Românul care face jumătate de milion de euro din teniși

Ionuț Gioabă a decis în 2015 să-și urmeze pasiunea pentru sneakerși și încălțăminte sport de firmă și să-și deschidă un magazin online. De curând a trecut și în offline, iar cifra de afaceri ajunge deja la aproape jumătate de milion de euro.

Am vorbit cu Ionuț despre evoluția magazinului online broxo.ro și cum transformi o pasiune în afacere, dar și de ce investiție ai nevoie pentru un asemenea domeniu.

“Pasiunea pentru încălțăminte în general și pantofi sport în particular a pornit în jurul vârstei de 7 ani, când am început să dezvolt o pasiune pentru ghetele de fotbal, în special pentru modelele retro. În anii de adolescență ce au urmat, am dezvoltat pasiunea pentru sneakers, transformând-o dintr-o mică obsesie în afacerea care este astăzi.”, povestește Ionuț.

În adolescența sa nu se dezvoltase o cultură strâns legată de lumea sneakerșilor. De altfel, chiar și eu îmi amintesc cum, în liceu, primele legături cu această lume s-au format când băieții mai mari au început să poarte așa ceva. Fiecare liceu avea un om sau doi care aveau conexiune la internet și care comandau sneakerși de pe Eastbay.com , după care așteptai ceva vreme, dar erai cel mai mândru. Tot atunci am învățat și ce înseamnă măsurile americane.

Pentru Ionuț, prima pereche cumpărată online a fost de pe Ebay acum 10 ani, o pereche de Nike Vandal pentru care a primit multe complimente.

Deși are un business de sneakers, Ionuț nu se declară un colecționar. De altfel, nu ce e mai scump e și mai valoros pentru sufletul lui. “Cea mai scumpă pereche pe care o dețin costă 1.400 de lei, dar cea la care țin cel mult m-a costat doar 250 de lei”, spune fondatorul Broxo.

Lansarea Broxo pe piață

“Ideea mi-a venit în anul 2014, alături de partenerul meu Daniel. Cererea exista pe piață, așadar am simțit că este momentul ca pasiunea să se transforme într-un job full time. Ajutându-ne de cunoștințele lui în domeniul marketingului online și de pasiunea mea, ne-am propus să dezvoltăm un magazin ce se bazează pe o selecție atentă în funcție de trendurile actuale, bine marketat și cu prețuri accesibile pentru piața din România.”, spune Ionuț Gioabă.

Cea mai scumpă pereche pe care o dețin costă 1.400 de lei, dar cea la care țin cel mult m-a costat doar 250 de lei”

“Denumirea brandului poate avea mai multe conotații. Apelativul "BRO" cu care începe numele te duce cu gândul la o comunitate masculină, pe când combinația de litere "OXO" poate însemna același lucru în sfera feminină (XOXO se traduce în "hugs and kisses"). Un alt motiv poate fi popularitatea de care se bucură combinația de litere O + X în România, raportându-ne la traficul unuia dintre cele mai mari websiteuri de la noi. Într-un final, BRONX este unul dintre cele mai mari cartiere ale orașului NY, cunoscut pentru nenumărații sneakerși agățați pe cablurile de curent. So, kind of sneakers related.”, povestește Ionuț cum a ajuns la numele acesta pentru afacerea sa.

Investiția inițială și cifra de afaceri

Pentru a lansa magazinul online de sneakers Broxo.ro, fondatorii au investit aproximativ 7.000 de euro. Cifra de afaceri de la finalul anului 2017 este de aproape 450.000 de euro.

70% din stocurile de pe site sunt în sistem marketplace, iar 30% sunt stocuri proprii achiziționate pe canale oficiale. Broxo.ro oferă o variatete largă de modele, aproximativ 1.800 de perechi de încălțări diferite și 250 de modele disponibile în magazinul fizic din Promenada Mall din București. De altfel, acesta a fost ultimul pas făcut de Broxo, un magazin într-un complex comercial din Capitală.

“Între magazinul online și cel fizic există o conexiune strânsă, pe de-o parte perechile de pe website pot fi rezervate și ridicate din magazin, iar în spațiul fizic există o zonă destinată websiteului, unde poți vizualiza întreaga gamă oferită sau plasa o comandă online.”, spune Ionuț despre lansarea magazinului Broxo. El consideră că în perioada următoare majoritatea business-urilor online vor mai avea nevoie de o reprezentanță fizică, pentru ca experiența de cumpărături să fie completă. Un alt avantaj, e mixul dintre online și offline, inclusiv la nivel de retururi.

70% din stocurile de pe site sunt în sistem marketplace, iar 30% sunt stocuri proprii achiziționate pe canale oficiale. Broxo.ro oferă o variatete largă de modele, aproximativ 1.800 de perechi de încălțări diferite și 250 de modele disponibile în magazinul fizic din Promenada Mall din București

Rata de retur la Broxo este de 10%, de obicei din cauza alegerii măsurii nepotrivite. Dacă ai un magazin fizic, clientul poate să vină și să probeze și să-și cunoască mai bine măsurile.



Planul următor? Extinderea regională cu magazinul online, și anume în Ungaria și Bulgaria. Vor începe livrările în aceste prime luni ale anului, iar în plan local, Broxo vrea să se extindă cu alte cinci magazine fizice în orașele țării, dar pe parcurs, în anii care urmează. În plus, trendurile sunt în continuă schimbare, clienții vor diverse tipuri de pantofi sport, de la Adidas, la Nike, la Reebok, care mai de care mai interesante. De altfel, spune Ionuț, e greu de estimat care e cel mai popular produs, dar gama Air Jordan se vinde foarte bine în aceste luni.

Servicii suplimentare

Deși spune că nu se vor extinde cu alte produse în afara gamei extinse de încălțăminte, Broxo a oferit sau încă oferă diverse servicii conexe pasionaților și cumpărătorilor. Pe lângă faptul că vând modele speciale, ediții limitate sau colaborări ale unor artiști celebri cu mari branduri, cei de la Broxo.ro au oferit un serviciu de personalizare, în colaborare cu Octavian Graure, un artist care a personalizat patru modele, la fiecare element al pantofului. Personalizarea se realiza în 3-5 zile, iar Broxo au pornit un trend, care a fost preluat și de alte magazine online din această industrie.

În plus, Broxo a adăugat suport pentru clienți, cu ajutorul serviciului pentru curățarea pielii. “Soluția de curățat pielea naturală pe bază de nanotehnologie a apărut în urma cererii pentru produsele de curățat sneakers. De un an oferim soluții de curățare de la Crep Protect. Colaborarea dintre noi și BioGreen a fost una discutată mult timp și testată, rezultatul fiind o formulă special gândită pentru curățarea și tratatea pielii naturale, pentru a lungi durata de viață a perechii preferate de sneakers. Soluția este certificată și poate fi testată gratuit în magazinul nostru din Promenada”, explică Gioabă.



Citeste si