- 21 Aprilie 2025
Review food Inc: Home of the Supply: un co-op ca la țară
food Inc: Home of the Supply este un joc co-op de fermă dezvoltat și publicat de Dream Developer-Studio, unde scopul este să îți dezvolți ferma prin construirea de clădiri, plantarea de legume, fructe și copaci și creșterea de animale.
Jocul a fost creat de Enache Mihai, un creator de jocuri român, pe o perioadă de 11 luni.
„Chiar dacă au trecut patru ani de când am început acest proiect, consider că încă este la început. Mi-aș dori ca, pe viitor, să creez niște cursuri în Unreal Engine pentru a-mi împărtăși cunoștințele. Însă, pentru viitorul apropiat, voi rămâne singur pe proiect.”
food Inc: Home of the Supply - prime impresiiLa prima impresie, jocul este simplu, încă în Early Access, dar plăcut. După ce îți alegi un avatar, te trezești la început de primăvară, în mica ta fermă care nu are multe de oferit momentan. De aici, e misiunea ta să vezi ce plante și copaci cresc cel mai repede în acest anotimp și să te pui pe plantat înainte ca timpul să treacă și iarna să se apropie.
Grafica nu este spectaculoasă, dar este plăcută vizual, simetrică și plină de culori vibrante, iar muzica care te acompaniază în mica ta aventură este relaxantă.
Jocul îți oferă posibilitatea de a face misiuni pentru a primi bonusuri și noi upgrade-uri, chiar dacă în primă fază este greu de navigat ca interfață. Și controalele se simt nefirești, în fază incipientă, dar cu puțină răbdare nu ar trebui să fie greu să te obișnuiești cu ele și să devină un automatism să treci printre meniuri.
Mi-aș fi dorit ca jocul să fie puțin mai intuitiv, sau să te ghideze ceva mai clar către ce posibilități ai. Nu am avut ocazia să îl joc în co-op, dar cred că acest element poate să facă micile lucruri care pot fi îmbunătățite să treacă cu vederea și să ajute cu spațiile goale când aștepți ca recolta ta să fie gata de cules.
„Partea multiplayer a fost cel mai mare obstacol. A trebuit să înțeleg unde și cum trebuie să plasez informația, astfel încât totul să se sincronizeze corect. Am lucrat timp de un an la joc, iar dacă renunțam la partea co-op, sunt sigur că l-aș fi terminat în doar șase luni,” ne spune Enache Mihai.
Overall, e un joc cu potențial, distractiv și relaxant, al cărui viitor o să îl urmăresc cu interes.
Primii pași pentru tinerii dezvoltatori de jocuriL-am întrebat pe Mihai ce sfaturi are de oferit unui dezvoltator de jocuri care e nou în industrie și vrea să facă ceva singur, bazate pe propria sa experiență și pe lecțiile învățate după cele 11 luni de food Inc: Home of the Supply.
Primul sfat vine în funcție de nivelul de cunoștințe al dezvoltatorului care aspiră la un joc: dacă nu ai cunoștințe de programare, Mihai îți recomandă să stai departe de jocurile cu elemente Open-World, RPG sau Multiplayer. Acestea consumă cel mai mult timp în primă fază și sunt foarte dificile de implementat.
Al doilea sfat este despre motorul grafic.
„Să folosească [dezvoltatorul] un motor grafic potrivit pentru jocul său: Unreal Engine pentru jocurile 3D, Unity și Godot pentru cele 2D. Este important de menționat că, în orice motor grafic, se pot crea atât jocuri 3D, cât și 2D, diferența fiind dată de uneltele pe care le oferă programul.”
Mai departe, Mihai sugerează să te concentrezi în primele șase luni pe implementarea unor sisteme de bază, cum ar fi salvarea, crearea unor interacțiuni simple, aplicarea de sunete sau crearea unor setări generale. El spune că acestea te vor ajuta să te familiarizezi cu programul ales și să ai o bază solidă pentru jocul tău.
În cele din urmă, el te sfătuiește să perseverezi și să faci ceva simplu și distractiv, atât pentru tine cât și pentru jucătorii tăi.
food Inc: Home of the Supply este disponibil pe Steam în Early Access la suma de 12.79 de euro.