VAHA: Oglinda inteligentă creată de un român, vândută către o companie de HealthTech

Startup-ul german Vaha, care a dezvoltat o oglindă inteligentă de fitness și care este cofondat de românul Călin Popescu, a fost vândut către bioniq, o companie din Marea Britanie care dezvoltă suplimente nutriționale.

Achiziția face parte din strategia bioniq de întărire a poziției sale în spațiul HealthTech, prin dezvoltarea unor servicii pe bază de abonament în Europa și Orientul Mijlociu. Vaha devine astfel parte a echipei globale bioniq, iar Călin Popescu va continua drept CTO și cofondator.

bioniq este o companie disponibilă în 8 țări din EMEA și vrea să se extinde în patru noi țări, dar și în Statele Unite. Compania a fost fondată în 2019 și oferă servicii personalizate pentru suplimente. Practic, compania oferă mai întâi un test de sânge pentru a prescrie suplimente alimentare clienților în funcție de datele acestora. De asemenea, are o aplicație prin care oferă sfaturi pentru wellness.

Vaha va fi integrat în serviciile bioniq, deoarece clienții vor putea să se antreneze acasă în oglinzile inteligente și să aibă toate datele într-o sinugră aplicație.

“Este doar o privire înspre viitorul sănătății personalizate prin soluții tailor-made. Bioniq e despre precizie, calitate și research”, spune Vadim Fedotov.

Vaha este dezvoltarea ideii inițiale din Pixformance, un dispozitiv de fitness care să fie adaptat către mai multe persoane. „În ianuarie 2019 ne-am dat seama că piața consumatorilor obișnuiți e foarte interesantă, multe cereri venind din zona de clienți B2B2C ai produsului dezvoltat de Pixformance. Ei ne întrebau constant dacă nu plănuim să dezvoltăm un produs similar pentru acasă”, a povestit Călin Popescu pentru start-up.ro când am scris prima oară de Vaha, în ianuarie 2020.

Vaha e o oglindă inteligentă care te ajută să te menții într-un flow progresiv de dezvoltare fizică și mentală, contectându-te cu un antrenor personal care are grijă să îți creeze o experiență progresivă, la distanță, printr-un plan personalizat de antrenament și sesiune live unu la unu.

Conform datelor de piață, Vaha vindea aproximativ de 1.000 de dispozitive pe lună anul trecut.



Citeste si