Romeo Mann | LaunchPod | „Era creșterii startup-urilor cu orice preț s-a terminat”

Romeo Mann crede că startup-urile trebuie să-și facă o strategie clară de vânzări, de lead-uri și de post-vânzare. Dincolo de storytelling și un pitch deck bun. Asta face parte din ceea ce se numește RevOps („revenue operations”), un element pe care orice fondator trebuie să-l cunoască. Despre acest lucru a discutat în cadrul podcastului LaunchPod și va prezenta și pe scena How to Web, pe 1-2 octombrie 2025.

Romeo Mann este expert în „revenue operations” cu peste 10 ani de experiență în companii precum DHL sau Electrolux. A fondat MAN Digital în 2016 ca să rezolve problemele de vânzări în B2B.

Mann este specializat în Revenue Operations (RevOps) și în account-based marketing care vor să aducă rezultate concrete dincolo de metrici de vanitate. Se concdentrează pe a aduce valoare prin inițiativele lor.

De asemenea, el va fi speaker la How to Web 2025.

Era creșterii cu orice preț s-a terminat

„Startup-urile consideră vânzările și strategiile de marketing niște sprinturi. Dar RevOps înseamnă infrastructură. Abia asta te ajută să supraviețuiești unor sprinturi multiple fără să intri cu echipa ta în burnout”, consideră Romeo Mann.

Vânzările sunt esențiale pentru un startup. Fără vânzări, un startup e doar o idee frumoasă.

Mann considră că de multe ori startup-urile sunt obsedate de storytelling, de pitch deck-uri și de poziționare. El consideră că alte elemente sunt importante: cum califici lead-urile de vânzare, cum treci prin mai multe cicluri ale produsului, cum te descurci cu clienții după vânzare.

„Era creșterii cu orice preț s-a terminat. Acum trebuie să te concentrezi pe retenție și pe valoarea clienților existenți.”, consideră Mann.

„RevOps nu înseamnă că o singură persoană trebuie să știe totul, ci echipe specializate în suport clienți, marketing și vânzări care colaborează.”, mai adaugă acesta.

Cum poți urmări activitatea Launch România? Ce poți afla din discuția cu Romeo Mann, speaker la How to Web?

Poți urmări discuția cu Romeo Mann, dacă ești interesat/ă de cum să lansezi produse digitale direct în podcastul de mai sus. Sau poți urmări discuția pe capitole, după cum poți să le găsești mai jos. 

00:00 – Intro: What is RevOps, really?

03:42 – The Playbook Problem in Startups

10:28 – Using AI in B2B: Hype vs Real Use Cases

17:40 – ABM: Why Most Companies Get It Wrong

24:10 – How to Research Like a Pro (Without Wasting Time)

32:45 – Revenue Systems vs Marketing Campaigns

36:55 – The Tool Trap: Tech ≠ Process

41:30 – How to Web this year

47:15 – Final Advice: Structure First, Tools Later



Citeste si