Scooterson revine: startup-ul, acceptat la un concurs în Los Angeles

Scooterson, un startup cu sediul în San Francisco, dar care are printre cofondatori și români, e printre finaliștii unei competiții din Los Angeles. Scooterson face un scuter inteligent cu un model de proprietate pe bază de abonament.

Povestea Scooterson începe la Arad. El a fost anunțat acum doi ani, așa cum scriam în acest articol de pe start-up.ro, dar nu a mai apărut pe piață, deși s-a putut precomanda. Între timp, startup-ul a trecut prin mai multe schimbări și a ajuns la un model prin care îl poți deține contra unui abonament lunar, scrie wall-street.ro. 

Competiția la care aceștia au ajuns în ultimii 15 finaliști , L.A. New Mobility Chalenge, se concentrează pe identificarea celor mai inovatoare tehnologii de transport nepoluante, infrastructura smart și soluții de mobilitate care vor defini o nouă era a transportului urban.

Scuterul electric al celor de la Scooterson este creația lui Mihnea de Vries și a fost dezvoltat împreună cu o echipă a căror membri sunt în mare parte din Arad. Scooterson este mai mult decât un scuter simplu, pentru că este conectat la telefonul mobil. Vehiculul e controlat fără mânere de accelerație și nici nu are cheie de contact. Scooterson înțelege cât de rapid vrei să mergi în funcție de cât de puternic împingi din picior. Are frâne și îl poți controla ușor dacă va merge prea rapid. Viteza maximă este de 25 de kilometri pe oră, iar autonomia va fi de 50 de kilometri în modul Full Power și 70 de kilometri în modul Eco.



Scuterul electric poate fi achiziționat doar în anumite orașe în viitorul apropiat, pentru un abonament de 99 de dolari pe lună sau 999 de dolari pe an. Dacă-l vrei de tot, poți plăti 2.500 de dolari pentru el. Sistemul fiind pe abonament, probabil nu va fi dedicat pentru piața din România, ci doar pe câteva orașe din Statele Unite, pe modelul scuterului electric Gogoro, care se închiriază și la care poți schimba bateriile în stații din oraș.

Concurenții vor avea oportunitatea de a-și prezenta creațiile în cadrul unui eveniment de 4 zile, desfășurat între 16-19 noiembrie în Los Angeles, unde vor fi analizate de către un juriu de specialitate care va desemna câștigătorii. Premiul concursului constă într-o sumă de 15.000 de dolari și consultanță din partea unui incubator de startup-uri care îi va ajuta să își dezvolte produsele, conform lacomotion.com.



Citeste si