Peste 1000 de liceeni vizitează companii în cadrul proiectului Joblandia, pentru a descoperi ce înseamnă diverse meserii

Joblandia vine în ajutorul profesorilor de liceu, oferă o alternativă practică prin care să-și încurajeze elevii să înțeleagă mai bine ce oportunități de carieră pot avea. Până în prezent, Joblandia a facilitat accesul a peste 300 tineri în sediile companiilor din mai multe orașe din țară, oferind oportunități noi de învățare și acces direct la medii de muncă. Alți 1000 de elevi vor vizita companiile înscrise, până la finalul anului școlar.

Joblandia, un proiect HR Club, facilitează vizitele liceenilor în companii din mai multe orașe din țară. Cele mai multe vizite s-au întâmplat deja în București, Baia Mare, Oradea și Iași. Proiectul va continua și în anul școlar 2023-2024, cu o perioadă mai lungă în care elevii pot vizita sediile viitorilor angajatori. Profesorii încă își pot înscrie clasele până la finalul anului școlar 

În cadrul primei ediții a proiectului Joblandia, s-au înscris 30 de companii, iar 60 de licee au programat vizite. Cele mai multe vizite s-au întâmplat în București, Baia Mare, Oradea și Iași. Profesorii încă se pot înscrie pe joblandia.ro pentru a programa vizite la sediile companiilor, până la finalul anului școlar. 

Companiile înscrise în platformă vin din domenii precum banking, servicii de mobilitate, resurse umane, producție alimentară, retail, industria de automobile, petrol și gaze, asigurări, servicii profesionale, industria de electrocasnice sau de înfrumusețare. 

O profesoară de la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu, care a vizitat mai multe companii alături de elevii săi, spune: „Liceenii au ocazia să vadă direct și să experimenteze preț de câteva ore ceea ce înseamnă să lucrezi în diverse industrii, descoperindu-și astfel interesele și, de ce nu, poate un job la care să țintească și la care poate nu s-ar fi gândit până la momentul vizitei”.

„Prima ediție a Săptămânii Joblandia ne arată cât de important e să continuăm să creăm oportunități de orientare profesională pentru elevi. Până acum, feedback-ul profesorilor participanți a fost foarte bun, iar elevii sunt încântați să vadă ce se întâmplă, de fapt, pe piața muncii. În plus, cu o rată a abandonului facultăților mare și cu doar 35% dintre tineri care lucrează în același domeniu în care și-au și obținut diploma, cunoașterea viitorilor angajatori încă din băncile liceului devine o nevoie acută. Ne bucurăm să putem contribui cu resursele, cunoștințele și partenerii potriviți în acest sens. Pentru noi, Joblandia abia a început”, spune Dana Cavaleru, Director Executiv HR Club.

Mai multe despre platforma Joblandia în articolul de aici

Joblandia va continua și în anul școlar 2023-2024 cu obiectivul de a oferi și mai multe oportunități elevilor. Proiectul își propune, astfel, să ajungă la și mai mulți elevi printr-o perioadă mai mare în care școlile pot programa vizite în companii, din luna octombrie a acestui an și până în aprilie 2024.

În plus, HR Club pregătește următorul pilon al proiectului: Experiența Joblandia, o inițiativă care oferă oportunități de practică și mentorat pentru studenți. 

 



Citeste si