Mameprenoarele României: She is Mom e platforma pentru impact în carieră

She is Mom este o platformă românească dedicată mamelor, cu posibilitatea de a fi scalată la nivel internațional, în contextul în care revenirea femeilor la locul de muncă după concediul de creștere copil este o provocare în majoritatea țărilor, nu doar în plan local. Iar She is Mom propune o soluție care să ofere consultanță și sprijin astfel încât mamele să își găsească viitorul job sau viitoarea carieră.

Platforma dedicată mamelor a fost lansată în 2019, în prezent are peste 4000 de membri, 100 de mentori și peste 70 de beneficii pentru mamele care se înscriu pe platformă. She is Mom funcționează ca o platformă educațională, un spațiu în care mamele pot găsi sprijin sau consultanță dacă vor să se angajeze, dacă vor o reconversie profesională sau pur și simplu să se dezvolte. 

Recrutarea la temelia She is Mom

Ideea She is Mom îi aparține Alexandrei Badea, femeie cu 8 ani experiență în antreprenoriat și 15 ani în HR, cu activare pe zona de tech, inginerie, agribusiness și recrutare. Experiența din ambele zone a luat-o și a aplicat-o în construirea platformei She is Mom. 

”Din experiența de recrutare am învățat atât de multe, încât mi-am propus să scriu o carte. Dar ce e cel mai important, e că recrutarea este despre oameni care știu ce vor, despre oameni care își cauta un nou drum, despre oameni care s-au rătăcit și au nevoie de îndrumare. Am mai învățat și că fiecare om are cel puțin un talent care trebuie descoperit și mai ales că fiecare om trebuie să își găsească curajul de a-și urma acel talent.”

Echipa She is Mom are în acest moment 4 fondatoare, în 2019 au pornit la drum Alexandra Badea, Andreea Radu și Daniela Enache, toate cu experiență în recrutare si livrare de servicii corporate. În 2021, s-a alăturat Nicoleta Neacșu pe zona financiară, ca să poată livra un plan de afaceri mai bun și să învețe să își gestioneze resursele în mod eficient.

Pe lângă echipa de bază, She is Mom are și un consiliu de conducere, cu persoane cu experiență în domeniul antreprenoriatului, printre care: Adela Jansen, cu peste 25 de ani de experiență în poziții executive de top la mai multe companii multinaționale; Irina Leca, antreprenor în serie și consilier de afaceri cu peste 12 ani de experiență în marketingul de creștere și managementul produselor, co-fondator Vector Watch și în prezent manager de marketing pentru Europa Centrală @ Google; Adrian Badea, CEO și antreprenor cu experiență solidă în vânzări și agrobusiness; Răzvan Popescu, un mare antreprenor în serie și un mentor uimitor în România și Franța, cu o expertiză completă în investiții imobiliare. 

”She is Mom este o încununare a multor ani de muncă, interviuri, întâlniri, discuții. She is Mom este locul virtual care aduce la un loc oportunități, educație, mentori, motivație. Recrutarea a fost fundația acestui proiect și mai mult decat atât, punctul de formare al echipei She is Mom”, ne spune Alexandra, una dintre fondatoare. 

Ce spunea piața despre angajarea mamelor

Viziunea nevoii unui proiect de acest fel era absolut evidentă pentru Alexandra, dar înainte de lansarea din 2019 echipa a făcut și o cercetare care să le dea direcția potrivită și care să le confirme necesitatea unui spațiu cu resurse profesionale pentru mame.

