Patru motive pentru care brandurile au nevoie și de magazin online

Tot mai mulți cumpărători folosesc minimum două canale pentru a-și finaliza achiziția. În funcție de cât de bine satisfaci cererea și le oferi clienților o experiență completă, te vei diferenția ca fiind un brand puternic. Scopul este să creezi o legătură între toate canalele de vânzare fizice și virtuale, astfel încât clientul tău să beneficieze de aceleași informații. În termeni “tehnici”, vorbim despre vânzare de tip OmniChannel.
1) Descoperă atitudinea consumatorilor

Raportat la modul de a face cumpărături, clienții se încadrează în două tipare:

  • Cei care fac ShowRooming sunt cei care își caută produsele în magazinele fizice, urmând să le caute și în mediul online pentru a identifica cel mai bun preț. În cazul în care tu nu ai și un magazin online, cresc exponențial șansele să cumpere de la un concurent.
  • Cei care fac WebRooming sunt cei care își caută produsele pe internet, urmând să ia decizia achiziției într-un magazin fizic. O locație fizică îți va crește traficul în magazin cu 30%. Dacă nu ai un magazin online, numărul clienților va fi limitat.

În România, cea mai mare rată o au cei care se informează online și aleg ulterior să cumpere produsul offline. Dacă consumatorii nu te găsesc în online, vei pierde vizite și în magazinele fizice. În plus, oamenii au tendința să creadă că în online vor găsi prețuri mai bune. Dacă ei nu te găsesc în căutările lor pe web, vor considera că cele mai bune oferte nu sunt la tine.

2) Invață din exemplele altora

Vă pot oferi exemple concrete de la clienți ContentSpeed care au ales să implementeze vânzările OmniChannel.

3) Cum te ajută, concret, OmniChannel

Deschiderea unui magazin în mall cu tot cu stocurile aferente poate ajunge și la 100.000 de euro, iar vânzările sunt strict condiționate de zona geografică. Un magazin online, pe de altă parte, îți oferă vânzări la nivel național.

În plus, un magazin online este măsurabil și cuantificabil. Orice acțiune de marketing și promovare pe canalele media poate fi atent monitorizată. Știm mereu la ce produse se uită vizitatorii magazinului online, în timp ce în magazinele fizice e mai dificil. Poți trage ușor concluzii despre interes, poți pune întrebările potrivite - ce e în neregulă cu produsele mele? Sunt prea scumpe? E un concurent care are produse similare și ajung la mine în magazinul online cei care sunt interesați de acest tip de produse?

Poți să îți faci strategia de stoc management, analizând interesul, cumpărarea, trendurile pe diverse modele, produse care se cumpără împreună, produse fără stoc, dar de care vizitatorii sunt interesați și așa mai departe.

Toate aceste informații pe care nu le vei putea colecta niciodată în offline te vor ajuta să optimizezi afacerea pe toate canalele de vânzare. O strategie OmniChannel pusă la punct îi va permite clientului tău să rămână în contact cu brandul tău, indiferent de canalul ales pentru efectuarea comenzii. Astfel, crești gradul de fidelizare, retenție și recurență.

În plus, în online nu ai limită de spațiu și expunere, spre deosebire de un magazin fizic de 10 mp. Nu există dezavantaje în online, iar teama de un domeniu care necesită cunoștințe tehnice poate duce la ratarea unor oportunități enorme de creștere.

Am văzut mii de afaceri. Diferența dintre succes și eșec e dată de abilitățile de comerciant. Cineva care își cunoaște propriul business, cunoaște piața în care activează și își înțelege clientul va avea succes indiferent de canalul de vânzare. În online se schimbă doar instrumentele, nu și strategia de business.

4) Află ce trebuie să ai în vedere

Dacă ai deja locație fizică, trebuie să ții cont că peste 50% dintre consumatori afirmă că preferă să cumpere online dar să ridice produse dintr-un magazin fizic.

Motivele sunt simple: oamenii preferă să evite cheltuielile cu transportul, e mai accesibil astfel dacă există un magazin în proximitate, preferă să aibă produsele în ziua respectivă, nu să aștepte livrarea. De asemenea, mulți apelează la rezervarea online pentru a se asigura că pot avea produsul atunci când ajung în magazinul fizic. Și cupoanele-cadou oferite în magazine reprezintă un factor relevant.



Citeste si