- 2 Aprilie 2021
Momentul “$GME GO BRRR din Times Square al românilor de la TPS Engage se vinde ca NFT
Platforma OpenSea va gazdui NFT-ul, iar licitația pentru acesta va dura cinci zile. Prețul de plecare al NFT-ului “$GME GO BRRR” este de 1 ETH și este disponibil într-un singur exemplar.
NFT-ul cuprinde un video de 16 secunde, ce include lansarea meme-ului “$GME GO BRRR”, creat de TPS Engage (platforma automatizată de advertising pe digital billboards) în Times Square, New York.
Meme-ul afișat în New York în ianuarie 2021 a creat un moment istoric în comunitatea digitală, devenind a doua cea mai vizionata postare din istoria platformei Reddit, cu peste 400.000 de upvotes și zeci de mii de comentarii. Mesajul “$GME GO BRRR” ce a susținut campania GAMESTOP a fost preluat de publicații celebre, precum NY Post, Business Insider, ABC News, Fox News, CBS, Fortune, Daily Mail și multe altele.
Billboard-ul $GME GO BRRR a fost un moment iconic în saga GameStop ceea ce a făcut ca utilizatori ai platformei Reddit să cumpere sute de billboard-uri în toată lumea pentru a promova criptomonede, business-uri sau mesaje generale.
Orice colecționar poate licita, achiziționa și apoi revinde NFT-ul “$GME GO BRRR” printr-un portofel digital.
TPS Engage este un startup românesc care oferă o platformă digitală conectată la mii de ecrane digitale din întreaga lume unde companii de orice nivel sau persoane obișnuite pot achiziționa spațiu publicitar pe panourile stradale sau din clădiri pentru câteva ore sau 30 de zile. Am discutat cu ei după ce au devenit virali pe internet prin video-ul afișat în Times Square.
Lanțul de magazine Gamestop a fost vizat de investitorii bursieri din Statele Unite care fac short selling, adică pariază pe faptul că acțiunile companiei vor scădea. Pe platforma socială Reddit, organizată în jurul subredditului /r/wallstreetbets, investitorii privați au decis să răspundă unei practici pe care au considerat-o imorale. Așa că au cumpărat acțiuni Gamestop pentru a forța creșterea valorii acțiunilor și pentru a periclita poziția fondurilor de investiții care se bazează pe short selling. Acțiunile Gamestop au crescut cu 1700%, deși acum încep să scadă la loc. Pe scurt, aceasta e povestea. Mai detaliat poți citi aici.
„Mult timp am fost ca majoritatea oamenilor „cizmarul fără cizme”. Aveam platforma asta care putea să facă atât de multe lucruri și-i învățam pe alții cum să o facă și nu o făceam noi neapărat. Am zis că ce modalitate mai bună de a arăta cât de ușor e decât să facem ceva contextual pe un subiect care era în mintea sau pe buzele tuturor. Iar povestea cu Gamestop și bursa era laitmotiv”, spune Matei Psatta.
„Am zis să rulăm pentru câteva ore o reclame și să vedem dacă putem să o transformăm într-un viral, oricât nu-mi place mie cuvântul ăsta. Am luat ecranul respectiv care era la noi în platformă și știam exact unde e și că e vizibil și e de photo opportunity, am făcut vizualul respectiv, am făcut niște poze cu el și în momentul de față billboard-ul acesta, postarea de pe Reddit, a devenit a doua cea mai populară postare de pe Reddit ever”, mai explică acesta.
Urmărește interviul video cu Bogdan Savonea și Matei Psatta în video-ul de mai jos.