- 17 Mai 2023
Lumânările parfumate ArtScent - Povestea din spatele brandului
Mi-au plăcut încă din adolescență lumânările parfumate, dar eram dezamagită de fiecare dată când ajungeam acasă, le aprindeam și realizam că nu miros deloc. Odată cu pandemia și cu lucratul de acasă, a crescut nevoia mea de relaxare, de a avea un spațiu cozy și primitor.
Atunci am descoperit și lumânările din ceară de soia. M-au fascinat pentru că parfumau încăperea și miroseau foarte frumos și atunci când erau aprinse. Mi s-a înfiripat ideea că și eu aș putea să-mi creez lumânările mele parfumate.
Am început să caut materie primă la noi în țară și am început să fac lumânări, fără să am o rețetă câștigătoare, de aceea am făcut multe teste. Au trecut câteva luni până am găsit materie primă de calitate și până am ajuns să am o rețetă câștigătoare pentru lumânările mele parfumate.
În martie 2021 am ales numele brandului și mi-am creat paginile de Social Media pentru acesta. ArtScent este o poveste, o artă a parfumurilor din punctul meu de vedere, care îmbină arta locală cu parfumuri deosebite.
În 2022 am lansat și site-ul oficial și, de asemenea, un blog în care povestesc mai multe aspecte legate de lumânări și de ceara de soia.
Care este procesul de producție pe care îl urmezi în fabricarea lumânărilor?Pentru a lansa o lumânare nouă trebuie efectuate anumite teste pentru a avea siguranța că aceasta va performa corespunzător și va oferi o experiență deosebită clienților. Sunt câteva puncte importante pe care trebuie să le bifez, și anume: intensitatea parfumului să fie una placută, nu sufocantă; fitilul potrivit pentru dimensiunea recipientului pentru a asigura arderea corectă a lumânării; timpul de ardere.
Aceste aspecte sunt foarte importante pentru orice producător de lumânări, deoarece dacă vreunul din aceste puncte nu este îndeplinit riști ca lumânarea să nu fie ok și clientul acela să nu se mai întoarcă la tine. Lumânările noastre au un parfum delicat, care nu sufocă atunci când sunt aprinse și îți dau o stare de bine și de relaxare în spațiul tău. Fitilul este foarte important pentru lumânările parfumate deoarece acesta asigură o ardere corectă și nivelul de parfum din aer.
Ca o lumânare să ardă corect ceara trebuie să se topească până la margine sau la câțiva milimetrii de marginea vasului în aproximativ 2-3 ore de la aprindere și să nu formeze acel tunel. Ceara are memorie, iar dacă nu o vei lăsa să ardă până la margine de la prima ardere, ea se va topi la următoarele arderi doar până unde s-a topit prima oară. De aceea este important să o lași să se topească până la margine.
De asemenea, vasul trebuie să nu se înfierbântat prea tare și să poți să pui mâna pe el chiar dacă lumânarea arde de câteva ore. Lumânările din ceară de soia ard cu 50% mai mult timp decât cele din parafină și de aceea timpul de ardere al acestora va fi mult mai mare.
Materialele pe care le folosesc sunt materiale de înaltă calitate, certificate pentru asemenea aplicații. Sunt, de asemenea, ecologice și prietenoase cu mediul nostru. Ceara pe care o folosesc este ceară naturală de soia 100%.
Aceasta este obținută din boabe de soia și este biodegradabilă și solubilă în apă. De asemenea, ceara de soia emană mult mai puține toxine în aer, deoarece nu conține toxine și agenți cancerigeni.
Aceasta este mult mai bună pentru mediu și pentru persoanele care o folosesc. Arde cu până la 50% mai mult față de lumânările din parafină, iar asta înseamnă că te poți bucura mai mult timp de parfumul ei.
Uleiurile parfumate pe care le folosesc sunt, de asemenea, create pentru producerea lumânărilor parfumate, a difuzoarelor de cameră sau a cremelor de corp și a gelului de duș. Acestea sunt certificate IFRA și sunt prietenoase cu mediul, sunt vegane și fără parabeni.
Care sunt cele mai mari provocări cu care te confrunți în procesul de producție?La început, accesul la materie primă de calitate a fost destul de îngreunat, deoarece majoritatea furnizorilor erau din Anglia, iar situația cu Brexitul a îngreunat destul de mult transportul comenzilor spre România.
Dar acum s-a mai dezvoltat această industrie și la noi în țară și în Europa și e mult mai ușor să accesez surse de încredere pentru materia primă. Iar pe partea de producție, cele mai mari provocări le am atunci când vreau să dezvolt un produs nou, fie că este vorba de o aromă nouă sau de un recipient nou.
Tot timpul mă gândesc dacă numele lumânării va transmite mesajul și sentimentul pe care-l vreau eu sau dacă aroma va fi apreciată de clienți.
