#NOHACK Podcast: De ce școala online a luat din „învățământul prin fascinație”
În cel mai nou episod al podcastului #NOHACK, powered by Bitdefender și start-up.ro, aducem cele mai noi știri din cybersecurity, dar continuăm și discuția cu Nansi Lungu, Behaviour Analyst la Bitdefender, despre modul în care școala online ne-a influențat anul acesta.
Alege platforma ta favorită de streaming:
Ce afli din podcastul #NOHACK de luna aceasta?
Octavian Palade a luat cele mai importante știri din securitate și le-a pus într-o formă accesibilă pentru toată lumea:
O nouă cercetare Bitdefender relevă faptul că 93% dintre angajați refolosesc parole vechi când se conectează la diverse conturi în interes profesional. Această practică lasă ușa larg deschisă atacatorilor cibernetici, mai ales când parolele respective ajung pe mâna unor răufăcători în urma unor atacuri.
Luna aceasta, Bitdefender a anunțat că a colaborat cu Poliția Română, DIICOT, FBI, Europol și Eurojust pentru destructurarea unei grupări de criminalitate informatică din România. Gruparea era specializată în crearea, dezvoltarea și comercializarea unor amenințări informatice, denumite crypter, capabile să păcălească soluțiile de securitate instalate pe dispozitivele infectate.
Ascultă podcast-ul direct în articol în playerul de mai jos.
Nansi Lungu: „Școala online pierde din fascinația în fața educației”
Cu Nansi Lungu am discutat despre efectele școlii online asupra psihicului, iar față de episodul anterior, am continuat discuția cu o abordare legată de dificultățile profesorilor atunci când vine vorba de acest concept.
Iată principalele lucruri discutate în podcast și pe care le vei auzi de la Nansi.
Am vrut să păstrăm modul nostru în care eram învățați când vine vorba de școală. Avem zone care stau foarte rău. Dar avem și zone unde profesorii au fost curioși și au luat-o ca o provocare.
Acest nou al școlii online nu a venit ca o schimbare intrinsecă. Nu am avut un plan. Nu aveam idee de cum arată învățământul online.
Primele experiențe legate de online au fost îngrozitor de grele pentru profesori. Dacă la școală poți vorbi ore întregi, online după 2 ore eram epuizat.
Când faci învățământ prin fascinație, când încerci să-i aduci aproape ca să le pese de subiect, contează multe amănunte legate de comunicarea cu ceilalți.
O mulțime mai mare de profesori decât mă așteptam s-au adaptat la învățământul online.
Învățământul online este un învățământ complementar. Nu e același lucru cu digitalizarea. E complementar, nu e o soluție de lungă durată.
Copiii nu mai au curiozități, vin înfrânți la școală. Iar problema asta nu e de pandemie. Școala românească fracturează curiozitatea.
Ca să implici o clasă, trebuie să-i urmărești. Activ. Eu dacă văd că un student are camera închisă, cu atât mai mult sunt tentat să-i întreb, să-i scot la joc, să-i fac să participe.
Eu întreb elevii foarte multe, la începutul orei îi întreb foarte multe pentru a da dinamică orei de la primele momente.
8 ore pe scaun este îngrozitor. Am pierdut și capacitatea de a-i pune în proiecte comune. În online, e ceva mai complicat să ai beneficiul lucrul în echipă.
Multimedia înseamnă fragmentarea atenției. Fragmentarea atenției are ca efect o motivație mai mică prin scăderea satisfacției.
Online-ul are proprietatea de a te cere cu adevărat concentrat. Dacă ești în fața calculatorului, trebuie să fii cu totul acolo.
Online-ul a dus la un efect neașteptat pentru mine. Nu poți vorbi în același timp, deci oamenii își prezintă mai bine subiectele și se ascultă reciproc.
Ar trebui să îl punem ca un an în care nu am performat foarte bine, pentru că am adaptat metode, nu le-am studiat. Întrebarea e cum putem să recuperăm ceea ce ar fi putut fi pierdut anul acesta.
Ascultă podcast-ul #NOHACK pe platforma ta de streaming favorită sau în playerul de mai sus direct în site. Nu uita să-l salvezi dacă vrei să-l asculți mai târziu sau să-l descarci.
CyberHistory - rubrica în care știi mai multe despre istoria atacurilor cibernetice
La rubrica CyberHistory aflăm povestea lui Jonathan James care, în 1999, la vârsta de 15 ani, a reușit să pătrundă atât în serverele Departamentului de Apărare american, cât și în serverele NASA.
Puștiul a reușit să instaleze un backdoor pe unul dintre serverele Departamentului de Apărare, lucru care i-a permis să intercepteze mii de emailuri de la diferite organizații guvernamentale americane. În acele emailuri a descoperit și unele ce conțineau datele de logare de la numeroase computere folosite în scopuri militare.