- 4 Noiembrie 2022
RGDA: 7,8 milioane de gameri în România. Crește numărul celor care plătesc
51% dintre aceștia sunt femei, iar 49% bărbați. Cifra este asemănătoare cu cea de acum doi ani când a fost realizat studiul anterior.
Potrivit lui Cătălin Butnariu, președintele RGDA, numărul real ar putea fi chiar mai mare, pentru că studiul nu a inclus persoanele mai tinere de 15 ani, așadar cifra reală ar putea fi mai aproape de 10 milioane de români.
Pe ce platforme se joacă românii?Conform studiului 70% din români spun că se joacă pe telefoanele mobile, 69% pe calculator sau laptop, 40% pe consolă, iar 18% online, în browserul de internet.
Preferințele românilor sunt influențate de gen. Astfel, 79% din femei spun că preferă să se joace pe mobil, în timp ce 79% aleg PC-ul.
Doar 11% folosesc tableta, iar 9% mai folosesc rețelele sociale pentru jocuri.
Interesant este că 62% din jucători declară că plătesc lunar pe cel puțin unul dintre device-urile folosite pentur a se juca. În medie, cei mai mulți plătesc între 50-100 de lei lunar pentru jocuri pe console. 39% din cei care se joacă pe PC nu plătesc pentru jocuri sau upgrade-uri, în timp ce pentru consolă vorbim de doar 19%.
În plus, pentru PC, 49% din gameri spun că accesează măcar un titlu în fiecare zi.
Gamerii urmăresc și conținut onlinePe măsură ce creatorii de conținut au evoluat, pe lângă gaming jucătorii urmăresc și stream-uri unde pot vedea profesioniștii jucându-se.
70% din jucători au răspuns că obișnuiesc să urmărească conținuturi despre gaming pe platforme de streaming.
75% din public folosește Youtube, în timp ce Twitch e pe locul 2 cu doar 15% din conținut. 47% urmăresc streamuri internaționale, în timp ce 25% urmăresc streamuri românești. Cu toate că sunt fani ai conținutului online, 70% din gameri spun că nu participă la evenimente destinate gaming-ului.
Cele mai cunoscute branduri de gamingStudiul a încercat să descopere și care sunt cele mai cunoscute branduri menționate spontan de către participanții la studiu.
Așadar, cele mai cunoscute branduri din gaming sunt Razer, Asus, Ubisoft, PlayStation/Sony, EA Sports, Logitech, Nvidia, Microsoft, Nintendo sau Riot Games.
42% din jucători cumpără jocurile noi din magazin, 46% fac schimb de jocuri cu prietenii, iar 83% le descarcă direct de pe site-urile dezvoltatorilor. 50% spun că descarcă jocuri de pe site-uri de torrente. De asemenea, 66% cumpără online din magazine digitale.
Când vorbim de magazine digitale, cel mai menționat este Steam, urmat de Epic Store și PlayStation Store.
28% din respondenții la studiu spun că apreciază jocurile, dar nu sunt interesați de toate aspectele lor. 26% preferă să cucerească obiective de toate felurile, iar 21% spun că preferă să joace mai multe jocuri.
Cei mai mulți gameri preferă să joace cu cineva, iar când vine vorba de motivație 62% spun că gaming-ul îi relaxează, 52% spun că jocurile sunt hobby-ul lor, iar 35% le folosesc ca antidot contra plictiselii.
Românii preferă jocurile de acțiune sau de aventură, shooterele, jocurile de tip role-playing, puzzle, strategie, arcade și survival.