- 5 Noiembrie 2020
Mercedes aduce vanul electric EQV în România. Autonomie de peste 300 de km
Mercedes-Benz a pornit lupta în zona vehiculelor în 2016, odată cu anunțarea brandului EQ, iar după EQC, modelul EQV este al doilea lansat la nivel mondial și care este prezent și în România. Mercedes-Benz vrea să fie un jucător important în lumea mobilității electrice, iar până în 2022 vrea să facă și toate fabricile să nu mai fie poluante.
Noul EQV combină versatilitatea Clasei V cu beneficiile absenței emisiilor, având un consum combinat de energie (în regim mixt): 26,1-26,2 kWh/100 km și emisii de CO2 combinate: 0g/km.
EQV este varianta electrică a van-ului sau dubiței, după cum vreți să-i spuneți, V-Class, care este lider de piață în categoria sa în România. Vehiculul electric poate transporta până la 8 pasageri și poate fi folosit de o familie extinsă sau pentru servicii de companie, cum ar fi shuttle de la aeroport către hoteluri. În plus, clienții care achiziționează un EQV primesc și o stație de încărcare EV Box de la Engie, prin parteneriatul dintre Mercedes-Benz și Engie.
În plus, EQV nu e ultimul model electric, Mercedes vrând să aducă o gamă completă. Astfel, urmează E-Sprinter, E-Vito, dar și alte modele în alte clase.
Conform declarațiilor reprezentanților Mercedes, în momentul de față pe piața mașinilor electrice din România în 2020 Mercedes deține 9% și 2% din piața totală a mașinilor din țara noastră. Dar creșterea e rapidă. În plus, acest lucru este ajutat de faptul că România este lider în Uniunea Europeană la valoarea subvenției pentru mașinile verzi.
EQV este un automobil destinat atât persoanelor fizice, cât și companiilor. Conform datelor Mercedes, două treimi din vânzările clasei V tradiționale în România sunt pentru uz privat, iar doar o treime pentru servicii de companii, dar se așteaptă ca la EQV acest procent să fie și mai favorabil folosirii private.
La nivel tehnologic, EQV are o baterie montată sub podea cu 3 module mari de 96 de celule care asigură 400 de volți tensiune de alimentare, o putere de 100 de Kw pe oră, din care utilizabili sunt 90 de Kw/oră. Bateria este răcită cu lichid de răcire și funcționează optim la o temperatură de 25-35 de grade. Aceasta are o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri. Garanția intervine în momentul când bateria ajunge la o capacitate de 70%.
Viteza maximă a dubiței este de 160 de kilometri pe oră, limitată electronic și are o autonomie de peste 300 de kilometri. În plus, aceasta are 4 moduri de conducere pentru performanțe sportive sau pentru economisire și 5 moduri de recuperare a energiei la frânare.
Dincolo de aceste aspecte, mașina e una inteligentă, conectată la servicii în Cloud. De exemplu, aplicația Mercedes Me poate fi folosită de la distanță și poți să deschizi căldura, de exemplu, pentru ora la care plănuiești să pleci, poți să cauți prin navigație stații de încărcare și poți limita încărcarea dacă folosești rețeaua de acasă.
Van-ul are un cost de pornire de 69.000 de euro în România, din care se scade, evident, subvenția oferită de stat în România.
Pe lângă nivelul ridicat de funcționalitate, EQV oferă și o experiență de conducere plăcută, cu un cuplu maxim de 362 newtoni-metri, are o putere de tracțiune excepțională. Motorul electric are o putere maximă de 150 kW (204 CP) și o putere de 70 kW (95 CP), ceea ce face ca EQV să fie nu doar lin și silențios la conducere, ci și extrem de agil - nu în ultimul rând datorită poziției centrului său de greutate. Energia electrică este furnizată de bateria litiu-ion cu răcire cu apă, cu o capacitate utilizabilă de 90 kWh.
Pentru o călătorie extra-lină, există opțional suspensia pneumatică AIRMATIC cu control automat. Are capacitatea de a crește garda la sol, după cum este necesar, și reduce, în același timp, înălțimea de deplasare la viteze mai mari, reducând astfel rezistența aerodinamică, ceea ce are un impact pozitiv asupra consumului de energie electrică și, prin urmare, asupra autonomiei.
EQV face parte dintr-un ecosistem de mobilitate electrică, care îl ajută pe șofer să ajungă la destinație fără probleme. Unitatea centrală este reprezentată de sistemul de infotainment MBUX inovator și aplicația Mercedes me. Toate afișajele și setările specifice EQ sunt controlate prin intermediul ecranului cu touch de înaltă rezoluție - 10,25 inch, utilizând meniul MBUX EQ. De exemplu, utilizatorii pot activa de la distanță aerul condiționat, pot adapta setările de încărcare și pot opera navigarea cu inteligență electrică, precum și funcțiile de încărcare Mercedes me.
Inteligența electrică intră în acțiune imediat ce utilizatorul începe să planifice o călătorie - fie prin MBUX din interiorul autovehiculul, fie în avans prin aplicația Mercedes me. Acest lucru înseamnă că o zi în familie poate fi planificată în timpul micului dejun prin simpla selectare a destinației și a orei de plecare dorite pentru aerul condiționat pentru a avea deja o temperatură confortabilă atunci când porniți.
La începutul călătoriei, MBUX actualizează traseul transmis autovehiculului de către aplicație, pe baza mai multor factori, cum ar fi: datele actuale privind traficul, vremea, topografia traseului, autonomia curentă și stațiile de încărcare disponibile.
Sistemul inteligent de navigație selectează întotdeauna traseul optimizat cu câteva opriri de încărcare precum și timpi scurți de încărcare. De asemenea, acesta ține cont de durata de încărcare anticipată, preferând stațiile de încărcare rapidă, pregătind astfel din timp bateria pentru procesul de încărcare. Nivelul bateriei rămas este actualizat constant în timpul călătoriei. Dacă șoferul își schimbă stilul de conducere, sistemul reacționează imediat la schimbări pentru că stilul de conducere are un impact asupra consumului. Afișajul „Range on Map” oferă o planificare a traseului atât pentru clienții privați, cât și pentru companii.
Încărcare convenabilăDotarea standard a noului model EQV oferă posibilitatea de a alege tipul de încărcare - prin curent alternativ (CA) acasă sau la stațiile de încărcare publice cu până la 11 kW, precum și prin curent continuu (CC) la stațiile de încărcare rapidă cu până la 110 kW. Funcția de încărcare rapidă permite, spre exemplu, șoferilor de taxi sau shuttle să reîncărce frecvent între curse sau în timp ce vehiculul este pregătit, fără a pierde timp.
Recuperare eficientă și programe de conducere:
- În D-, forța recuperativă crește la -1,5 m/s².
- În D+, dacă merge în pantă, EQV nu recuperează energie (0 m/s²). Recuperarea energiei la frânare și la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație asigură o conducere optimizată și eficientă. Intensitatea recuperării poate fi setată individual folosind padelele de schimbare din spatele volanului. Astfel, șoferii pot alege unul dintre cele cinci niveluri de recuperare:
- În D Auto, EQV adaptează nivelul de recuperare în mod dinamic și predictiv între 0 și -2 m/s², pe baza datelor furnizate de asistenții de siguranță, cameră și navigație.
- În D, EQV decelerează cu o forță de recuperare comparabilă cu cea a frânării convenționale a motorului (-0,6 m/s²).â
- În D- -, motorul electric are forța maximă de recuperare de -2 m/s².