Românii, zeci de mii de comenzi pe zi în ecommerce de pe site-urile din Asia

Packeta România, platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, a înregistrat o dublare a volumului de colete procesate de pe segmentul cross-border, anul trecut, față de anul anterior, pe fondul creșterii semnificative a cererii pentru livrările internaționale.

Creșterea cererii s-a produs pe fondul expansiunii continue a magazinelor online românești către piețele externe și a intrării, în ultimii ani, pe piața locală, a unor branduri și marketplace-uri internaționale.

„În 2023, 70% dintre magazinele online care au apelat la serviciile Packeta România au optat inclusiv pentru extinderea livrărilor la nivel internațional, orientându-se, în principal, către țările din proximitatea României, regiunea balcanică și alte țări europene cu comunități semnificative de români. Integrarea serviciilor Packeta România cu platforme și marketplace-uri locale și internaționale, a adus un aport semnificativ în accelerarea procesului de extindere a livrărilor internaționale pentru magazinele online românești”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta România, menționând că, parteneriatele și buna colaborare cu cei peste 70 de transportatori internaționali a avut un impact semnificativ în reducerea timpilor și costurilor de livrare internațională.

2023 a adus schimbări semnificative în comportamentul consumatorilor români în privința achiziționării produselor din străinătate. În contrast cu perioada anterioară, când opțiunile de cumpărături ale românilor se concentrau, în principal, asupra magazinelor online sau piețelor  din Europa, în prezent românii plasează comenzi semnificative, de ordinul zecilor de mii pe zi, în marketplace-urile din Asia, în special din China, influențați de prețurile mai atractive, gama variată de produse, disponibilitatea stocurilor și rapiditatea livrărilor.

„În viitorul apropiat, vom asista la intrarea mai multor platforme din Asia pe piața românească. Cu toate acestea, este de așteptat ca românii să continue să facă achiziții și de pe această nouă piață emergentă. În același timp, ne așteptăm la menținerea comenzilor și către magazinele online europene deja consacrate în peisajul eCommerce. Iar această diversitate de opțiuni oferă consumatorilor români posibilitatea de a alege în funcție de preferințe, prețuri și calitatea serviciilor, contribuind, astfel, la o piață echitabilă și competitiva”, conchide Alexandr Jeleascov.

Pentru 2024, Packeta România ia în calcul o creștere similară cu cea înregistrată anul trecut, în contextul în care, pe segmentul cross-border există o tendință continuă  de creștere a interesului magazinelor online pentru extinderea pe alte piețe. Totodată, optimizarea proceselor și reducerea timpilor de livrare, implementarea soluțiilor de inteligență artificială și automatizare, care pot revoluționa procesele logistice și creșterea nivelului competițional în această industrie, vor favoriza extinderea comerțului transfrontalier.

„Suntem implicați încă din anul 2020 într-un demers continuu de dezvoltare a parteneriatelor strategice în zonele de eCommerce și logistică la nivel internațional. Scopul nostru este de a facilita accesul partenerilor noștri locali B2C și C2C la noi piețe de desfacere printr-un flux logistic simplu, rapid si avantajos. Vom continua investițiile în dezvoltarea acestui segment aflat într-o continuă creștere și ne vom concentra atenția pe consolidarea și îmbunătățirea serviciilor oferite, asigurând o adaptare rapidă la schimbările pieței internaționale”, mai spune Alexandr Jeleascov.

Packeta Group, compania-mamă a grupului de logistică și tehnologie ceh Zásilkovna, dar și a Packeta România,  și-a majorat cifra de afaceri la 294 de milioane de euro în 2023, în creștere cu 18,3% față de anul anterior.



Citeste si