- 10 August 2020
Planul de afaceri pentru agenția ta imobiliară: 5 aspecte esențiale
Dacă ești pe punctul de a începe o afacere în domeniul imobiliar, știi cu siguranță că un plan de afaceri bine pus la punct este important pentru a-ți crește șansele de reușită.
Nu știi exact de ce ar trebui să ții cont atunci când realizezi planul de afaceri în imobiliare? Iată 5 aspecte esențiale pe care ar trebui să le conțină acesta:
1. Planul de afaceri în imobiliare trebuie să fie bazat pe date concrete, adaptate la contextul pieței în care lucrezi
Este evident că pentru a realiza propriul plan de afaceri va fi necesar să găsești un model pe care să îl urmezi, mai ales dacă până acum nu ai deținut o agenție imobiliară. Totuși, nu uita să acorzi atenție datelor pe care le introduci în planul final, pentru ca acestea să reflecte realitatea din piață. Cifrele, contextul socio-economic, obiectivele și detaliile legate de concurență trebuie să fie adaptate mediului în care activezi.
2. Planul de afaceri trebuie realizat cu o viziune de ansamblu, nu doar pentru primele luni de activitate
Investiția inițială nu se va amortiza de obicei după doar câteva luni, ceea ce înseamnă că fiecare calcul trebuie făcut pe termen lung, astfel încât să știi exact ce cheltuieli poți face și la ce venituri te poți aștepta. Realizează o estimare pentru fiecare dintre următorii 5 ani, acordând atenție faptului că rezultatele ar trebui să crească după un an și să continue pe un trend ascendent.
3. Orice plan de afaceri în imobiliare presupune și o analiză realistă a plusurilor și minusurilor pe care le are agenția ta
Pentru a înțelege direcția în care te îndrepți, este important să definești în primul rând situația actuală. Un plan de afaceri bine structurat va cuprinde și o analiză a plusurilor și minusurilor din momentul de față și din viitorul apropiat, ceea ce te va ajuta să anticipezi eventualele riscuri și să ai o imagine clară a oportunităților.
4. Planul de afaceri trebuie să conțină și o zonă dedicată promovării agenției
Ca să devii un nume pe piața imobiliarelor, este necesar să investești inițial în promovarea afacerii și să păstrezi pe parcurs o parte din buget pentru acest aspect, asigurându-te că agenția este vizibilă în special în mediul online. Include partea de promovare în planul tău de afaceri în imobiliare.
5. Planul de afaceri poate fi adaptat pe parcurs în funcție de context și rezultate
Este posibil ca la început să ai o anumită viziune despre piața imobiliarelor, iar aceasta să se schimbe în timp. De asemenea, există cazuri în care, dacă rezultatele nu corespund așteptărilor, să fie nevoie de o readaptare pe parte de strategie, buget sau promovare. Păstrează la îndemână planul de afaceri și adaptează-l atunci când simți că e cazul, fără a-l reface integral.
Dacă dorești să ai acces la un plan de afaceri în imobiliare pe care îl poți aplica afacerii tale, descarcă e-bookul oferit gratuit de RE/MAX România.