Serpentium Boards - românii care vor să reinventeze transportul din orașe

Orașele noastre s-au schimbat în ultimii ani și pe lângă multe mașini au apărut alte tipuri de vehicule. De la mai multe biciclete, la zeci de mii de trotinete electrice, până la longboard-uri. Serpentium Boards e un brand local care produce longboard-uri electrice. Ca să fii cel mai cool de pe stradă și să te deplasezi mai bine prin trafic.

Ioan Sorin Scîntei are 23 de ani și a intrat de ceva timp în lumea antreprenoriatului. Serpentium Boards e o marcă de longboard-uri, în cuvinte simple, niște skateboard-uri mai lungi. Dar nu sunt unele obișnuite, ci sunt electrice și fabricate în România. Sorin a intrat în lumea aceasta din pasiunea pentru aceste vehicule.

Serpentium creează longboard-uri electrice și un sistem prin care bateriile pot fi înlocuite ușor, pentru ca autonomia să nu fie o problemă. Sorin menționează că stabilitatea e mare, iar intenția sa este să diminueze folosirea autovehiculelor și atragerea de noi pasionați ai acestui mod de transport.

Un business pornit de la nevoia proprie

„Acest business a pornit de la pasiunea mea pentru longboard-uri mecanice, vehicule pe care le utilizam pentru a mă deplasa în timpul studenției între casă și Facultatea de Transporturi”, povestește Sorin pentru start-up.ro. Mai folosea și trotinete electrice, dar nu-i plăcea că uneori în drumul spre casă acestea rămâneau fără baterie. Având background în ingineria autovehiculelor, s-a pus pe treabă și pe un longboard obișnuit a adăugat un sistem de baterii care pot fi înlocuite.

„Făceam freeride în parcuri precum Carol sau Tineretului, acolo unde existau pante mai abrupte, frânând prin diferite metode utilizate in longboarding precum powerslide . Apoi a continuat de-a lungul facultății, deoarece preferam să "pedalez" spre facultate pentru a economisi timp”, explică Sorin.

Flerul antreprenorial, spune Sorin, îl moștenește de la tatăl său, care conduce un service în județul Neamț. Iar călătoria lui în lumea afacerilor a pornit în primul an de facultate într-un garaj închiriat împreună cu un coleg. Acolo restaurau și modificau motociclete de epocă.

„Veniturile erau considerabile, dezavantajul era că nu lucram într-un mediu tocmai curat și acest tip de afacere implică foarte mult timp și atenție la detalii. Nu dețineam calificarea de inginer, așa că eram dispuși să facem astfel de sacrifciii atunci”, explică Sorin.

Serpentium Boards - produse create de la zero

A început business-ul cu longboard-uri cum spuneam, din nevoie, dar ține să menționeze că nu e vorba de un DYI, nu modifică longboard-uri tradiționale acum, ci le proiectează de la zero, apoi face și proiectarea carcasei și electronicii. În plus, se ocupă și de proiectarea motoarelor electrice pentru acestea.

Longboard-urile sale sunt și pentru cei care au experiență, dar și pentru cei la început de drum, pentru că pot fi dotate cu un ghidon care să ajute începătorii.

„Motoarele folosite sunt ultimele motoare electrice apărute, cele cu magneți permanenți, acestea lucrează în curent continuu la o tensiune de 36V. În momentul actual, pentru primul lot de longboard-uri importăm partea de motor, dar suntem foarte hotărâți să le producem noi datorită costurilor mari de transport în acestă perioadă, costuri care  ajung la 1/2 din valoarea produsului”, explică Scîntei.

Motoarele au o putere de 1200W la varianta 4X2 cu o autonomie de 20 de kilometri reali cu setul principal de baterii, iar cu cele de rezervă 10 kilometri suplimentari. Viteza maximă la care poate ajunge dispozitivul este de 40 de km/h, având 3 moduri de pilotaj, iar în prezent cei de la Serpentium lucrează și la un model cu tracțiune 4x4.

Avantajul longboard-urilor Serpentium vine din bateriile de rezervă. Astfel, poți prelungi autonomia vehiculului. Metoda nu e nouă, e una despre care se vorbește inclusiv la trotinete electrice, la telefoane mobile și, pe viitor, poate fi implementată poate chiar și la mașini.

„Montarea și demontarea se realizează sub 10 secunde dacă ai bateriile de rezervă la îndemână”, explică Sorin Scîntei. În plus, în perioada următoare Serpentium va lansa mai multe pachete pentru a lărgi plaja de buget. Orice client poate achiziționa oricâte baterii dorește ca să le aibă la îndemână.

Cât de ușor se conduce un longboard electric?

Știu că atunci când auzi de longboard electric te cam temi. Până la urmă e ca și cum ai avea o trotinetă fără ghidon, iar unii se tem și de acelea.

„Din experiența celor care au realizat test drive-ul pot spune că după primele zece minute s-au obișnuit cu feeling-ul de a se da pe o placă Serpentium, prin ajustarea vitezei până devin încrezători”, explică Sorin.

Sorin crede că e foarte ușor să faci tranziția de la o trotinetă electrică, pentru că longboard-ul e mai comod, fiind mai lat.

„Feedback-ul a fost unul excelent, atât pe partea de design cât și pe partea functională. Pentru că e ceva nou pentru România, unul dintre motivele ce ne diferențiază este acela că venim în sprijinul oamenilor cu stabilitatea oferită”, spune Sorin.

Echilibrul e destul de ușor de ținut, iar frânarea se face cu ajutorul unui joystick de pe telecomandă, longboard-ul putând fi controlat de aceasta. Practic, frânarea e magnetică prin transmiterea semnalului electric către placa de bază. Longboard-ul are o greutate suportată de 200 de kilograme și are o garanțăie de doi ani pentru componentele electronice și baterii.

Așadar, există o curbă de învățare pentru longboard, dar nu foarte mare. Scopul Serpentium Boards e să educe publicul și să îmbunătățească piața care e slab dezvoltată în România.

Cifrele Serpentium Boards și perspectivele de viitor

„Este un produs adresat pasionaților, celor ce vor să beneficieze de călătorii rapide, dar și celor care țin la conceptul de protejare a planetei. Consider că rămâne la latitudinea oamenilor dacă vor să-și prioritizeze investițiile și consideră că merită să cumpere așa ceva la fel cum este și cu companiile ce produc telefoane ale căror prețuri au atins sume astronomice, dispozitive ce sunt folosite cu mult sub capacitatea lor”, spune Sorin.

Dispozitivul începe de la un preț de 3.200 de lei pentru pachetul de 10 kilometri autonomie, iar pachetul de 30 de kilometri ajunge la 4.400 de lei. Pachetul de baterii de rezervă, care conțină două, costă 500 de lei.

Startup-ul e abia lansat pe piață și momentan a reuști să vândă doar cinci bucăți, dar pentru Sorin asta înseamnă o validare a pieței, mai ales că ținta este globală, nu neapărat România.

„La nivel internațional există piață pentru așa ceva. Cifrele celei mai mari companii care produce astfel de dispozitive sunt încurajatoare, având o cifră de afaceri de 65 de milioane de euro”, spune Sorin. Concurenții internaționali sunt Boosted Board sau Evolve.

Chiar dacă aceștia sunt mai mari, Sorin menționează că nu vor să lupte cu aceleași arme, ci să aplice tactica „oceanului albastru”, adică să se diferențieze prin calitate și prin modelul lor de business.



Citeste si