Rottaprint: ce tendințe pot observa antreprenorii în economie de la inflație

Potrivit Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, una dintre tendințele observate de companie în acest an este aceea că fenomenul inflației a determinat o creștere a comenzilor de etichete și ambalaje pentru produsele de bază din industria alimentară și pentru mărcile proprii ale marilor retaileri, în timp ce cererea pentru produsele premium a rămas constantă.

“Printre tendințele ce marchează anul 2022, se remarcă deja creșterea de comenzi pentru produsele de bază destinate consumului casnic, un efect major al creșterii inflației. În consecință, observăm o dinamică a echilibrului între două tipuri de consumatori finali: cei ale căror venituri nu au fost afectate în mare măsură de pandemie și care își păstrează obiceiurile de consum chiar dacă prețurile au crescut, iar de cealaltă parte sunt românii a căror putere de cumpărare a fost vizibil afectată în ultimii doi ani, ceea ce a determinat implicit o administrare mai atentă a bugetului pentru cumpărături”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.  

În 2021, numărul total al comenzilor înregistrate de tipografia Rottaprint a crescut cu 10% comparativ cu anul precedent. În topul celor mai solicitate produse din portofoliul Rottaprint de către clienții din industria alimentară s-au aflat: etichetele autoadezive, capacele de aluminiu folosite în preponderență pentru produsele lactate, dar și etichetele termocontractibile (cunoscute drept “shrink sleeve”) aplicate pe PET și sticlă.

De asemenea, reprezentanții Rottaprint transmit că prețurile materiilor prime au suferit modificări semnificative în ultimul an. Motivele sunt atât creșterea costurilor la energie, gaz, combustibil cât și situațiile punctuale care au apărut în piață odată cu provocările repetate generate de contextul pandemic, mai ales în lanțurile de aprovizionare. Astfel, pe lângă impactul asupra prețurilor, criza de materii prime aflată în plină desfășurare a afectat și disponibilitatea unor produse precum hârtie, aluminiu și componente pentru folii. O altă consecință a acestor factori este extinderea termenelor de livrare care au crescut de la câteva zile la câteva luni, comparativ cu o perioadă normală.

„Din cauza dificultăților generate de criza de materii prime și creșterile de preț la energie cu care se confruntă piața, continuăm să traversăm o perioadă volatilă, marcată constant de provocări noi. Parteneriatele strânse pe care le avem cu furnizorii noștri ne ajută să fim alături de clienții Rottaprint și să venim cu soluții potrivite nevoilor lor și adaptate provocărilor aduse de criza din piața materiilor prime”, adaugă Cristi Nechita-Rotta. 

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de peste 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2021, Rottaprint a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia.



Citeste si