“România Poate” - cum de a fost posibil și aici?

România e plină de antreprenori necunoscuți. Și-au crescut afacerile cu seriozitate, au ajuns să fie lideri de piață sau să exporte. Cu toate acestea, nu ați auzit de ei prin presă, nu s-a scris des. Sunt antreprenori care arată că România Poate. Iar noi vrem să îi scoatem în evidență, să arătăm că se poate, indiferent dacă pleci din București sau de la Sighetu Marmației. Așa că vom demara un proiect care să spună povestea lor.

Proiectul “România Poate” s-a născut dintr-o discuție cu Patria Bank. Încercam să căutăm o soluție comună prin care puteam să promovăm aceste povești ale antreprenorilor care fac lucruri bune în țară. Chiar dacă nu vorbim de startup-uri tehnologice, ci de lucruri care au început în familie, cu eforturi, cu finanțări, cu reușite și eșecuri de parcurs. Dar cu un drum care se continuă cu succes. Așa a venit proiectul “România Poate”, pe care-l lansăm împreună cu partenerii noștri de la Patria Bank.

Patria Bank e un partener pentru IMM-uri și afaceri mici. Cu ajutorul serviciilor sale, antreprenorii au parte de finanțare, linii de credit sau credite de investiții, consultanță bancară în termeni simpli care să-i ajute să-și ducă afacerea mai departe. Din acest motiv, susținerea lor pentru proiect a fost una naturală. “România Poate” înseamnă, înainte de toate, nu un brand, ci capacitatea antreprenorilor români de a se descurca și de a crea valoare indiferent de problemele pe care le are țara.

Cum arată antreprenorul român? Cel care poate? Potrivit Barometrului Antreprenoriatului românesc pentru 2016, antreprenorul tipic are 40 de ani, e dispus să muncească din greu și să-și asume riscuri pentru succesul afacerilor sale. De fapt, “România Poate” e și despre cei care au putut, dar și despre cei care nu au făcut-o. E despre cei care au vrut să reușească, dar au avut bariere prea mari. Nu e despre un succes peste noapte, nu e despre un Elon Musk de România, ci despre oameni cu mânecile suflecate și care muncesc peste 10 ore pe zi pentru binele afacerii, angajaților și familiei lor.

Frica de eșec e mare la antreprenori. 60% consideră că eșecul e o barieră pentru viitoarele proiecte. Cu toate acestea, noi credem că nu. Și prin exemplul celor care au reușit, vrem să arătăm că nimic nu e atât de ușor.

În decursul a 8 articole vom descoperi povestea a opt antreprenori din colțuri ale țării pentru a arăta că putem. Că nu există obstacole definitive dacă vom crede cu adevărat în ceea ce facem. De asemenea, pe Facebook-ul start-up.ro vom publica video-uri scurte în care antreprenorii din această serie vor povesti despre cum construiești o afacere trainică în România, și cum pot să crească business-ul cu ajutorul finanțării. Urmărește proiectul “România Poate”, abonează-te la notificări și la newsletter pentru a primi ultimele articole din serie și urmărește-ne pe Facebook.



Citeste si