- 3 Aprilie 2024
Mădălin Pascu, Vodafone România: ”Dacă nu faci tu digitalizare, face competiția”
”Prin prisma jobului pe care-l am trebuie să identific și să fiu la curent cu toate tehnologiile care sunt în piață. Aș putea să spun că asta este una dintre primele caracteristici ale jobului, să fiu tot timpul deschis la noile tehnologii pentru a le înțelege în scopul de a le împărtăși mai departe clienților și colegilor”, ne-a spus Mădălin Pascu, Strategic Digitalization Sales Manager la Vodafone România.
Mădălin Pascu a fost și unul dintre mentorii primului bootcamp Deschis la Nou. Deschis la tehnologie, organizat de Vodafone Business pentru 50 de antreprenori din toată țara. Aceștia au venit la București în weekendul 23-24 martie din 9 orașe din toată România pentru a afla cele mai actuale soluții de digitalizare pentru afacerile lor și cum le pot accesa pentru a-și dezvolta business-urile.
Comunitatea Deschis la nou. Deschis la Tehnologie încurajează antreprenorii să înțeleagă, să adopte soluții digitale și să îmbrățișeze soluțiile pe care Vodafone le pune la dispoziția lor pentru modernizarea afacerii astfel încât business-ul să fie competitiv în ziua de azi. Prin digitalizare antreprenorii pot ajunge mai departe decât ar putea să o facă prin metode tradiționale.
În comunitatea Deschis la Nou. Deschis la Tehnologie, antreprenori români de succes, alături de specialiști Vodafone oferă participanților sfaturi și soluții încercate pentru dezvoltarea unui business.
Din punctul de vedere al lui Mădălin, tehnologia este vitală pentru dezvoltarea unei afaceri în ziua de azi. De aceea, sfatul său pentru antreprenorii români este de a analiza procesele care sunt în companie și să se consulte cu specialiști în digitalizare pentru a găsi acele procese interne care pot fi făcute mai bine, mai repede și cu mai puțini bani folosind tehnologia. De ce este important acest lucru?
”Dacă nu faci tu digitalizare, face competiția”, adaugă Mădălin, precizând faptul că la început de drum digitalizarea joacă un rol foarte important pentru că te ajută să te diferențiezi în piață față de competiție.
”Produsul sau serviciul final pe care tu îl pui în piață va deveni mai puțin competitiv dacă nu ai procese optimizate și dacă nu reușești să-ți eficientizezi în intern modul de lucru”, mai spune reprezentantul Vodafone Business.
Acesta ne dă și exemplul unui business din retail care a reușit să intre pe o linie nouă, vânzările online, odată ce a adoptat noi soluții digitale foarte rapid și într-un moment de maximă importanță: la începutul pandemiei. Comerțul online a înregistrat un avânt semnificativ în acel moment, iar multe business-uri de retail au supraviețuit doar dacă au reușit să se adapteze și să aducă și componenta digitală la serviciile offline pe care le ofereau.
”Un astfel de business, un business de retail, a reușit să dezvolte o nouă direcție prin care persoanele, clienții care nu erau foarte obișnuiți cu digitalizarea au reușit să adere la un program prin care puteau suna la un call center. Acel call center era format din angajați voluntari care preluau apeluri. Acest lucru a fost posibil într-un timp foarte scurt. Flexibilitatea pe care a avut-o compania și ideile inovatoare pe care le-a găsit într-un timp foarte scurt, au ajutat compania să găsească o nouă direcție de business care nu era până la momentul respectiv. În 2 zile au putut să preia comenzi de la persoane care nu erau familiarizate cu tehnologia și cu aplicațiile de comandă online”, spune Mădălin.
Temele interviului cu Mădălin Pascu, Strategic Digitalization Sales Manager în cadrul Vodafone România- ”Digitalizarea nu e atât de complicată precum o credem. Dacă antreprenorul ar sta de vorbă cu un specialist în digitalizare, ar înțelege că lucrurile nu sunt atât de complicate, că digitalizarea e un proces simplu care nu necesită neapărat un efort financiar și îi poate aduce câștiguri pe termen lung.”
- ”O afacere de succes ar fi legată de posibilitatea de a deschide o nouă direcție de business într-un moment critic al companiei, într-un moment în care pandemia era la început și nu prea știam cum să inovăm astfel încât să găsim soluții care să se adapteze nevoilor de la momentul respectiv.”
- ”Avem acțiuni constante cu clienții noștri și cu antreprenorii. Organizăm workshop-uri constant, avem un parteneriat cu Microsoft și sunt foarte multe evenimente la care sunt invitați și la care se prezintă soluții de inteligență artificială. Evenimente regionale de promovare a soluțiilor de digitalizare, precum și întâlniri punctuale pe care le organizăm, întâlniri 1-la-1 pe care le organizăm și în cadrul cărora încercăm să înțelegem foarte bine care sunt provocările, cum poate să ajute tehnologia să înfrunte provocările pe care le au. De aceea am creat și echipe de consultanți specializați în digitalizare cu care clienții noștri pot interacționa.”