Scooterson caută 740.000 de euro pe Seedblink ca să producă scutere inteligente și autonome. În 2021 vizează și o campanie de lansare pe Indiegogo

Scooterson, producător de scutere electrice care utilizează tehnologii de inteligență artificială, teleoperare și conducere automată, vizează să obțină 740.000 de euro prin platforma de investitii în startup-uri de tehnologie SeedBlink. Listarea va avea loc joi, 8 aprilie.
UPDATE 20 aprilie:

Scooterson a fost acceptat să înceapă o campanie pe StartEngine, una dintre cele mai mari platforme de equity crowdfunding din SUA, unde rata de acceptare este mai mică de 1%. 

Deoarece compania trebuie să aloce o parte din strângerea de fonduri Pre-Seria A investitorilor de pe StartEngine și să lanseze campania în prima săptămână a lunii mai, Scooterson a decis să își reducă suma target pe SeedBlink la €440.000, cu €100.000 mai puțin, în timp ce suma maximă s-a modificat la €640,000. De asemenea, Scooterson va închide campania mai devreme, pe 25 aprilie, 10pm. 

Mai mult, compania de micro-mobilitate va emite pentru toți investitorii în Scooterson cupoane în valoare de $750 (pentru investiții de €2.500 EUR și €5.000) și de $1.000 (pentru investiții de €7.500 sau mai mult) la achiziționarea unui scooter modelul Rolley + (retail la €2.990 + taxe). 

Finanțarea va fi folosită pentru a continua investițiile în campania de lansare a produsului, costurilor de producție și cheltuielilor ulterioare de marketing și vânzări

Oportunitatea de a investi în Scooterson prin SeedBlink este deschisă doar până la finalul săptămânii - duminică, 25 aprilie, 10pm. Finanțarea se va face sub forma unui acord de tip SAFE (Simple Agreement for Future Equity), care va include o evaluare maximă de € 19M și un discount de 20% la momentul următoarei runde de tip equity. Compania intenționează că actuala rundă va fi urmată de Seria A în următoarele 12-18 luni.

Detaliile listării Scooterson pe SeedBlink pot fi accesate aici.


Banii vor fi utilizați în următoarele 18 luni pentru campania de lansare, producție, marketing și vânzări.

Scooterson se adresează atât clienților consumer cât și segmentului de business: companiilor de food delivery, curierilor, centrelor rezidențiale de mari dimensiuni, centrelor turistice (mai ales resorturi), campusurilor universitare, parcurilor industriale, cluburilor de golf (ca alternativă pentru mașinile de golf).

Compania Scooterson a fost fondată în California în 2016 de Mihnea de Vries (CEO) - un antrepenor român cu 25 de ani de experiență în tehnologie, marketing și producție video - și Deepansh Jain (CTO), un antreprenor în serie din India. Mihnea de Vries (51 de ani) a fondat în 1996 compania EuroNet, primul furnizor de internet din Arad și unul dintre primii din România.

Finanțări atrase până acum: 3,2 milioane de euro

“Suntem cu toții din ce în ce mai preocupați de felul în care trăim, iar modul în care ne deplasăm este adesea un punct esențial în discuțiile despre mediu, despre viața orașului, despre viață în general. Prin Scooterson ne-am dorit să dezvoltăm o soluție adaptată viitorului. O soluție care nu înseamnă doar hardware, ci mai ales deep-tech, tehnologie bazată pe inteligență artificială, teleoperare și conducere automată”, afirmă Mihnea de Vries, co-fondator și CEO al Scooterson.

Lansarea Scooterson va avea loc la sfârșitul T2 2021 după o campanie prin platforma Indiegogo. Până acum, compania a atras finanțări de 3,2 milioane de dolari pe piața americană.

“Scooterson este un startup care combină software și hardware la un nivel înalt de calitate. Este probabil singurul mod în care poate fi cucerită o piață foarte aglomerată, în special cu produse asiatice. Cu fondatorii aflați în Singapore, India și SUA, Scooterson a devenit cu adevărat o firmă multinațională, păstrându-și fibra românească la nivel de design industrial prin designerul Ionuț Predescu. Este a doua oară după Plant An App când un startup își completează fondurile strânse pe Republic cu crowd raising pe SeedBlink. Este o mare bucurie pentru noi să putem contribui la succesul unor companii multinaționale cu ADN românesc”, afirmă Andrei Dudoiu, co-fondator și CEO al SeedBlink.

În 2021 fondatorii Scooterson se concentrează pe vânzările din SUA, iar din 2022 au în plan să dezvolte compania la nivel global. De asemenea, aceștia sunt in discuții cu o companie de pe piața locală pentru ca producția de scutere pentru Europa sa fie realizata în România.

Pentru acest an, conducerea Scooterson estimează venituri de aproximativ cinci milioane de dolari din vânzările prin Indiegogo, retail online și prin segmentul business to business. Pentru 2023, fondatorii mizează pe vânzări de până la 100 de milioane de dolari.

Scooterson este un startup american care dezvoltă scutere electrice care se bazează pe tehnologii de inteligență artificială, teleoperare și conducere automată. Compania a fost fondată în California de către Mihnea de Vries (CEO) - un antreprenor roman, cu 25 de ani de experiență în tehnologie, marketing și producție video -  și Deepansh Jain (CTO), un antreprenor în serie din India. Mihnea de Vries a fondat în 1996 compania EuroNet, primul furnizor de internet din Arad și unul dintre primii din Romania.



Citeste si