- 13 Noiembrie 2020
Rezultate financiare Banca Transilvania - soldul creditelor și IMM Invest
- Soldul creditelor acordate de BT a crescut cu 1,1 mld lei pe parcursul celui de al treilea trimestru, ajungând la 40,1 mld lei.
- Prin programul guvernamental IMM Invest, banca a acordat peste 7.000 de finanţări, ajungând la peste 18.000 clienţi IMM creditaţi.
- Banca a dat peste 30.900 credite retail pe parcursul trimestrului, din care 2.600 credite imobiliare, ajungând la peste 750.000 de clienţi retail creditaţi.
- Atenţia băncii s-a îndreptat, ca şi până acum, către susţinerea clienţilor retail, IMM şi middle corporate, asigurând susţinerea nivelului de bază al economiei, dar şi o dispersie adecvată a riscului de credit.
Eficienţa operaţională a băncii se păstrează la nivel confortabil şi este de 45,25%.
Profitul net consolidat al Grupului BT este de 1.056,76 milioane lei, din care cel al băncii este de 901,49 milioane lei. Subsidiarele şi participațiile de capital au contribuit cu peste 155 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT.
Rata expunerilor neperformante, conform indicatorului EBA, este de 3,59% la 30 septembrie 2020. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 124%. Dacă sunt luate în considerare şi garanţiile, rata de acoperire este de 131%.
Solvabilitatea băncii fără profitul anului 2020 este de 20,01%, iar cu profitul inclus aceasta este de 21,80%.
Impactul contextului actual în metodologia şi nivelul de provizioane porneşte de la abordarea prudentă si preventivă specifică Băncii Transilvania. BT a făcut schimbări de metodologie privind provizionarea, ţinând cont de recomandările BNR şi EBA.
Considerând potențialele efecte viitoare ale crizei de sănătate şi economice, costul riscului la finalul trimestrului trei din 2020 a fost de 1,68%. În 9 luni din 2020, soldul provizioanelor a crescut cu 16,2% până la 2.944 mil. lei, comparativ cu soldul de la finalul anului 2019 (2.533 mil. lei).
Banca are aproximativ 2,9 milioane de clienţi retail, 329.000 de clienţi IMM & Micro şi peste 10.400 de clienţi corporate activi.