- 28 Ianuarie 2017
Sfaturi SEO pentru cei care caută un job
Cauți un job? Vrei să te știe lumea din industrie? Atunci trebuie să faci SEO inclusiv pentru profilul tău online. Tu ești principalul tău produs, așa că promovează-te cum știi mai bine ca să fii găsit pe Google.
Probabil ai auzit deja de SEO (search engine optimization). Înseamnă să poți fi găsit mai ușor pe internet prin diverse tehnici. În privința profilului personal, al tău, e important să fii activ pe internet dacă vrei un job nou sau dacă vrei să găsești parteneri de afaceri și oameni influenți. Am găsit un articol care oferă patru sfaturi pentru optimizare SEO ca să ai mai multe șanse să fii găsit de angajatori în 2017 de pe „Fast Company“, scrise de Tina Arnoldi, marketing consultant și specialist Google.
Folosește profilul de LinkedInMultă lume are profil pe LinkedIn, dar puțini le-au făcut atât de bine încât să fie bune în cazul căutărilor online și din punct de vedere SEO. Alege o poză profesionistă și de calitate. Dacă nu ai una, fă-ți. Nu folosi poza de pe Facebook.
Modifică-ți titlul pe care-l afișează LinkedIn. Formatul standard e că îți afișează funcția curentă. Cu toate acestea, poți să editezi acest lucru și ar fi bine să o faci. Încearcă să te descrii nu din perspectiva jobului curent, ci al skill-urilor tale. Folosește cuvinte cheie apropiate domeniului și capacităților tale. Nu folosi titluri pompoase ca Chief Happiness Officer, chiar dacă așa se numește efectiv jobul tău. Recruiterii nu caută chief happiness officer, ci mai degrabă customer support, human resources sau alți termeni normali.
Folosește cele 2.000 de caractere pe care le ai la descriere. Aici poți să descrii concis ce ai făcut de-a lungul vremii, ce te caracterizează și ce avantaje ar avea un angajator dacă te-ar lua la el în firmă. În plus, nu lăsa linkul profilului standard. Poți să-i adaugi numele tău. De exemplu linkedin.com/vladandriescu.
Folosește videoAnul trecut a fost unul în care video-ul a câștigat foarte mult teren, iar 2017 nu va fi unul diferit. Formatul devine sinonim cu internetul și textul pierde teren. Dacă vrei să fii găsit mai ușor, postează videoclipuri utile pentru meseria ta - tutoriale, disursuri, cursuri online. Pune-le pe YouTube ca să fii mai ușor găsibil în Google. Folosește cuvinte cheie și o descriere bună pentru videoclip și folosește parte din skill-urile tale drept cuvinte cheie, ca să te ajute. Nu folosi termeni foarte specifici, ci unii generali, pe care-i caută și recruiterii.
Dacă ai un site de prezentare sau vrei ca lumea să te cunoască mai bine, include link-uri către site-ul tău sau către LinkedIn în videoclipurile de prezentare. Poți să pui clipul pe site ca să fie deschis cu așa ceva.
Crește-ți rețeauaDe multe ori, jobul pe care-l cauți sau oportunitățile antreprenoriale sunt la un om distanță. Ideea e să-ți crești rețeaua de oameni pe care-i cunoști cât mai mult ca să poți fi recomandat. De fiecare dată când te duci la un eveniment offline, caută-i pe oameni și adaugă-i pe rețelele sociale. Nu neapărat pe Facebook, nu toată lumea preferă asa, dar pe LinkedIn. Chiar dacă nu e o tactică SEO în sine, te ajută să-ți faci cât mai multe conexiuni. Și chiar dacă ai jobul ideal, continuă să fii activ online. Alege rețeaua pe care să o faci, încearcă să devii un influencer în domeniul tău - postează pe LinkedIn, ai fi surprins cât de bine merge, chiar și în România.
Demonstrează-ți expertizaA fi SEO nu e un lucru pe care-l faci o singură dată și gata. E un proces continuu. Trebuie să fii prezent pe internet în permanență, să-ți updatezi profilurile, să creezi conținut. Nu trebuie să produci conținut în fiecare zi, nu te îngrijora. Poți să comentezi la anumite lucruri, pe site-uri, pe LinkedIn, să menționezi o carte pe care ai citit-o sau să menționezi pe Twitter un lider pe care-l apreciezi. Folosește platformele pe care sunt și recruiterii. YouTube, LinkedIn, grupuri specifice industriei de pe Facebook, site-ul tău personal.
Urmărește discuțiile de pe social media, urmărește-i pe oamenii influenți și dacă tu crezi că poți adăuga valoare, comentează.