- 16 Aprilie 2022
Românii au cumpărat cu 40% mai multe jaluzele conectate în 2021
Ritmul de creştere a produselor conectate Somfy a fost de peste 40% în 2021, o creștere substanțială, dar totuși puternic afectată de lipsa componentelor electronice. Estimările noastre sunt că această tendinţă se va accelera în perioada următoare, când vom vedea din ce în ce mai multe case conectate, cu servicii interoperabile, de diferite origini, dar pe deplin integrate.
La nivel global, vânzările Somfy Group au atins 1,48 miliarde euro în anul 2021, reprezentând o creștere de 17,6% comparativ de anul financiar precedent. Printre zonele cu o contribuție importantă la această performanță se numără și Europa de Est, având o creștere de 19,7%. În ultimii 10 ani, Grupul Somfy a lucrat să transforme ecosistemul de casă inteligentă în cel mai complet și mai deschis de pe piață și a vândut 200 de milioane de motoare în istoria companiei.
”Creșterea spectaculoasă a vânzărilor locale de anul trecut, cu o dinamică chiar mai accelerată decât cea a Europei de Est sau cea a Grupului, ne confirmă faptul că românii percep din ce în ce mai mult locuința drept o investiție solidă. Piața de renovări și construcții noi a cunoscut o creștere substanțială începând cu iunie 2020, care se bazează pe dorința consumatorilor de a investi în confort, dar și de a economisi energie.
Am depus toate eforturile pentru a răspunde acestei creșteri extrem de dinamice, atât la nivel local, cât și global. Au fost mobilizate echipele de vânzări, producție, achiziție, logistică, dar și departamentul de cercetare și dezvoltare, care a regândit design-ul produselor către o generație viitoare din punct de vedere tehnologic, care să permită trecerea peste această criză de componente electronice. Prioritatea noastră pentru 2022 va fi menținerea nivelului ridicat de angajament pentru a ne servi cel mai bine clienții”, a declarat Vlad Rovo, Country Manager Somfy România și Moldova.
Planurile companiei de dezvoltare și evoluția industriei în 2022Contextul penuriei de componente electronice, alături de presiunea prețului materiilor prime și a problemelor de aprovizionare, continuă să limiteze predictibilitatea pentru anul în curs și determină compania să manifeste prudență.
În ciuda provocărilor globale în curs de desfășurare, Grupul își intensifică semnificativ investițiile pentru consolidarea capacității de producție care să susțină creșterea, continuă eforturile de inovare, își adaptează logistica și accelerează digitalizarea.
Și pe plan local, în anul 2022 compania va crește rolul pe care îl are interacțiunea digitală cu partenerii și va dezvolta noi metode de lucru, care să crească viteza, calitatea proceselor de instalare și configurarea produselor. În acest sens, Somfy România lansează o întreagă suită de aplicații digitale, revoluționare, care le ușurează munca partenerilor la fiecare pas al relației lor cu clienții, de la vânzare, la punere în funcțiune și până la reparații post-vânzare.
În ceea ce privește evoluția industriei în 2022 se observă deja o serie de factori care vor stimula suplimentar nivelul comenzilor, aflat deja la un nivel semnificativ mai mare decât cel anticipat. Printre acești factori amintim extinderea până la 140.000 de euro a plafonului pentru locuințele noi care beneficiază de cota de 5% TVA, nevoia de diferențiere din ce în ce mai ridicată a dezvoltatorilor imobiliari, creșterea exigențelor cumpărătorilor în materie de design, calitate, confort și eficientă energetică, noile cerințe de performanță energetică a clădirilor sau fondurile disponibile prin « PNRR - Componenta 5 - Valul Renovării».
”Cu toate acestea, situația geopolitică regională, evoluția economică a țării noastre și modificarile legate de politica monetară și fiscală, pot ridica provocări pe care nu le putem cuantifica la acest moment”, a adăugat Vlad Rovo.