Organizații care citesc: Banca Transilvania și Bookster

Ca urmare a digitalizării accelerate, piața are nevoie de angajați inovatori, competitivi și flexibili, care știu să comunice bine. Acestea sunt doar câteva abilități care pot fi îmbunătățite cu ajutorul lecturii: cu cât cineva citește mai mult și este mai curios, cu atât mai ușor primește informațiile și le poate procesa mai rapid.
Când angajații citesc, compania crește

Având în vedere și abundența de arii de informare, angajații din România caută, din proprie inițiativă, metode prin care să fie din ce în ce mai buni în domeniul în care activează. 

În plus, cititul oferă experiențe pozitive și pe plan personal. Oamenii citesc de plăcere. Cufundarea în narațiune le permite să dezvolte abilități care sunt asociate cu o viață mai fericită. Relaxarea, capacitatea de a face față emoțiilor și presiunii, inteligența emoțională și o imagine de sine pozitivă sunt toate elemente care conduc la bunăstare și echilibru. 

Banca Transilvania – misiune de susținere a visurilor angajaților

Una dintre companiile care a înțeles acest lucru este Banca Transilvania care, pe lângă o experiență bancară plăcută clienților săi, reușește cu succes să ofere una la fel de apreciată și echipei. Oricând și oriunde. Având la bază misiunea de a încuraja visurile îndrăznețe, fie că sunt ale colegilor sau ale clienților, și să le facă să devină realitate, organizația oferă oamenilor săi programe diverse care să le susțină evoluția.

Unul dintre acesta este programul de Reskilling BTransformers. Obiectivul acestui program este reinventarea profesională a unor oameni din echipa BT, bancheri cu experiență, către trei domenii:

  • Business Analyst (BA)
  • Testare Automată (QA Automation)
  • Testare Manuală (QA Manual) 

216 angajați au aplicat, dintre care 52 au fost selectați în program și au avut șansa să se pregătească pentru o carieră nouă, în domeniul tehnologiei, fără să fie nevoie să schimbe angajatorul pentru asta.

  • A fost o experiență super și sunt recunoscător că am avut această șansă. Sunt entuziasmat și nerăbdător să văd cum este transpus totul în practică. Chiar dacă a fost o perioadă extrem de intensă, am avut și cel mai bun trimestru. Partea tehnică, organizarea aplicațiilor și discțtiile cu stakeholderii sunt cele mai challenging, dar consider că aș face față. Cursul a fost bine organizat, informațiile transmise la au fost valoroase și mentorul ne-a ajutat foarte mult. Aș vrea să fac tranziția la rolul de BA 100%. - angajat BT din grupa BA
  • Consider că am învățat mult, am făcut scenarii de test, diverse tipuri de testare și am văzut practic cum să abordezi testarea unei aplicații sau a unui site. Recomand să mai inițiați aceste programe pentru că este o idee foarte bună și utilă de ambele părți implicate. Cursul te scoate din zona de confort, dar a meritat efortul, a fost o perioadă intense, dar foarte valoroasă. – angajată BT din grupa QA Manual

Feedback-ul participanților a încurajat Banca Transilvania să continue, așa încât în această toamnă BT a mai lansat un program de Upskilling, pentru rolurile de Product Manager și Product Owner. 

Programele acestea au ca scop pregătirea oamenilor din echipa BT atât pentru rolurile necesare în prezent, cât și pentru cele din viitorul previzibil. Banca Transilvania crede cu tărie în învățarea continuă, a cărei necesitate a fost explicată recent de profesorul Boris Groysberg de la Harvard Business School, la un seminar pe care l-a susținut la București în luna iunie.

El a arătat cum studiile HBR demonstrează că în era digitală «rata de depreciere a activelor profesionale» a fiecăruia dintre noi este de aproximativ 10%/an, iar în domeniul anumitor tehnologii depășește 20-30%/an. Acest lucru înseamnă că într-un interval de 3-10 ani cunoștințele și abilitățile noastre se pot deprecia așa de mult încât devin nerelevante, poate chiar inutile. Recomandarea profesorului este să ne calculăm în fiecare an «data de expirare» profesională și să o extindem învățând în permanență lucruri noi și relevante. Iar cititul unor cărți valoroase este o modalitate de învățare foarte plăcută și eficientă. 

Din 2013, Bookster aduce cărțile mai aproape de oamenii din Banca Transilvania

Banca Transilvania a fost printre primele companii care au înțeles încă de la început cât de important este să pună la dispoziția angajaților lor o sursă prietenoasă de formare și informare. Cu alte cuvinte, din acest punct de vedere, a fost un early adopter. Urmărind să susțină progresul profesional și cel personal al oamenilor săi, au adoptat beneficiul Bookster, chiar în urmă cu 9 ani, când serviciul abia se lansa. Astfel au oferit acces la resurse de actualitate, cărți și articole din domenii diverse, iar programul este de succes pentru că răspunde nevoii de învățare ca organizație. Banca oferă angajaților, datorită Bookster, un beneficiu educativ, gratuit pentru ei și la îndemână.

Asemănător misiunii Banca Transilvania, Bookster este prima platformă care își propune să inspire oamenii din companii să își descopere visurile și să le atingă, prin lectură. Conceptul e simplu: în baza abonamentului plătit de companie, abonații au acces la platforma Bookster, unde își selectează cărțile preferate, urmând să le primească la birou. Tot în baza abonamentului au acces la campanii și activități de încurajarea lecturii.

Preferințele de lectură din Banca Transilvania

Pe parcursul colaborării, lectura a devenit un obicei în companie, astfel încât în 2022 peste 5.000 dintre angajații Bancii Transilvania au devenit abonați la Bookster. În ultimul an, ei au împrumutat peste 47.000 de cărți și materiale.

