania, Belgia, Estonia și Spania cu StartupBus. În 48 de ore au construit prototipuri pentru idei din domenii diverse, de la pariuri online sau rețele sociale. Printre ideile interesante s-au numărat un site care permite pariuri online între diferiți utilizatori, ca o rețea socială”.
“Peste 70 de startup-uri din Europa și MENA și-au prezentat realizările prin pitch-uri diverse. Am văzut afaceri cu statistici impresionante, alții au ridicat capital și vor să strângă mai mult sau altele cu oratori excelenți”.
“Trei sesiuni au fost conduce de femei VC, CEO și militante ale femeilor în poziții de leadership. Videesha Kunkulagunta, fost antreprenor și actual angel investor la Redstone Digital, Chiara Sommer, investment manager la High-Tech Grunderfonds, unul dintre cele mai active fonduri de investiții în tech din Germania și Marina Vukovic, investment manager pentru Commerz Ventures au format un panel care a dezbătut tema investițiilor din Europa și reticența cunoscută a investitorilor europeni comparativ cu cei din piața din Statele Unite. Ele au vorbit despre competitivitatea pe care o aduce tot mai mult prezența investițiilor americane în antreprenoriatul european, ceea ce conduce la investiții mai profitabile pentru startup-uri”
“Talentul tehnic care există în Europa de Est și experții de vânzări din Vest pot forma o echipă care poate crea soluții care schimbă lumea”
În urma semifinalelor din prima s-au calificat 10 startup-uri în finala din 3 septembrie. Acestea sunt: CryptoFacilities, Proctor Exam, Preply, Loanbase, Sorry As A Service, Zenbu Social, Ennota, 7mind, BranchTrack, ShopCo.
“Preferatele mele au fost Sorry as a Service, o platformă care revoluționează mecanismele de retenție ale business-urilor prin oferirea unor mesaje apologetice customizate. Cu beta testeri ca Transfer Wise și Telenor, au reușit să intre în batch-ul final de la Techstars Londra 2015, unul dintre cele mai mari acceleratoare mondiale, la care a fost și Catwalk15 selectat în ultimele 20 de finaliste”. Câștigătorul competiției a fost Sorry as a Service.
Dentem - “Dețin un cabinet modern de stomatologie în București și se axează pe estetica dentară și implantologie, dorind obținerea unei investiții mai mari care să le permită continuarea achiziționării unor aparate performante”
Jaboo - “Startup din București care realizează o brățară smart care să-i ajute pe practicanții artelor marțiale să-și îmbunătățească stilul urmărindu-le mișcările. De asemenea, o astfel de brățară poate fi utilizat în context medical”
GameGif - “Ideea lui Sebastian Mărăloiu, fondatorul Blushr. GameGif se vrea o platformă pentru entuziaștii de jocuri online care pot vedea teasers de 7 secunde înainte de a le downloada”
Treidads - “Un concept interesant tot pentru industria de gaming a fost adus de Treidads, o platformă de reclame interactive care nu distrag utilizatorul de la acțiunea de a juca, ba mai mult le oferă posibilitatea a achiziționa beneficii extra.
Catwalk15 - “Aplicația al cărei fondator sunt este o platformă de modă care permite utilizatorilor săi să posteze imagini cu ținutele proprii și să primească sfaturi și feedback de la comunitate. Astfel aceștia își pot cultiva stilul vestimentar, bloggerii de modă și designerii folosind-o ca pe un canal de comunicare și vânzare”