- 26 Ianuarie 2018
Planuri FashionUp în 2018 - magazin offline, outlet și marketing
Alin Stanciu, CEO și fondator al FashionUp a fost invitatul emisiunii “Profesioniștii în Retail” pe wall-street.ro și a vorbit despre planurile sale.
“Am simțit că business-ul s-a maturizat. Am cheltuit mai puțini bani în marketing și am avut o creștere de 40% față de anul anterior. Am ajuns la vânzări de 30 de milioane de lei pe anul trecut”, a spus Alin Stanciu.
Eliminarea taxei de livrare, un plusDe asemenea, FashionUp are din ce în ce mai mulți clienți recurenți de la an la an. Astfel, fidelitatea acestora a crescut.
“O mișcare strategică la final de 2016 a fost să trimitem toate coletele gratuit. Am scos taxele de livrare, care existau până la comenzi de 150 de lei. Am scos taxele cu totul. Poți să cumperi un produs de 30 de lei cu livrare gratuit. Asta a fost o mișcare cu impact imediat în vânzări și creșterea conversiei”, a explicat Alin Stanciu.
Valoarea medie a coșului a scăzutImpactul marketing-ului în vânzări a fost de două ori mai mic față de 2016. Nu e nevoie de reclamă la infinit, spune Alin Stanciu, ca să aduci clienți noi.
“Valoarea medie a coșului a scăzut față de 2016. Ne așteptam să scadă mai mult. A scăzut cu 10%. Sunt două argumente: mai mulți clienți înseamnă că vor exista și clienți care cumpără prima oară și cumpără mai puțin sau mai ieftin. Un alt motiv a fost că am scos taxa de livrare”, a spus Alin Stanciu. El spune că a anticipat că valoarea coșului mediu va scădea cu 25% după eliminarea taxei de livrare, dar coșul a ajuns la 270 de lei, cu 10% mai mic față de anul precedent.
Un outlet în cadrul site-uluiFashionUp a lansat în noiembrie 2017 un outlet în cadrul site-ului. Potrivit lui Alin Stanciu, sunt 10.000 de produse de la branduri foarte mari acolo, dar cu prețuri foarte mici.
“Sunt produse de la branduri foarte cunoscute pe care le importăm la niște prețuri foarte, foarte mici. Niciodată brandurile respective nu-și vor putea vinde produsele la 49-59 de lei, inclusiv palton, pardesiu, cizme, produse de foarte bună calitate. Singurul specific Eoutlet-ului e că suntem obligați să tăiem etichetele de carton. Vorbim de brandurile pe care și le dorește toată lumea”, a spus Alin Stanciu.
Outlet-ul a tras coșul în jos, datorită prețului foarte mic. Potrivit lui Alin Stanciu, în outlet se vând aproximativ 5.000 - 7.000 de produse săptămânal.
Poți urmări întreaga discuție în videoclipul de mai jos și să afli despre planul de a se extinde cu un magazin offline.