Sfaturi pentru ținuta unui antreprenor

Odată depășită faza incipientă de structurare, organizare și lansare a business-ului, de cele mai multe ori, antreprenorii încep să conștientizeze impactul aspectului lor în viața de zi cu zi, iar acest lucru se întâmplă îndeosebi datorită interacțiunii pregnante dintre aceștia cu angajații, clienții sau colaboratorii sau datorită eventualei presiuni care se pune pe ei la nivel de comportament, rapiditate a reacției și a găsirii de soluții, dar și la nivel de imagine.

Opinie semnată de Andreea Chirilă, Style Coach & Content Creator


Fie că pășește în „lumina reflectoarelor” sau rămâne discret, în spatele cortinei, antreprenorul reflectă business-ul pe care îl deține, iar ținuta acestuia, fără doar și poate, va avea un impact major în relațiile interpersonale de zi cu zi.

Ba mai mult, ținuta unui antreprenor proiectează modul în care se armonizează succesul său profesional cu atenția acordată vieții personale, existând, bineînțeles, numeroase cazuri în care se manifestă un dezechilibru între cele două paliere.

Cu alte cuvinte, riscul să existe o discrepanță și ca antreprenorul să se concentreze exclusiv pe business este mare, iar efectele unei astfel de conduite se vor resimți mai devreme sau mai târziu.

Așa cum se subînțelege, ideal este să existe o concordanță deplină între reușitele în business și dezvoltarea personală, lucru care va fi translat imediat prin intermediul ținutelor vestimentare pe care antreprenorul le va aborda.

La nivel general, antreprenorul va dori să adopte o ținută care să denote profesionalism, iar acest lucru poate fi atins cu ușurință atunci când toate piesele vestimentare se bifează cu atributul calității. În acest sens, compoziția articolului va conta cel mai mult, apoi vor fi luate în considerare croiul (impecabil realizat și potrivit siluetei) și culoarea (care să flateze fizionomia). Odată atinse aceste standarde de calitate, important este ca piesa vestimentară aleasă să fie o extensie a personalității și preferințelor estetice ale antreprenorului, doar atunci acesta din urmă se poate simți confortabil.

În ceea ce privește prețul unei ținute potrivite unui antreprenor, nu există un etalon sau un prag ce trebuie depășit, întrucât o imagine vestimentară armonioasă poate fi obținută deopotrivă cu piese ale unor branduri medii sau de lux.

În relațiile de business, antreprenorul va face o impresie bună atunci când se va simți nu doar confortabil, ci și încrezător în propria-i imagine, lucru care, așa cum este deja demonstrat, îi va aduce beneficii și pe plan profesional. Altfel spus, o imagine vestimentară fără cusur, implicit, va atrage oportunități întrucât doar atunci antreprenorul va afișa nivelul cel mai înalt al siguranței de sine.

Așadar, indiferent de mărimea business-ului, o ținută vestimentară rafinată va reprezenta pentru antreprenor nu doar un pas înainte în construirea unei impresii generale mai bune, dar și păstrarea unui echilibru între brandul personal și cel de business. 



Citeste si