- 18 Iunie 2023
Noi produse pentru ecommerce lansate de către VTEX
Retailul tradițional și comerțul digital se află într-o nouă eră în care eficiența este prioritatea principală. După ce au experimentat o creștere rapidă în ultimii ani (2020 și 2021), 37% dintre comercianții de la nivel mondial sunt în situația în care nu-și pot atinge obiectivele de profitabilitate.
Industria se confruntă cu provocări semnificative care includ inflația, o creștere cu 22% a nivelurilor stocurilor comparativ cu perioada de la sfârșitul pandemiei], schimbarea comportamentului consumatorilor (de exemplu, 83% dintre cumpărătorii B2B preferă acum să cumpere prin canale digitale) și costurile mai mari de achiziție a clienților, printre altele.
"Ne aflăm într-un punct de cotitură. Liderii comerțului digital trebuie să-și reevalueze investițiile în digitalizare pentru a se concentra pe ceea ce aduce cu adevărat rezultatele așteptate: achiziția și fidelizarea clienților, optimizarea stocurilor și reducerea costurilor de mentenanță a tehnologiei. Suntem foarte mândri să oferim o platformă avansată și completă, care îmbunătățește semnificativ eficiența vânzărilor, permițând comercianților să depășească valorile medii de creștere ale pieței și să obțină rezultate remarcabile", a declarat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) în cadrul VTEX.
În acest context, sunt lansate cinci soluții tehnologice cu scopul de a ajuta brandurile și retailerii să-și modernizeze tehnologia comercială și să-și sporească investițiile în comerțul digital. Noile soluții vin cu promisiunea de a debloca noi oportunități de creștere ale clienților și partenerilor dintr-un ecosistem robust, precum cel al VTEX.
Acestea sunt lansările din acest an:Aplicația VTEX Sales este noul produs omnichannel care accelerează legătura dintre vânzările digitale și magazinele fizice. Acest instrument le permite clienților să-și valorifice întregul potențial al operațiunilor de comerț fizic și online, oferindu-le acces la inventarul din toate magazinele fizice, la centrele de distribuție, la vânzătorii și furnizorii parteneri, la datele de achiziție anterioare ale clienților (atât din comerțul digital, cât și din magazinele fizice), informații despre achiziții nefinalizate, dar și vizibilitate asupra comportamentului clienților. Cu această aplicație, utilizatorii pot oferi o asistență mai bună clienților, pot înregistra mai multe vânzări și pot crește coșul mediu de cumpărături, oferind agentului de vânzări un avantaj în orice negociere cu clientul.
Unul dintre cei mai mari diferențiatori ai aplicației VTEX Sales este capacitatea de a accesa inventarul de pe orice canal și de a evita pierderea vânzărilor prin folosirea unei strategii de tip endless aisle (la cerere), permițând cumpărătorilor din magazin să rezerve pe loc stoc online. De la inventarul de ecommerce până la stocurile întregii rețele de magazine fizice și chiar inventarul vânzătorilor terți și furnizorilor parteneri ai retailerilor (dacă vorbim despre un marketplace), aplicația VTEX Sales integrează într-un singur produs întreaga operațiune a retailerului, indiferent de canal.
„Prin abordarea omnichannel, magazinele noastre fizice influențează în prezent peste o treime din vânzările online și intenționăm să continuăm să creștem această cifră. Acum putem să le spunem întotdeauna Da! clienților noștri. Este fie Da, îl avem în magazin!, fie Da, îl avem la cerere!. Dar este Da! sau Da!. Aplicația VTEX Sales este cheia către asigurarea celor mai bune experiențe și către creșterea nivelului de satisfacție a clienților. Chiar dacă un produs este epuizat într-o locație, îl putem găsi rapid în alta”, spune Robin Drogat, lider Omnichannel Experience la Decathlon, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din lume.
În cele din urmă, aplicația VTEX Sales afișează un dashboard complet, în timp real, pentru a gestiona performanțele reprezentanților de vânzări. Specialiștii în vânzări își pot urmări rezultatele, iar managerii pot crea stimulente financiare și campanii pentru a crește productivitatea echipelor lor. Toate în aceeași aplicație.
Totuși, pentru a rula o operațiune omnichannel reală este de asemenea necesară optimizarea pașilor făcuți după plasarea comenzii online - ridicare, împachetare și livrare. Atunci când retailerii pun la dispoziție stocurile fizice pe alte canale, aceste magazine trebuie să devină adevărate centre de distribuție. De aceea, VTEX a creat VTEX Pick and Pack, o soluție de logistică end-to-end care permite implementarea rapidă a unei operațiuni de fulfillment în magazinele fizice.
Cu o experiență simplă și intuitivă pe telefonul mobil, VTEX Pick and Pack combină o aplicație destinată echipelor din magazin care sortează și împachetează produsele cu o alta dedicată șoferilor care fac livrările. Acest instrument face posibilă efectuarea comenzilor mai rapid și mai eficient. În plus, produsul este deja conectat cu sistemul de gestionare a comenzilor OMS (Order Management System) al VTEX, astfel încât implementarea este facilă, fără a fi nevoie de vreun middleware sau alt cod care să funcționeze ca un liant.
