- 29 Octombrie 2025
Sameday, creștere de 20% în primele 9 luni ale lui 2025. Pregătiri și investiții pentru Black Friday
Astfel, compania este pregătită să proceseze în centrele de sortare până la 1 milion de colete pe zi în perioada Black Friday, când se estimează o creștere de aproximativ 70% a volumelor față de o perioadă obișnuită.
„Sezonul cumpărăturilor care debutează cu cel mai mare eveniment de reduceri al anului, Black Friday, aduce întotdeauna o creștere semnificativă a volumelor, precum și o complexitate ridicată a livrărilor. Toate investițiile și eforturile făcute de noi în extinderea rețelei de livrare în afara casei, în capacitatea de procesare și livrare a comenzilor, dar și în soluții tehnologice de ultimă generație ne-au pregătit să susținem partenerii din e-commerce. În același timp, îmbunătățirile constante aduse aplicației SAMEDAY îi ajută pe clienți să gestioneze mai simplu comenzile.”, a spus Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group
Anul 2025 a adus cel mai mare buget de investiții din ultima perioadă, reprezentând 30% din totalul investițiilor realizate din 2020 și până în prezent. Prin extinderea capacității logistice, SAMEDAY este pregătit să sorteze un număr record de colete, performanță posibilă datorită celor 3 hub-uri din București, Sibiu și Brașov, dar și a rețelei logistice extinse și modernizate. În ultimele luni, compania a inaugurat cinci noi centre logistice și un centru dedicat coletelor agabaritice în vecinătatea hub-ului central Rudeni, fiecare dotat cu sisteme automate de ultimă generație.
Recent, SAMEDAY le oferă utilizatorilor posibilitatea de a trimite colete în orice țară din Uniunea Europeană, serviciu disponibil atât pentru companii, cât și pentru persoane fizice, direct din platforma web sau aplicația mobilă.
easybox a crescut cu peste 20%Capacitatea rețelei easybox a crescut cu peste 20% în Romania și a ajuns la mai mult de 7.700 de puncte active în regiune. În același timp, compania a extins și rețeaua SAMEDAY Point, care completează experiența livrărilor la easybox și oferă capacitate suplimentară în zonele cu cerere ridicată pentru livrări în proximitatea casei sau a biroului. Numărul acestor puncte s-a dublat, ajungând la aproape 1.600 la nivel regional.
Extinderea rețelei și investițiile realizate fac parte din strategia SAMEDAY de a oferi flexibilitate, proximitate și predictibilitate în livrări, elemente esențiale pentru partenerii din zona de e-commerce, mai ales în perioadele de vârf precum Black Friday. Extinderea rețelei a fost susținută, numai în ultimul an, prin investiții semnificative de peste 20 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii out-of-home. La nivel național, există un locker SAMEDAY la aproximativ 3.500 de locuitori, iar distanța medie de mers pe jos până la un easybox este de 6 minute, reducându-se la 4 minute în București.
În România, cea mai aglomerată zi de livrări din an este așteptată să fie 10 noiembrie, iar în perioada campaniei se estimează că vor fi livrate peste 4 milioane de colete doar la easybox.
70%1 dintre utilizatorii din România consideră aplicația ca fiind cea mai performantă soluție de gestionare a livrărilor, datorită interfeței intuitive și funcțiilor multiple: prelungirea termenului de păstrare în easybox, actualizarea termenului de livrare, trimiterea unui colet către o altă persoană, plata rambursului din aplicație prin Apple Pay, Google Pay, eMAG Pay, redirecționarea coletului către un easybox sau altă adresă.
SAMEDAY App a depășit 4 milioane de descărcări în 2025, consolidându-și poziția ca una dintre cele mai utilizate aplicații din țară. În plus, pentru consolidarea prezenței internaționale, în luna iulie a fost lansată aplicația SAMEDAY Ungaria, iar in luna octombrie anul acesta a fost lansată aplicația SAMEDAY Bulgaria.
În România, pentru a gestiona eficient volumul ridicat de comenzi din perioada de vârf, SAMEDAY a extins echipa de curieri și a suplimentat personalul din hub-uri cu peste 60% față de perioadele obișnuite, numărul de curieri disponibili în Black Friday ajungând la 3500 de persoane.
În plus, numărul mașinilor dedicate transportului de colete între hub-uri și agenții a crescut la peste 500, iar programul de lucru al depozitelor a fost prelungit pentru a susține eficient fluxurile ridicate.