- 27 Iunie 2024
Tigers of eCommerce la Tigers Summit: Ca să deschizi în afara României ai nevoie de bani, dar investitorii nu se uită la eCommerce
Panelul Tigers of eCommerce din cadrul Tigers Summit i-a avut invitați pe:
- Laura Sardescu, co-fondatoare a NeaKaisa.ro, un magazin online care e lider în zona amenajărilor și obiectelor sanitare
- Raluca Radu, MTH Digital și Answear.ro, unul dintre cei mai importanți specialiști din piață
- Andrei Șercanean, VP eCommerce Services eMAG - omul care a dezvoltat diferite funcții inovatoare în eMAG
- Kiril Dinov, Growth Leader Eastern Europe VTEX, un furnizor important de digitalizare pentru comerț electronic
- Florin Vișoiu, SMB National Sales Director Vodafone Business, companie care promovează digitalizarea în rândul IMM-urilor
Tigers Summit nu a fost un eveniment despre viitor, ci despre prezent. Și ne-am dorit să găsim o metodă diferită de a prezenta concluziile fiecărui panel. Așa că ne-am aliat cu Vatis Tech, un produs prin care poți să ai o înregistrare audio și să-ți genereze un transcript în diferite limbi. Cu ajutorul inteligenței artificiale, dar și cu multă inteligență umană, facem rezumatul discuției pe care o poți urmări mai sus.
Pentru prima oară în cadrul unui eveniment, start-up.ro și compania românească Vatis Tech, vor genera ideile principale ale evenimentului cu ajutorul inteligenței artificiale.
Vatis Tech este o companie ce are un produs ce poate face transcrieri automatizate dintr-o sursă audio. Chiar pe 28 mai, în ziua evenimentului Tigers Summit, organizat de start-up.ro, Vatis Tech a lansat noi unelte cu inteligență artificială pentru utilizatori: rezumate automate, dar și posibilitatea de a dialoga în scris cu AI-ul pentru a găsi informații într-un text.
Fiecare panel din Tigers Summit va fi integrat în Vatis Tech și concluziile vor fi prezentate după ce au fost generate de AI și verificate de către echipa redacțională start-up.ro.
Iată mai jos care sunt principalele aspecte aflate de la reprezentanții industriei de comerț electronic din România:
Cum arată piața de eCommerce în România- Piața de eCommerce a ajuns la 7 miliarde de euro, adică 11% din totalul retailului românesc
- Comparativ cu țările din regiune există un loc de creștere mare, în Polonia eCommerce-ul are o cotă de piață de 20% din total, iar în Marea Britanie de 33%.
- Cu toate acestea, eMAG are 20 de milioane de produse listate, însă sunt retaileri internaționali care au și 100 de milioane de produse disponibile.
- Din 56.000 de magazine care vând prin eMAG Marketplace, 10.000 au reușit să facă vânzări și în Ungaria sau Bulgaria
- Cu toate că piața este mare, nu se vede un interes mare al investitorilor de a finanța afacerile din eCommerce, aceștia se uită mai degrabă la SaaS și startup-uri diverse
- Doar pe piața de fashion din România cei mai mari jucători sunt din Polonia sau Germania
- Pentru a lansa un program de loialitate precum este Genius de la eMAG este necesar să ai o gamă foarte largă. Din acest motiv eMAG a amânat ideea unui program de loialitate până când nu a extins gama
- Genius a eliminat bariera livrării gratuite spre client, iar prin easybox s-a ușurat munca de livrare cât mai aproape de client
- eMAG a implementat 3 tipuri de plată - 4 rate, 12 rate sau plată peste 30 de zile la comandă, dincolo de soluții oferite de bănci
- Pentru a lansa orice proiect de loialitate în eCommerce ai nevoie de o recurență a cumpărăturilor. Așadar, ori o gamă extinsă, ori o integrare, așa cum a făcut eMAG cu Fashion Days sau Tazz.
- Laura Sardescu de la NeaKaisa.ro explică faptul că afacerea lor este doar în România deoarece e foarte complicat să finanțezi o astfel de extindere dacă nu ai investitori
- Primii 2-3 de internaționalizare sunt doar investiție până ai un return of investment
- Planul NeaKaisa.ro este ca anul viitor să deschidă primele piețe internaționale
- Florin Vișoiu (Vodafone) consideră că e nevoie de informație la antreprenori.
- Digitalizarea nu este un proces scump, dar trebuie găsite soluții tehnice pe care să le poți testa, nu să le cumperi deodată
- Există totuși lipsuri de informație la antreprenori. Conform unui studiu Vodafone, antreprenorii români consideră că digitalizarea înseamnă să fie conectați la internet și să aibă adresă de mail.
- Antreprenorii caută să fie mai productivi, să dezvolte zone noi de venituri și să diferențieze
- Încă sunt puține campanii de live shopping implementate în România
- De asemenea, un trend care crește este personal shopping assistant, unde clienții din offline pot lua legătura online cu consultanți din showroom
- Există o nevoie crescută de platforme de tip fast-to-market și integrare de soluții SaaS de către antreprenori pentru a reduce costurile de mentenanță
Tigers Summit este un eveniment susținut de către Vodafone Business, ca Technology Partner, Daktela și Arggo.
De asemenea, Community Partners sunt La French Tech Bucharest și British Romanian Chamber of Commerce.