Platforma online de curierat Eurosender face parteneriat local cu Lokko. Comandă online și livrare în aceeași zi

Platforma online de livrări Eurosender, care a deschis o filială locală luna trecută, va oferi clienților acces la servicii de preluare și livrare sameday, în mediul urban, în urma încheierii unui parteneriat cu Lokko, aplicație dedicată curieratului rapid.

Încheierea parteneriatului presupune integrarea celor două soluții de către echipele dedicate de dezvoltatori din cadrul companiilor. Integrarea va fi precedată de o perioadă de testare și de îmbunătățire a sistemului, urmând ca la începutul lui 2016 să devină disponibilă publicului.

Noul serviciu se va adresa livrărilor locale în București, Timișoara și Cluj, orașele în care operează Lokko. În urma parteneriatului, atât clienții B2B, cât și cei C2C vor beneficia de ridicare și livrare în aceeași zi a coletelor, prin intermediul partenerilor Lokko, respectiv companii de curierat și curieri persoane fizice.

Procesul de expediție este simplu - clientul introduce pe platforma Eurosender adresele expeditorului/destinatarului, conținutul pachetului, greutatea și intervalele orare de predare/primire. În funcție de acești parametri, curierii profesioniști și disponibili, care se află în apropierea locului de expediere, vor concura pentru a presta serviciul, iar clientul îl desemnează pe cel ales în funcție de tarif, rating etc.

“Am observat o cerere accentuată pentru serviciile rapide de curierat, acesta fiind motivul pentru care am ales integrarea cu un serviciu instant de livrare, așa cum este Lokko. Avem în vedere noi parteneriate strategice pe piața locală, pentru că ne propunem să personalizăm cât mai mult serviciile și experiențele clienților, și astfel să devenim un jucător cât mai puternic și pe piața de expediții locale.”, declară Gabriela-Mihaela Buzoianu, Country Manager Eurosender pentru România.

Prin intermediul integrării cu Lokko și a parteneriatelor pe care le vizează cu alți curieri locali, Eurosender își propune ca, în 2016, minim 10% din toate expedițiile să fie interne. Compania are ca obiectiv pentru 2016 o medie de 3.500 de comenzi pe lună plasate de români.

“Parteneriatul cu Eurosender este în linie cu strategia noastră vizând expedierile C2C și B2C la nivel local și internațional, noi lucrăm în prezent și la dezvoltarea unor parteneriate cu furnizori logistici din Spania și Canada. Considerăm că poate aduce valoare adăugată ambelor părți, punând la dispoziția clienților Eurosender opțiunea de a li se ridica sau livra expedierile imediat (on demand) sau exact în intervalul orar dorit, marja fiind de 30 minute. Aceasta este o premieră pe piața de curierat. De asemenea se deschide accesul și la livrări instant în plan local, cazul în care clienții vor solicita acest serviciu.” declară Octavian Bădescu, fondatorul Lokko.

Povestea Eurosender

Eurosender are ca obiectiv pentru 2016 o medie de 3.500 de comenzi pe lună plasate de români, în condițiile unei valori medii a comenzii de 45 euro în prezent.

În România, Eurosender lucra până în prezent cu companiile de curierat DPD și cu GLS, dar are în vedere extinderea acestor parteneriate. Parteneriatul cu Lokko e primul cu o firmă din țară. Deși a pornit ca o companie care intermediază coletele internaționale, Eurosender s-a extins și la servicii locale după ce s-a integrat cu platforma Itembase, care oferă posibilitatea micilor vânzători să-și posteze produsele pe Amazon, eBay, Rakuten și alte platforme mari de ecommerce. Pentru Itembase, Eurosender este partenerul exclusiv pentru serviciile de curierat.

Costurile Eurosender pentru expediții sunt cu până la 70% mai mici decât costurile de curierat standard, datorită volumului realizat. Spre exemplu, expedierea unui colet de 20 kg din România în Italia sau Germania are un cost de 24,99 euro, iar din România în Marea Britanie sau Spania de 29,99 euro. Pentru orice colet care depășește limita de 50kg se realizează o ofertă individuală.

La câteva luni de la lansare, ca platformă dedicată în principal studenților și expaților, Eurosender a beneficiat de investiții de 25.000 de euro din partea ProSiebenSat 1, dar și de 40.000 de euro prin fondul Silicon Gardens, fapt care i-a permis extinderea către segmentul B2B.

Recent, Eurosender a mai atras o investiție de 220.000 euro din partea unui grup de antreprenori sloveni, pe baza unei evaluări a companiei la 3,6 milioane de euro. La începutul anului viitor se va încheia o nouă rundă de investiții de câteva milioane de euro.

În momentul acesta Eurosender are venituri de 200.000 de euro în trimestrul al patrulea al anului și 106 de comenzi pe zi. La nivelul anului viitor cifra de afaceri estimată este de 7 milioane de euro, iar în 2017 așteptările sunt de 22-23 de milioane de euro.

„Am văzut un potențial foarte mare în România. Comunitatea de expați e puternică, iar românii sunt foarte conectați cu familiile și vorbesc foarte mult cu rudele lor“, a explicat fondatorul Eurosender pentru start-up.ro. De asemenea, după cum spunea Gabriela-Mihaela Buzoianu, jumătate dintre români au măcar o rudă în străinătate, ceea ce avantajează trimiterea de colete.



Citeste si