- 22 Februarie 2016
Mobile World Congress 2016 - Pogorârea sfântului Mark înseamnă conținut, nu telefoane
Putea fi o zi obișnuită în preambulul celui mai mare târg de tehnologie din Europa - Mobile World Congress. Dar lucrurile au luat o altă turnură. În timp ce LG s-a concentrat pe un telefon pentru cei pasionați de modificări - LG G5, Samsung a adus două terminale premium, cu ce are mai bun în momentul de față. Dar la finalul serii, nu a mai fost vorba despre telefoane. Pe scena evenimentului a apărut Mark Zuckerberg, camerele au fost 360 de grade, iar conținutul și viitorul au luat locul unor dispozitive seci, cu specificații tehnice.
Știrea de aseară ar spune cam așa, dar nu suntem site-ul care să publice asta: Samsung a lansat două telefoane noi, Galaxy S7 și Galaxy S7 Edge. Dispozitivele cu Android cu baterii de 3.000 și 3.600 de miliamperi, 4 GB de RAM, procesoare cu patru sau opt nuclee și cameră foto mai performantă, teoretic, decât iPhone. Mai multe puteți citi în acest articol, pe care l-am scris pe site-ul wall-street.ro. Terminalele pot fi precomandate deja la principalele magazine online din România. La achiziția unui telefon, primești și casca de realitate virtuală Samsung Gear VR, în interiorul căreia pui telefonul. Pe lângă cele două terminale, sud-coreenii au prezentat și un Samsung Gear VR 360, care filmează la 360 de grade, filme care pot fi vizualizate pe Facebook sau pe YouTube.
În același timp, LG a prezentat LG G5 ieri, iar Huawei o tabletă care se transformă și în laptop. Dar numai la finalul prezentării, când am aflat tot ce trebuia din punct de vedere tehnic, lucrurile s-au schimbat, iar astăzi suntem în ziua în care tehnologia nu mai contează, ci conținutul.
Click pe poza de mai jos pentru o galeria foto a evenimentului de aseară.
Pogorârea sfântului MarkMomentul esențial al lansării Samsung Galaxy S7, Samsung Galaxy S7 Edge și Samsung Gear VR 360 a fost apariția pe scenă a lui Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, probabil unul dintre cei mai importanți și influenți oameni ai momentului. Mark a apărut pe scena din Barcelona după prezentarea camerei 360 de grade de la Samsung - Gear VR 360. Șeful Facebook a vorbit despre influența realității virtuale în conținutul de pe internet în viitor, practic integrarea videoclipurilor de 360 de grade în conținutul rețelei sociale.
Discursul în sine al lui Mark Zuckerberg a fost unul plat, umbrit timp de cinci minute de avalanșa de jurnaliști sosiți lângă scenă pentru a-l fotografia. Șeful Facebook nu a spus ceva esențial, ci a fost mai mult un pivot de imagine pentru Samsung și tehnologia realității virtuale, promovată alături de Oculus, companie deținută de Facebook.
De la telefoane, lucrurile se duc către conținut, avantajul competițional important în acest moment. Specificațiile tehnice au atins un platou, iar evoluția lor esta una lentă, dar clară. Modificările radicale se fac în conținut. Dacă precomanzi unul dintre cele două telefoane lansate aseară, vei primi o cască de realitate virtuală cadou. Sau o poți achiziționa separat pentru doar 99 de dolari. Așadar, tehnologiile care păreau îndepărtate acum doi ani devin accesibile tuturor.
Un milion de ore de videoclipuri 360 de grade au fost urmărite pe Gear VR până acum. Cifra nu este impresionantă, momentan, așa cum a menționat și Mark Zuckerberg. Dar el a spus că viitorul va însemna transmisiuni în direct cu ajutorul acestor tehnologii. Vei vedea realitatea filmată de alții cu ajutorul unei căști. Sau hai să-l lăsăm pe el să o spună în propriile cuvinte...
„O parte importantă a experienței Oculus sunt videoclipurile - indiferent dacă te uiți și simți că ești în Tahiti, zbori cu Blue Angels sau poți să explorezi suprafața planetei Marte“.
Între zombi și realitateImaginea de mai jos o consider fotografia anului, poate chiar a deceniului. Este cea mai bună reprezentare a realității prezente și viitoare. Un pic de background: în sală, reprezentanții Samsung ne-au spus să punem căștile pe cap pentru a vedea un video. În acel moment, pe scenă, a intrat aproape nevăzut Mark Zuckerberg. Pe Facebook am denumit poza: „Mark și zombii lui“.
Realitatea în care conținutul contează mai mult decât gadgeturile și tehnologiile se naște în acest moment. Nu noi o vom controla, dar vor apărea zeci și sute de startup-uri care vor putea crea conținut de acest fel. Se vor schimba domenii: presa, medicina, arhitectura sau turismul. Nu azi, dar în anii care vin, mai ales dacă Facebook a decis să-și pună amprenta. Pentru că Mark Zuckerberg a înțeles că poți oferi cele mai bune tehnologii și trebuie să fii în avanpostul conținutului.
Am spus că poza de mai sus e artă contemporană pentru că poți să o interpretezi cum vrei. Poți să spui că Mark Zuckerberg trece pe lângă niște zombi. Mark spune că vrea să pună socialul în realitatea virtuală, dar, în același timp, e singura persoană cu ochii pe realitate, în timp ce în jurul lui jocurile sunt făcute virtual. Dar poți să vezi și avantajele tehnologiei...
Conținutul video poate fi folosit în zona de știri și de turism. Pe cât de fascinant va fi să vizitezi toată lumea, așa cum nu ai făcut niciodată, lumea nouă va descoperi și invidia. Copiii noștri vor avea avantajul de a putea descoperi cele mai îndepărtate locuri fără să fie nevoiți să aștepte să îi duci în vacanțe. Pe cât de fascinant va fi să poți realiza conținut educațional pus în fața ochilor, interactiv, pe atât de reticent poți fi în fața unor tehnologii care te instrăinează de oameni, care pot aduce clase întregi să poarte căști de realitate virtuală, fără să se vadă unii pe alții.
Un lucru este clar - telefoanele nu mai contează. Acesta nu este un text despre tehnologie, ci despre conținut. Producătorii cei mai mari din domeniul telefoniei vor aduce mai mult și mai mult conținut. Am văzut asta la Apple, vedem asta la Samsung. Abordările sunt diferite, dar către aceeași direcție. Accesul la informație, cât mai democratizat. Dar informația care te înstrăinează de ceilalți. Depinde pe ce parte a căștii de realitate virtuală ești.
Poza de mai sus poate fi un motiv de reflecție despre ce înseamnă viitorul. Cu bune, cu rele, dar transformat în totalitate. Digital, imersiv, poate un pic robotic. Și poate fi o oportunitate pentru mulți tineri care astăzi nu știu ce tehnologii vor fi puternice în viitor și nu știu să cucerească avanpostul.
//
Live behind the scenes in Barcelona
Posted by Mark Zuckerberg on Sunday, February 21, 2016