- 24 Septembrie 2018
Maryon.ro - cum a continuat o afacere de familie în mediul online
Ziua Zero este emisiunea noastră săptămânală, realizată în colaborare cu wall-street.ro, în care aducem în fața voastră startup-uri, antreprenori tineri sau business-uri la început de drum. E pe site-urile noastre în fiecare luni la prânz.
Citește mai jos cele mai importante declarații ale lui Marius Ionescu, fondator al Maryon sau urmărește video-ul.
Marius Ionescu a fondat Maryon.ro la 18 ani, dar bunicul și tatăl lui au vândut toată viața accesorii de biciclete. A vrut să ducă afacerea familiei la un nou nivel. A început cu un stoc mic, s-a extins, iar acum vinde și biciclete.
Începuturile afacerii
"Ne-am fondat acum 3 ani. Ne-am concentrat pe vânzarea de accesorii și de anul acesta vindem și biciclete. E o afacere de familie, într-un fel. Și bunicul și tatăl meu au vândut piese de biciclete. Eu am văzut o oportunitate de business mai mare, pentru că piața a început să crească puternic în România."
"La 18 ani mi-am dat seama că asta vreau să fac în viață. Și de atunci mi-am dat seama că trebuie să învăț. Mi-am dat seama că am foarte multe de învățat. Am început să învăț ca să pot să cresc în zona asta. Am plecat foarte de jos, cu poze făcute cu telefonul și editate. Am lucrat cu programatori începători. Am schimbat site-ul de două ori. Primele vânzări le-am făcut din Google Ads."
Un business sustenabil cu afaceri de 200.000 de euro
"Din fericire, Maryon a ajuns un business sustenabil. Terminăm cu vânzări de 200.000 de euro. Anul acesta a fost o componentă importantă și mediul offline, unde s-a ocupat tatăl meu "
"Toți furnizorii de renume vor cifre. Și te întreabă cu aproximație cât vinzi anual, întrebări standard. A fost destul de greu pentru că a trebuit să-i convingem. A trebuit să așteptăm la unii și să le demonstrăm că vindem. În momentul de față nu mai sunt probleme."
Comanda medie pe site
"Comanda medie, dacă vorbim de piese și accesorii, a variat mult între 180 și 200 de lei, cu transport inclus. E un domeniu foarte tehnic. Durează mai mult o vânzare, convingem mai greu un client. Nu toți oamenii știu și trebuie să înțelegem problema. Acum toamna se vând bine accesoriile. La începutul sezonului oameni își fac service la bicicletă și cumpără frână, lanț și alte componente."
"Pe piață oamenii se întrec în prețuri și scad calitatea. Am încercat să fim la mijlocul pieței, dar să oferim servicii de calitate în continuare. Avem un stoc destul de mare, dar este imposibil să avem toate produsele pe stoc. Lucrăm și cu stocul furnizorului. Am creat o procedură în firmă pentru a confirma comenzile, le confirmăm numai telefonic pentru a minimiza rata de retur. Avem aproximativ 1% rată de retur."
Planuri de extindere pentru 2018
"Showroom-ul nostru e în Buzău, dar în 2019 vrem să deschidem un magazin în București. Site-ul va fi refăcut cu tehnologii noi care vor ajuta cumpărătorul, precum un configurator de roți, de exemplu."
"Bicicletele electrice sună bine, dar nu merg bine în Europa de Est. E de înțeles. Lumea nu le înțelege utilitatea, dar sunt și foarte scumpe. Ne interesează trendul acesta cu trotinete electrice și suntem în discuții cu câțiva furnizori pentru anul viitor. "
Antreprenoriatul pentru tineri
"Cred cu tărie că trebuie să învețe foarte mult. Antreprenoriatul chiar dacă nu e promovat la noi în țară ca o știință, el este o știință. Tinerii trebuie să citească cărți, să se întâlnească cu antreprenori, să se cunoască cu oamenii, trebuie să trateze lucrurile foarte serios."