Întregul proces are loc în timp real, iar managerul de operațiuni poate urmări performanța întregului proces — de la reprezentanții magazinului, la fiecare dintre magazinele din rețea și chiar șoferii care fac livrările. Totul se face prin intermediul dashboard-ului de performanță din VTEX Admin, astfel încât problemele care apar să poată fi rezolvate rapid.
VTEX introduce, de asemenea, o altă caracteristică pentru optimizarea procesului de livrare către clienții finali. VTEX Shipping Network, rețeaua de livrare a VTEX, are acum o modalitate simplificată de utilizare a serviciilor celui mai des întâlnit transportator din Brazilia - compania națională de servicii poștale, Correios. Este o experiență plug-and-play care poate fi activată și configurată cu doar câteva click-uri direct în interfața de administrare a platformei.
VTEX Shipping Network conectează retailerii brazilieni cu o rețea de transportatori, oferind posibilitatea de a alege prețuri mai bune. Această nouă integrare va actualiza automat informațiile despre platforma clientului, cum ar fi starea livrării și urmărirea fiecărei comenzi, etichetele comenzii și tabelele cu tarifele de expediere, așa cum au fost actualizate de Correios. Datorită prezenței VTEX și a volumului mare de comenzi care trec prin platforma sa din regiune, acesta poate oferi prețuri speciale în parteneriat cu Correios — iar comerciantul își poate calcula reducerile de costuri și poate activa noul contract direct prin platformă prin câteva click-uri.
Aceste noi produse ajută la diminuarea muncii fizice și a eforturilor de integrare și la dezvoltarea mai rapidă a operațiunilor comercianților. Pe lângă gestionarea tuturor operațiunilor din interfața de administrare VTEX, comercianții pot folosi și API-uri pentru a se integra cu WMS și ERP.
În ultimul an, VTEX a lansat soluții precum Live Shopping pentru a le oferi clienților săi instrumente prin care să-și crească traficul organic de pe propriile canale. În cadrul VTEX DAY 2023, compania a anunțat o nouă funcție pentru a crește implicarea, loialitatea și vânzările în magazinele online.
VTEX Personal Shopper le permite comercianților să-și crească vânzările și valoarea medie a comenzilor online. Noua aplicație a VTEX le permite companiilor să ofere clienților, individual, un serviciu exclusiv, bazat pe transmisiuni live. Când clientul solicită asistență, agentul de vânzări dedicat se conectează video prin intermediul interfeței de administrare VTEX. De acolo, reprezentantul de vânzări poate selecta și trimite produsele clientului, care le poate adăuga în coș pe loc.
În cele din urmă, Extensions Hub este noua versiune a magazinului de aplicații VTEX, unde retailerii își pot extinde oferta prin adăugarea soluțiilor create de parteneri cu VTEX IO. Acum, retailerii pot găsi și configura soluții de la parteneri, fără a părăsi interfața de administrare VTEX și pot face plăți ca parte a facturii lor VTEX. Prin aceasta, integrările sunt acum în mâinile retailerului într-un mod scalabil și sigur, reprezentând un alt pas în viziunea VTEX de a construi un ecosistem activ și conectat.
„Suntem siguri că aceste noi soluții vor ajuta clienții să fie mai eficienți și să ia decizii mai bune. Având în vedere angajamentul nostru de a fi coloana vertebrală pentru comerțul interconectat, noi lucrăm în mod constant la noi tehnologii. Pentru clienții care își conectează toate operațiunile de comerț digital, lucrăm la instrumente de vânzări bazate pe inteligență artificială și, totodată, explorăm potențialul inteligenței artificiale de a eficientiza experiența de cumpărare pe canalele online”, spune Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) în cadrul VTEX.
În timpul evenimentului, VTEX a lansat și noi actualizări de la mai mulți parteneri din ecosistem. Google și VTEX, de exemplu, au anunțat un parteneriat care va permite la peste 3.000 de companii de ecommere din întreaga lume să adauge butonul „Plătește cu Google Pay” ca metodă de plată în pagina lor de achiziții. Acest lucru simplifică viața comercianților, deoarece această facilitate va fi disponibilă nativ în VTEX, permițând integrarea, în câteva secunde, direct cu platforma de administrare. Aceasta este o oportunitate de a crește vânzările deoarece Google Pay simplifică procesul de plată.
Acest parteneriat este foarte important pentru că permite Google să conecteze mai ușor cumpărătorii și vânzătorii printr-o experiență simplă și sigură, care îmbunătățește semnificativ experiența de plată pentru consumatori, creând astfel și oportunități de creștere a vânzărilor”, spune Natacha Litvinov, șeful departamentului Plăți și Strategii de Operare la Google.