Raportul ecommerce în Europa. România, cea mai mare creștere

Raportul privind comerțul electronic în Europa arată că România e țara cu cea mai mare creștere în ultimul an. De asemenea, 24% din cumpărătorii din Europa au făcut achiziții peste granițe.

Ecommerce Europe a publicat raportul său privind comerțul electronic pentru 2018. Cifra de afaceri în Europa în acest domeniu a ajuns la 540 de miliarde de euro.

Potrivit datelor Ecommerce Europa, Danemarca, Marea Britanie, Norvegia, Suedia și Macedonia sunt țările cu cea mai mare ușurință de a face afaceri în Europa. Pe ultimele locuri sunt Luxemburg, Albania, Grecia, Ucraina, Malta și Bosnia & Herzegovina.

Marketplace-ul, la modă în toată Europa

Platformele de tip marketplace sunt cele mai populare în Europa. Potrivit datele studiului, 56% din tranzacțiile internaționale (cross border) sunt făcute cu ajutorul markeplace-urilor precum Amazon, Aliexpress sau eBay.

Cel mai mare marketplace mare în Europa este Amazon, cu 25%, Aliexpress deține 14%, iar eBay 8%. 31% din marketplace-uri sunt locale, intrând în categoria "Altele".

România, locul 1 la creșterea ecommerce-ului

Potrivit datelor acestui studiu, România este pe primul loc la creșterea procentuală a comerțului electronic în 2017.

Datele arată că România are o creștere de 37%, față de 31% în Ucraina și 23% în Portugalia. Asta înseamnă că piața se maturizează treptat și în România. Cele mai mici creșteri sunt în țările unde deja comerțul online a ajuns la maturitate, precum Marea Britanie, Danemarca, Malta sau Suedia.

La nivelul tranzacțiilor internaționale, Macedonia și Portugalia au cea mai mare rată de cumpărături, de 85% din totalul cumpărăturilor făcute de clienți. Acest lucru vine și din lipsa unor magazine locale, cum ar fi Macedonia, sau a apropierii de Spania, de exemplu, pentru Portugalia.

În România, rata de cumpărături crossborder este de 3% din total. Cu toate că la nivel european se vede o apetență mai mare pentru cumpărături internaționale, există câteva dificultăți identificate:

  • livrarea se face mai lent decât a fost estimat pe site
  • se trimit produse greșite sau lovite
  • fraude
  • dificultăți privind informațiile despre garanție
  • nu se livrează în anumite țări

Ce cumpără europenii? (procentele reprezintă numărul de clienți care au achiziționat măcar un produs din acele categorii)

  • haine, articole pentru sport (36%)
  • Mâncare (14%)
  • Produse pentru casă (26%)
  • Software-uri (31%)
  • Echipamente electronice (14%)
  • bilete (22%)
  • vacanțe și bilete de avion (31%)
  • medicamente și produse de farmacie (8%)
Ecommerce-ul în România

Studiul oferă date și despre România. Ca date generale, prezente și în alte studii, România are o rată de penetrare a internetului de 70%, 16% din aceștia fac cumpărături online. De asemenea, 3% din clienții români cumpără din străinătate, iar 49% din utilizatorii de internet folosesc social media.

Doar 23% din români au cumpărat online în 2017, față de 68% în Uniunea Europeană. 48% din români au spus că preferă să cumpere offline pentru că vor să vadă produsul și pentru că sunt obișnuiți astfel.

70% din plățile pentru comerț electronic se fac cash, la livrare, 25% se fac cu cardul, iar 5% prin transfer bancar. Metodele și curierii preferați de români sunt FAN Courier, Urgent Cargus, Poșta Română și Sameday Courier.

European Ecommerce Report 2018 by Vlad Andriescu on Scribd



Citeste si