„România Poate” surprinde prin curajul antreprenorilor săi

Proiectul „România Poate” intră în sezonul al 5-lea și vom descoperi anul acesta noi antreprenori de succes, plini de curaj și reziliență, în această serie realizată de start-up.ro și susținută de către Patria Bank.

Cele mai frumoase momente atunci când povestim cu și despre antreprenori, ceea ce facem de aproape 7 ani pe start-up.ro, e să descoperi oameni noi și afaceri surprinzătoare. Să-ți spui „Wow” atunci când dai de un business de care nu ai auzit până atunci, dar care are succes. 

Așa am făcut în sezoanele anterioare ale acestei serii, când am discutat cu afaceri din zona de producție de lactate, agricultură, carosări de rulote pentru toată Europa sau cu o companie care produce titan pentru echipele de Formula 1, transformată cu succes în capitalism după ce pornise ca o întreprindere comunistă de stat.

Acestea sunt lucrurile plăcute ale proiectului „România Poate”. Acele momente când am fi putut da numele proiectului „România Poate surprinde”. Obișnuiți cu negativismul știrilor de zi cu zi, cu îngrijorările pe care le vezi la știri de peste 3 ani, parcă știrile pozitive sau poveștile de succes se strecoară mai greu spre creierul și atenția noastră. Dar ele există. În ciuda tuturor vicisitudinilor, afacerile din România reușesc să se ridice mereu, iar antreprenorii sunt un exemplu de reziliență pentru toți.

România Poate, Sezonul 5 - despre ce vom discuta?

Ca și în ultimii 4 ani, pornim la drum în proiectul România Poate alături de partenerii noștri de la Patria Bank pentru a descoperi afaceri interesante de care nu ai auzit până acum în presă, dar antreprenorii au deja un număr mare de clienți care le-au acordat încredere și se dezvoltă în nișe diverse.

Proiectul România Poate a fost mereu despre curaj și transformare, despre afaceri inedite și despre a-i promova pe antreprenorii sau antreprenoarele care merită să fie pe prima pagină a publicațiilor din România.

Anul acesta vom avea o nouă serie de antreprenori cu care vom discuta în proiectul România Poate și vom atinge diferite nișe în săptămânile pe care le vom petrece împreună.

Vom discuta despre transporturile rutiere de mărfuri interne și internaționale, într-o perioadă extrem de complicată din punct de vedere medical și economic, dar care duc la succes. De asemenea, vom afla detalii despre dezvoltarea clinicilor medicale pe nișa oftalmologiei, iar apoi vom trece în zona HoReCa, atât de greu încercată, cu o afacere care vorbește despre un stil de viață sănătos.

România Poate face trecerea apoi într-un domeniu cu o creștere fulminantă pe piața din România, adică IT-ul, pentru a încheia cu lucrurile care necesită timp pentru a se transforma în produse de calitate, adică producția de mobilă.

Curaj într-un mediu complex

Chiar dacă au avut de trecut peste o pandemie care a provocat afacerile să se transforme, antreprenorii mici din România se ridică mereu. Statisticile arată că în 2021 înmatriculările de noi companii au fost la cel mai ridicat nivel din istoria României, adică 148.294 de firme nou-înființate, cu 35% mai multe ca în 2020 și cu 11% peste nivelul de dinainte de pandemie din 2019. Deși numărul de insolvențe și radieri a crescut în 2021, el nu atinge nivelul din 2019, ceea ce arată că e doar un proces normal al economiei.

Acest lucru arată că antreprenoriatul din România este o cale pe care o iau din ce în ce mai multe persoane și care văd oportunități de business, indiferent de mediul complex în care activează. Și chiar dacă începutul de 2022 a fost marcat de războiul din Ucraina, dar și de o inflație crescută, antreprenorii rămân încrezători.

Lucrurile au devenit și mai complexe pentru antreprenori. Lanțurile de aprovizionare din străinătate au întârzieri și provocări enorme, inflația a ajuns la 13,8% în luna aprilie, dar antreprenorii vor în continuare să facă business care să aducă profit firmei, dar și beneficii clienților.

Nu a existat un moment mai potrivit să ne amintim de susținerea afacerilor românești. Poate așa cum am învățat în lockdown ul pandemiei din 2020, când efuziunea de emoție și susținere a fost extraordinară. Dar acum e un moment cheie prin care putem susține antreprenorii și antreprenoarele din România să se dezvolte. Fie cumpărându-le produsele, fie ajutându-i să se promoveze sau, dacă ai o afacere, să faci un parteneriat cu ei.

Credem în continuare, și după patru sezoane, că România Poate și antreprenorii susținuți și finanțați de Patria Bank ne demonstrează zi de zi acest lucru. Și o vom arăta în următoarele săptămâni ale acestui proiect pe care te invităm să-l urmărești aici pe site, pe blogul Patria Bank sau să te abonezi la newsletter-ul start-up.ro pentru a primi materialele în Inbox-ul tău în fiecare dimineață.



Citeste si