Masterclass-urile Commerce School of the Future: primul pas în ecommerce

Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, cunoștințele despre lumea online, dar și despre zona de ecommerce nu trebuie să fie un mister. Din acest motiv, start-up.ro și VTEX lansează seria de masterclass-uri „Commerce School of the Commerce”, care să vină în întâmpinarea celor care fac primii pași în comerțul online.

Masterclass-urile Commerce School of the Future fac parte dintr-un proiect născut în timpul pandemiei, după lockdown-ul din 2020, în care am realizat, alături de VTEX, cât de mulți antreprenori fac trecerea spre comerțul online. Și deși afacerile lor offline funcționează bine, ecommerce-ul are lucrurile sale specifice pe care ar trebui să le știe.

Din acest motiv lansăm aceste masterclass-uri, sub forma unor prezentări ținute de specialiști din comerțul online din România în care abordăm teme precum strategia de lansare de piață, marketing online, cross-selling, marketplace-uri, campanii online.

"Educația în digital devine esențială pentru dezvoltarea tinerilor; cunoștințele în această zona te fac să te integrezi mult mai ușor pe piața muncii, să fii mai productiv și, de ce nu, să îți construiești propriul business. România are nevoie de antreprenori și de experți în digital ca de aer curat”, a declarat Cristi Movilă, Growth Leader VTEX România.

Fiecare material publicat pe start-up.ro va conține pe lângă masterclass-ul video și rezumatul episodului, dar și resurse suplimentare oferite de VTEX, cu studii de caz și exemple de reușită în ecommerce, pe care le poți descărca gratuit.

Programul masterclass-urilor Commerce School of the Future

Masterclass-urile vor fi organizate pe tematici și prezentările vor fi ținute de către specialiști din ecommerce-ul românesc pentru a vă aduce cunoștințe solide pentru începutul și continuitatea afacerii online. Ele vor fi publicate pe start-up.ro și wall-street.ro o dată la 2 săptămâni și în funcție de dorințele publicului, vom adăuga noi masterclass-uri în această serie.

Vom deschide seria de masterclass-uri prin 6 episoade cu subiecte esențiale.

Iată cum vor fi organizate:

13 aprilie - Cum îți înțelegi audiența în ecommerce? Cu Dragoș Smeu, Fondator Mavericks Agency

26 aprilie - Cum transformi experiența clientului prin UX/UI? Cu Eugen Potlog, fondator UX Studio

10 mai - Cum și de ce faci fulfillment în ecommerce? Cu Bogdan Colceriu, CEO Frisbo

24 mai - Cum și de ce faci cross-selling? Alături de Cătălin Macovei, Managing Partner al Moloso.

7 iunie - Cum măsori campaniile de online marketing? Alături de Magda Baciu, fondator House of Progress

21 iunie - Cum îți faci o strategie de Go to Market eficientă

Fiecare episod va avea și o pastilă video numită VTEX Insights, unde Cristi Movilă, Growth Leader VTEX, va oferi detalii într-un format scurt, pe baza experienței companiei care reușește să dea startul în ecommerce pentru numeroase companii mari.

„Lumea modernă se va axa din ce în ce mai mult pe tot ce înseamnă digital, așa cum și comerțul tradițional s-a mutat către online și omnichannel. Învățând să folosească tehnologia în sălile de clasa, pe lângă cărți și caiete, tinerii de astăzi sunt construiți să devină liderii de mâine. Podcast-ul “Complex Made Simple” pe care l-am lansat recent își propune fix acest lucru - să arate că digitalul, ecommerce-ul, nu este nici pe departe atât de dificil de înțeles și de pus în practică", spune Cristi Movilă.

eCommerce în România

Potrivit unui studiu ARMO, sectorul de ecommerce a ajuns la 5,6 miliarde de euro la finalul lui 2020, în creștere cu 30% față de 2019, un trend ascendent accelerat și de pandemie, care a forțat digitalizarea multor business-uri.

De asemenea, creșterea se vede și în numărul românilor care achiziționează produse online. Am ajuns la 45% din utilizatorii de internet care au cumpărat online măcar o dată în 2020. Deși suntem printre ultimele țări din Uniunea Europeană când vine vorba de acest aspect, trendul e în creștere, iar mulți tineri aleg să facă shopping doar online.

Cele mai interesante categorii pentru oameni în shopping-ul online sunt fashion, livrări de mâncare, mobilă și accesorii de casă de grădină, cosmetice, cărți sau reviste, computere și accesorii IT. Conform studiului, valoarea medie a cumpărăturilor făcute pe desktop este de 297,4 lei, iar cele de pe mobile de 210,4 lei, la fel, în creștere față de anul anterior. 



Citeste si