De aceea review-urile clienților sunt foarte importante în activitatea mea, deoarece prin ele îmi dau seama dacă acea aromă va avea succes sau nu.
Cum îți asiguri calitatea lumânărilor produse și ce măsuri iei pentru a evita problemele de calitate?Așa cum spuneam și mai devreme, drumul este lung de la o idee și până la produsul final care ajunge în casele clienților noștrii. Pe lângă acele teste înainte de lansarea efectivă a produsului, testez fiecare batch de lumânări pe care-l fac pentru a preveni eventualele probleme care pot să apară.
De asemenea, fiecare colet este însoțit de un cartonaș cu regulile de ardere a lumânărilor din ceară de soia pentru a avea o experiență cât mai placută și pentru a știi cum să le îngrijești pentru a beneficia de timpul lor de ardere.
Ce fel de Lumânări sunt cele mai Populare în Rândul Clienților Tăi?Lumânările în vase de sticlă sunt foarte apreciate de clienții mei. Acestea sunt colorate în funcție de fiecare aromă, iar culorile sunt în ton cu notele de parfum din lumânare. Sunt o variantă foarte elegantă și minimalistă, potrivită pentru orice încăpere și orice design interior. De asemenea, cutiuțele de călătorie sunt în topurile preferințelor deoarece sunt potrivite pentru a testa aromele sau pentru a fi luate în vacanțe.
Preferințele legate de arome sunt tare împărțite, dar majoritatea aleg arome fresh, care să le ofere energie pentru toată ziua și acea stare de bine pe care toți o căutăm.
Cum Comercializezi Lumânările Tale și cum îți Păstrezi Clienții Fideli?Canalul principal pentru comercializarea lor este site-ul nostru oficial, www.artscent.ro. Aici clienții noștrii găsesc gama noastră completă de lumânări și tablete parfumate. De asemenea, avem câteva colaborări active cu magazine fizice din București, Sibiu și Cluj, unde clienții noștrii pot găsi o parte din gama noastră de produse.
Mulți dintre clienți ne descoperă pe rețelele de Social Media, în special pe Instagram, unde avem o comunitate frumoasă de iubitori de lumânări parfumate. Iar grija pentru calitatea produselor, pentru experiența pe care le-o oferim la primirea coletului de la noi îi fac să se întoarcă pentru a încerca și alte arome sau chiar să-și cumpere de fiecare dată aroma preferată.
Care este cea mai mare realizare în cariera ta de producător de lumânări?Pentru mine, omul din spatele acestei afaceri cu lumânări, cea mai mare realizare sunt colaborările pe care le-am dezvoltat cu niște persoane deosebite, care apreciază foarte mult produsele pe care le fac.
Menținerea unei relații armonioase cu aceștia și creșterea afacerii mele alături de ei îmi dă o mare satisfacție și contează mult să vezi că și alte afaceri au încredere în produsele pe care le produci. Pentru mine, omul care produce aceste lumânări, sunt zecile de feedback-uri primite de la clienții mei.
De fiecare dată când văd un story pe Social Media cu o lumânare în noua ei căsuță sau cu părerea clienților despre produse mi se umple sufletul de recunoștință.
Cred că pentru orice producător contează cel mai mult părerea clienților despre creațiile sale și mă bucur să văd că aceștia îmi apreciază produsele și se întorc să descopere și alte produse din magazinul nostru online.
Cum îți vezi afacerea de productie de lumânări în viitor? Ce planuri ai pentru a dezvolta afacerea?Anul acesta mi-am setat niște targete destul de importante și curajoase pentru această afacere, pe care sper să le bifez cu brio. Unul dintre aceste targete ar fi să cresc cifra de afaceri cu 50% față de anul trecut și să reușesc să ajung la mai multe persoane iubitoare de lumânări.
De asemenea, vreau să leg colaborări cu cel puțin 10 magazine fizice din țară. Am început anul în forță cu 2 colaborări și până la sfârșitul acestui an trebuie să mai ajung în minim 8 magazine fizice.
Cred că pentru a crește vizibilitatea brandului este foarte important acest gen de colaborări și cred că dacă mai multă lume ajunge să le vadă și să le miroasă, cu siguranță vor deveni și clienți fideli.
Alt target pe care mi l-am setat ar fi să ajung să colaborez și cu magazine de pe piața internațională, iar anul acesta aș vrea să leg asemenea colaborări cu cel puțin 2 magazine fizice. Sunt niște planuri destul de importante pentru afacerea mea și de aceea mă dezvolt și eu profesional odată cu ea și încerc să aplic noile cunoștințe pentru a bifa aceste realizări.
Pe lângă aceste planuri legate de prezența pe piață, vreau să dezvolt și gama de produse prin introducerea difuzoarelor și a spray-urilor de cameră. Cred că aceste produse ar completa foarte bine gama aceasta de parfumuri de cameră și se completează foarte bine cu lumânările parfumate.