- 21 Noiembrie 2016
Oamenii ar plăti mai mult pentru produsele create de antreprenori sociali
64% din oameni ar fi dispuși să plătească în plus pentru un produs care creează locuri de muncă persoanelor din categorii defavorizate și sprijină dezvoltarea comunităților locale, arată un studiu realizat de MKOR Consulting.
MKOR Consulting a realizat o analiză privind deschiderea consumatorilor față de ideea de a sprijini persoanele defavorizate și comunitățile, prin achiziționarea de produse de la întreprinderi sociale.
Dintre aceștia, 79% ar scoate din buzunar cu 6% - 10% mai mult, mai ales dacă ar avea certitudinea că surplusul va fi utilizat cu adevărat pentru cauze sociale.
Cei 36% care nu ar plăti mai mult pentru produsele economiei sociale nu au încredere în veridicitatea cauzei sociale. Comunicarea și transparența sunt aspecte foarte importante, care contribuie la decizia de cumpărare, putând face diferența pentru o întreprindere socială de succes.
Aproape toți respondenții (95%) au afirmat că este important pentru ei ca produsele achiziționate să fie din România, iar valoarea socială a produsului contează foarte mult.
În România economia socială se află în stadiu incipient - doar 1,7% dintre angajați fac parte din întreprinderi sociale, față de media UE de 6,5%.
“Analiza a pornit în urma observațiilor noastre din peste 20 de studii de piață pentru afaceri sociale. Ne-am dat seama de importanța percepției publicului asupra acestor afaceri, din punct de vedere financiar, cuantificabil. Pe lângă datele culese direct de la persoanele fizice și juridice intervievate, cercetarea cuprinde şi o parte de analiză despre ce înseamnă antreprenoriatul social în alte ţări ale Uniunii Europene şi stadiul de dezvoltare în România. Este, într-un fel, modul nostru de a ne implica în susținerea antreprenorilor sociali și a cauzelor pentru care luptă.” a declarat Corina Cimpoca, Consultant Senior şi fondator MKOR.
Raportul are la bază răspunsurile a 281 de consumatori finali și 80 persoane juridice, care au fost intervievate asupra disponibillității de achiziționa produse de la astfel de întreprinderi, chiar cu un preț mai ridicat.
Respondenții au fost femei în proporție de 59% și bărbați în proporție de 41%, majoritatea (74%) cu vârste cuprinse între 18-35 ani. Categoriile sociale sunt reprezentate echilibrat în eșantionul selectat: 50% au studii superioare (universitare și postuniversitare), iar 44% au studii medii (liceale și postliceale).