Regulamentul GDPR - câte firme românești nici măcar nu au auzit de el

Regulamentul GDPR intră în vigoare în două luni, dar peste o treime dintre firmele românești nu au auzit de el, arată un studiu MKOR.

Mai mult de o treime dintre companiile din România (37%) nu au aflat încă despre GDPR sau cred că Regulamentul nu li se aplică lor, conform unui studiu realizat de MKOR Consulting la începutul anului.

Chiar dacă că mai sunt doar două luni până la data intrării în vigoare a noului Regulament General privind Protecția Datelor, mai mult de un sfert (27%) dintre companiile românești nu au aflat încă despre GDPR. Acestora li se adaugă alte 10% care consideră că Regulamentul nu li se va aplica și lor.

GDPR va trebui aplicat și respectat de majoritatea companiilor din România. Cu toate acestea, doar 62% conștientizează că vor fi afectate de noua reglementare.

Dintre acestea, aproape două treimi și-au actualizat sau sunt în curs de actualizare a proceselor pentru a fi în acord cu legislația până în 25 mai, dată la care GDPR intră în vigoare în toată Uniunea Europeană.

Citește și despre cum să-ți adaptezi compania la regulamentul GDPR. 

Microîntrprinderile sunt cele mai nepregătite

Rămân totuși 16% care nu cred că se vor putea alinia cerințelor GDPR până la această dată.

Aproape o treime (31%) dintre companii doar s-au informat despre GDPR, fără a trece însă la acțiune. Acestora li se adaugă alte 13% care nici măcar nu au încercat să afle detalii despre cum vor fi afectați.

Cele mai nepregătite sunt microîntreprinderile: 20% dintre acestea nu au făcut nimic pentru a fi în acord cu noua reglementare, iar alte 44% doar s-au informat.

Pe de altă parte, aproape un sfert dintre companiile respondente și-au identificat procesele de lucru care vor suferi modificări și și-au pregătit un plan de lucru, iar 19% dintre ele au pregătit o echipă internă dedicată implementării GDPR.

Unele companii apelează la firme de consultanță

O parte dintre companiile românești (respectiv 18%) au apelat la servicii de consultanță specializată pentru a se alinia reglementărilor GDPR. În general acestea sunt companii mari și mijlocii, care dispun și de bugete mai generoase.

Acest startup românesc ajută companiile să se alinieze la cerințele regulamentului GDPR. 

Dacă pentru cea mai mare parte a companiilor respondente (19%) sumele cheltuite pentru a se asigura că respectă reglementările GDPR nu depășesc o mie de euro, alții trebuie să asigure bugete mai mari.

Bugetele a 9% dintre companiile românești se situează între 1001-3000 euro, în timp ce 6% dintre companii vor cheltui peste 10.000 euro.



Citeste si