Lecții pentru Black Friday: câți români fac retur și ce nu le place

Românii au fost mulțumiți de viteza de încărcare a site-urilor și de livrarea mai bună, dar au fost nemulțumiți de reducerile de Black Friday, conform unui studiu.

Varietatea produselor, cuantumul reducerilor, viteza de încărcare a site-urilor și livrarea din ce în ce mai bună: acestea au fost elementele care au constituit succesul campaniei online Black Friday 2018, în pofida insatisfacției cauzate de nivelul prețurilor, reiese dintr-un studiu realizat de TRUSTED.RO și Eureka Insights. Nouă din 10 respondenți intenționează să participe și în 2019 la Black Friday.

Faptul că majoritatea cumpărătorilor au fost mulțumiți reiese și din ponderea clienților care au declarat dacă au făcut sau vor face retur: 86% nu au trimis înapoi produsele și nici nu intenționează să facă acest lucru.

Restul de 14% dintre respondenți au declarat că n-au fost mulțumiți de ceea ce au primit și au returnat (media produselor returnate este de trei).

77% dintre cei chestionați au recomandat produse și/sau servicii pe care le-au găsit pe site-urile magazinelor online vizitate.

Șomerii promovează mai mult Black Friday 2019

În general, persoanele cu venituri medii și ridicate sunt mai dornice să facă cumpărături de Black Friday 2019 decât cele cu venituri mai scăzute (8,1 și 9,1 vs. 7,3).

Paradoxal, persoanele care nu lucrează sunt într-o proporție mai ridicată promotori ai campaniei Black Friday decât cele care lucrează (56% vs. 38%).

Studiul a realizat și o comparație între achizițiile online și cele offline și una dintre concluzii este că respondenții recomandă mai curând magazinele de pe Internet decât din cele fizice.

Cu toate acestea, faptul că ei au considerat că prețurile de Black Friday au fost mari arată că s-au documentat și au folosit comparatoare de prețuri, dar și că poate magazinele online au “umflat” artificial prețurile înainte de a le scădea de Black Friday.



Citeste si