Plaeto, startup-ul care ajută restaurantele care rămân fără angajați. Aproape de finalul unei runde de investiții de 300.000 de euro

Industria HoReCa e mereu provocată de fluctuațiile economice. Astăzi lipsa personalului calificat aduce probleme, iar numeroase soluții au încercat să rezolve această problemă. Plaeto este o aplicație românească ce vrea să digitalizeze experiența restaurantelor și deja are sute de locații partenere.

Plaeto este o soluție de digitalizare pentru restaurante. Astfel, clienții pot descoperi meniul prin clasica scanare QR, pot comanda direct din aplicație și chelnerii nu mai trebuie să facă multe drumuri. În plus, din rezultatele de până acum ale aplicației lansate de Sergiu Maier la jumătatea anului, restaurantele au comenzi mai mari.

Fondatorul afacerii descrie soluția drept "o aplicație de livrare de mâncare pe distanță scurtă".

Au fost multiple încercări pe piața aceasta, mai ales în perioada pandemiei. Puține au rezistat, dar Sergiu crede că HoReCa are nevoie să fie digitalizată. Mai ales că are experiență anterioară pe piață la Glovo, unde a fost Content Operations Manager.

Plaeto a fost creat pentru că în HoReCa nu există destul personal calificat, iar restaurantele oferă o experiență proastă din acest motiv.

"Sunt pasionat de tehnologie. Dar dacă te duci în multe restaurante scanezi un QR și ți se descarcă un PDF. Care de multe ori nu e complet, cu meniul la zi. Am realizat că nu există o soluție democratică, pe care să o poți folosi pentru mai multe restaurante", spune Sergiu Maier în dialogul nostru.

Ce face Plaeto pentru restaurante?

Plaeto este încă în fază incipientă. Dar au deja câteva facilități care rezolvă problema personalului. Datele arată că în HoReCa există peste 35% lipsă de personal. După conversații cu peste 200 de restaurante au descoperit și situații unde jumătate din personalul de servire lipsea dintr-un restaurant.

"Primul pas a fost cel de self-service, unde clienții scanează un cod QR, au o interfață digitală care seamănă cu aplicațiile de comenzi și apoi plătesc la final", spune Sergiu Maier.

Aceasta este faza 1, să aducă ideea de Glovo direct în restaurant. Sau cum descrie chiar el - ca o livrare a mâncării, dar nu acasă, ci din bucătărie la masă. Cu ajutorul Plaeto se salvează până la jumătate din timpul ospătarilor și nota de plată crește.

"Explorarea vizuală va aduce peste 30% mai mult la nota de plată, indiferent de domeniu. În plus, dacă servesc mai rapid, voi avea mai mulți clienți și beneficii pe termen lung", spune Sergiu.

Lipsa personalului poate duce la efecte dramatice în HoReCa. "Un restaurant fără o soluție digitală ar putea să nu mai fie un restaurant funcțional. Mai ales că generațiile tinere nu mai vor să lucreze în HoReCa. De asemenea, un alt factor al scăderii e declinul demografic. Digitalizarea e singura soluție", spune Maier.

O soluție lansată în luna august

Plaeto e funcțional din luna august. Momentan au funcționalitatea de comandă și plată, dar vor să adauge mai multe aspecte.

"Avem peste 500 de restaurante cu care am intrat în conversație, 300 destul de complexe ca să le înțelegem nevoile", spune Sergiu.

Restaurantele plătesc 10% comision către Plaeto pentru fiecare comandă procesată. Dar conform datelor de până acum, acestea au cu 23% mai multe venituri dacă folosesc o asemenea soluție digitală.

Momentan la jumătate dintre clienții Plaeto aceștia au înlocuit altă soluție digitală folosită, în timp ce la ceilalți au fost prima soluție.

Avantajul, spune fondatorul Plaeto, e că aplicația este unitară pentru toate restaurantele, iar clientul o folosește ca și cum ar avea Glovo sau Tazz în buzunar. Pentru acest lucru clienții trebuie să aibă mereu aplicația Plaeto în telefon.

"Între 2022 și 2023 a fost o creștere de 20% în instalări de aplicații mobile, acest lucru nu e o piedică", explică Maier.

Background la Glovo

Sergiu Maier a lucrat la Glovo, aplicația care deține 75% din piața din România pe livrări.

"Am învățat cum e un startup. Chiar dacă Glovo e o companie mare, funcționează în ritm de startup. Am învățat să mă dezvăț de ce am avut în corporație. Eu am manageriat componenta de după vânzare, în care mențineam relația operațională cu restaurantele", spune Sergiu.

A lucrat pentru Glovo în Asia de Vest și Europa, pe 14 țări unde a putut să vadă cum funcționează zona de livrare de mâncare.

“Am văzut patternuri, ce înseamnă adopția în restaurant, cât de importantă e comunicarea post-vânzare ca o soluție de tipul acesta să fie funcțională", spune Sergiu.

Plaeto este o companie internațională. Au început să testeze în România, dar se uită la alte țări. Dar direcția viitoare va fi spre țările mari din Europa, Marea Britanie, Germania, Franța, Italia și Spania.

Compania e în mijlocul unei runde de finanțare, ridică 300.000 de euro și au reușit să strângă 95% din sumă până acum. De asemenea, în următoarele 6 luni vor să mai aibă o rundă de finanțare din partea unui fond de capital de risc. În 6 luni estimează Sergiu vor ajunge la o soluție scalabilă și cu noi facilități.



Citeste si