Câteva dintre rezultatele studiului indicau următoarele:

  • companiile nu erau fericite cu conceptul de muncă de acasă, lucru care s-a schimbat radical un an mai târziu
  • companiile nu erau dispuse să investească în programe de diversity, lucru care a început să se schimbe în 2021
  • companiile aveau nevoie de o schimbare și alte platforme pentru recrutare, retenție, training
  • mamele își doreau joburi remote sau joburi part time
  • mamele aveau nevoie de mentorat și uneori de reconversie profesională
  • mamele aveau nevoie de un upgrade de digital skills

Pe baza rezultatelor, echipa She is Mom a știut ce să ofere în platformă. Și de 3 ani continuă să lucreze la această soluție, în care au investit peste 100.000 de euro, pitchuri nenumărate și 2 finanțări fără equity, una de la un business angel și o finanțare europeană. Planurile lor de anul trecut includeau căutarea unor investitori, dar Alexandra ne-a explicat acum mai clar cum vede ea lucrurile într She is Mom și investitori privați: 

”Odată cu tracțiunea au început și discuțiile cu potențialii investitori, dar pe măsură ce avem aceste discuții, ne dăm seama că ne dorim un investitor, un partener care să rezoneze cu ceea ce facem. Am primit finanțări mai mici, fără să dăm equity din firmă și am făcut pași frumoși înainte. Noi nu vizăm o sumă mica de investiție, pentru că știm foarte clar ce vrem și mai ales cât costă ce vrem să realizăm pe mai departe. La timpul potrivit vom avea investitorul potrivit.”

Ce oferă platforma She is Mom

Până la potrivirea între She is Mom și investitorul ideal, platforma are un model de business adresat clientelor finale, mamele, dar și B2C, servicii personalizate și pe bază de abonament. De exemplu, un abonament la un mentor din lista disponbilă pleacă de la 100 euro/ an și ajunge la 1000 euro/an. Există și lista beneficiilor, unde companiile sau serviciile lsitate plătesc, la fel, o taxă de vizibilitate în platformă.

Cumulat din toate facilitățile platformei, She is Mom are un venit lunar total între 2700 și 5000 de euro. 

She is Mom are în prezent 4000 de membri în platformă, din care 10% activi. Dar mai mult decât cifrele, pe fondatoare le bucură impactul pe care reușesc să-l aducă în comunitate, efect care nu a trecut neobservat, She is Mom fiind premiată pentru „Compania cu cel mai mare impact social în 2020”, în cadrul Business Review Awards Gala 

”După 3 ani de She is Mom, pot să spun că suntem pe trend de creștere și că am reușit să ne autosusținem prin vânzarea serviciilor pe care le oferim. Cine ajunge în She is Mom, iubește platforma. Sunt tare mândra de noi că am ajuns aici, de la o prezentare Power Point, o lansare în plină pandemie, până la o platformă construita cu resurse proprii, o calatorie plina de peripeții, dar în care nu am renunțat niciodată oricât de greu a fost uneori”, ne spune Alexandra.

O poveste de succes este unul dintre cele mai bune selling points ale unei platforme cum e She is Mom, așa că am vrut să știm direct de la fondatoare dacă au un studiu de caz care să le confirme munca de până acum: 

”Simona a venit către She is Mom după ce a renunțat la business și avea nevoie de reorientare profesională. Mama de 2 copii minunați, avea nevoie de un job remote cu un salariu bun. Și-a creat cont în platformă și a beneficiat de promovare atât în comunitatea de mentori, cât și în social media și la clienții nostri corporate. Simona a beneficiat de un curs de recrutare IT, oferit din partea She is MOM, un curs cu o valoare de 890 euro. Și-a găsit job prin intermediul platformei și acum este alături de noi ca ambasador.”

She is Mom e la a treia versiune a platformei, în urma feedback-ului de la utilizatoare, în care echipa a făcut mai multe automatizări, a integrat plăți directe și posibilitatea de a rezerva sesiuni de mentorat direct din cont. Ca planuri de viitor au alte upgrade-uri pentru platformă, dar și intenția de a replica She is Mom în Portugalia și, mai apoi, în SUA. 

Cât despre companiile către care și-ar dori să aibă impact prin soluția lor, Alexandra e de părere că: ”este necesar să existe mai multă flexibilitate în privința programului de lucru și nu numai, este important să se țină cont de noul rol pe care mamele îl ocupă. Să te împarți între familie și carieră nu este deloc simplu, iar flexibilitatea ajută mamele să jongleze mai bine între cele două. Când toate părțile implicate sunt mulțumite, toată lumea câștigă și engagementul este mult mai mare.”



Citeste si