Printre titlurile preferate ale oamenilor din cadrul companiei s-au regăsit articole precum Cum să spui nu și să economisești sarcinile prioritare, cărți precum Cele 5 limbaje ale iubirii de Gary Chapman, Arta subtilă a nepăsării de Mark Manson și Povestea mea de Michelle Obama, dar și materiale video precum Aspectul fizic nu e totul. Crede-mă, sunt manechin – discurs de Cameron Russel.

Pe lângă acces la peste 120.000 de cărți, articole online și materiale video, serviciul este apreciat pentru că include și recomandări de carte pe baza unui algoritm inteligent, campanii creative de încurajare a lecturii și posibilitatea de a împrumuta până la 5 cărți simultan.

Acces la platforma Bookster din prima zi pentru colegii noi

Banca Transilvania a construit un proces de onboarding prietenos pentru noii membri ai echipei, iar din acesta face parte și accesul rapid la Bookster. Angajații își pot face cont în platformă chiar din prima zi în organizație pentru a împrumuta cărțile preferate. Interesele comune de învățare și lectură ajută la integrarea mai rapidă a noilor angajați în echipele lor.

Bookster, prin ochii angajaților

Bookster primește des mesaje frumoase de la abonații săi, în care aceștia împărtășesc gânduri despre întreaga experiență, despre cărți sau povești din lumea lecturii:

  • „Bookster este minunat! Mulțumim oamenilor din spatele acestui proiect! Bookster m-a motivat să citesc prin ProvoCartea Anului, îmi oferă o gamă foarte largă de cărți și articole din care pot alege.este prompt și  mă alintă cu mici cadouri (și utile, și plăcute, și fancy pe alocuri). Mulțumesc!” Alexandra A. 
  • „Îmi plac foarte multe lucruri la Bookster, printre care se numără: diversitatea cărților pentru adulți și copii, promptitudinea cu care sunt livrate, faptul că poți extinde împrumutul suficient de mult timp. Sunteți o echipă minunată, prin ceea ce faceți promovați lectura, o încurajați și oferiți posibilitatea lecturii și celor care nu-și permit să cumpere mereu cărți. Felicitări, Bookster!” Elena F.
  • „Îmi place ușurința cu care se desfășoară această activitate. Faptul că există mici recenzii ale cărților, precum și gândurile cititorilor, astfel încât să îți poți face o părere înainte de a împrumuta o carte. Comunicarea cu echipa Bookster a fost de nota 10 de fiecare dată. Felicitări!” Catalina P. 

Bookster, prin ochii angajatorului

Banca Transilvania a optat pentru Bookster pentru a le oferi angajaților acces mai ușor la formare, perspective noi, modele, inspirație și toate acestea cu impact într-un business mai robust, inovator și capabil să se adapteze rapid atunci când este nevoie.

„Întâlnirea noastră cu Bookster, acum 9 ani, a fost una surprinzătoare. Ceea ce ne oferea era nemaiîntâlnit și extrem de atractiv pentru noi, un beneficiu care le permitea colegilor noștri de oriunde din țară accesul la cărți de calitate, după gustul și interesul fiecăruia. Acest lucru, împreună cu atenția la detalii și la a crea un moment plăcut pentru fiecare abonat Bookster atunci când primește cartea comandată, ne-a convins să continuăm această colaborare în tot acest timp”. – ne spune Nevenca Doca, Director Executiv Senior Resurse Umane, Banca Transilvania.

Ce povestește Teodora Rădulescu, CEO al Bookster, despre colaborarea cu Banca Transilvania: „Este minunat să lucrăm cu parteneri atât de faini precum Banca Transilvania – ne bucură fiecare mesaj primit de la cititorii din această companie și fiecare discuție cu liderii săi, în care punem la cale noi modalități de încurajare a lecturii, de învățare sau relaxare pentru angajați. Ne propunem să le fim alături întotdeauna în obiectivele de învățare și să continuăm să creștem... împreună”.

Despre Banca Transilvania

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România şi principalul finanţator al economiei, acoperind toate segmentele de clienți și linii de business în sectorul financiar. Cu o poveste începută în urmă cu aproape 30 de ani, are peste 20% cotă de piaţă, 3,7 milioane de clienţi, peste 9.400 de angajaţi, soluţii de online banking şi 500 de sedii în 180 de localităţi. Este cel mai puternic brand bancar românesc, cu un rating de AAA+, conform Brand Finance Banking (2022). Dincolo de banking, BT doreşte să aibă impact pozitiv în România, atât pentru oameni, cât şi pentru business şi mediu. 

Despre Bookster

Bookster este prima platformă care aduce cărțile mai aproape de oameni și îi inspiră să se dezvolte personal și profesional prin lectură. Din 2013 și până astăzi, Bookster a devenit cel mai iubit beneficiu în peste 1.000 de companii din România cu un scor de +97 puncte pentru indicatorul Net Promoter Score, care arată în ce măsură utilizatorii unui serviciu sunt și promotorii lui. Astfel, în fiecare săptămână, aproape 15.000 de cărți ajung pe birourile angajaților din România. Zi de zi rafturile platformei sunt îmbogățite cu diverse titluri noi, articole, discursuri și interviuri din domenii variate pentru a acoperi cât mai mult din interesele cititorilor. În cadrul unei comunități faine și de încredere, cei peste 91.000 de abonați ai Bookster au acces la cărți de top din lume și se bucură de recomandări personalizate, promptitudine și accesibilitate. Printre alte companii care iubesc Bookster se numără Kaufland, Accenture și eMag.

 



Citeste si