🎥 SMSO - cum vrea un startup să se extindă pe SMS, WhatsApp și Telegram

Una dintre cele mai active, dar complicate piețe din zona de telecom este cea de marketing prin SMS și alte tipuri de mesaje (WhatsApp, Telegram). Noi am povestit cu un startup care vrea să o schimbe - SMSO și cu fondatorul platformei, Cătălin Sporiș.

Sporiș nu este un începător pe piața de telecom. Experiența lui este de mai bine de 16 ani, atunci când în 2006 a început cu o rețea de cartier, a tras fibră optică și a dezvoltat o rețea în centrul Bucureștiului. Dar treptat s-a dezvoltat, a înființat o companie, iar de câțiva ani se dezvoltă pe zona de marketing prin SMS.

SMSO este o platformă de comunicare B2C sau B2B prin mesaje de tip SMS sau text fondată de Cătălin Sporiș, practic un spinoff din compania NOOH Media. Trecerea de la o companie de servicii precum NOOH Media la una de produs, ca SMSO, a fost un proces. Prima oară ideea a venit în 2009 când au cumpărat primul echipament de trimitere de SMS-uri.

„ Am participat la multe conferințe și am luat decizia să dezvoltăm și noi această platformă. Acum avem un produs retail pentru end useri, companiile din România, pe zona de comunicare scrisă”, spune Cătălin Sporiș.

Cum arată SMSO în momentul de față

Startup-ul are o creștere constantă a clienților, veniturilor și SMS-urilor trimise. „2022 până în aprilie am avut o cifră de afaceri de 140.000 de euro și cu 40.000 de euro venituri recurente în martie/aprilie. Un obiectiv al nostru este să fim mai cunoscuți în mediul de business în România, astfel încât să fim prima opțiune la comunicări prin SMS, WhatsApp sau Telegram”, explică Sporiș în cadrul interviului.

În momentul de față planurile SMSO sunt de a avea 1.000 de clienți facturați și să atingă 1 milion de euro cifră de afaceri până la finalul anului.

Utilizatorii SMSO sunt companii care utilizează platforma pentru a trimite mesaje, care și-au creat cont și au testat serviciul prin măcar 100 de SMS-uri.

„Clienții din eCommerce, clinici medicale, instituții financiar-bancare, utilități, ONG-uri. Avem clienți din multe industrii, din multe domenii de activitate. Noi am plecat de la clienți mici și medii, iar acum ne ducem către cei mari. Nu a fost o alegere strategică, dar am avut o abordare antreprenorială prin care am făcut un produs, l-am pilotat și apoi l-am promovat din 2019”, explică Sporiș.

Piața e una aglomerată, concurențială, iar SMSO sunt printre ultimii veniți. Dar Cătălin consideră că e un avantaj, pentru că au dezvoltat platforma pe tehnologii noi, care să le permită scalarea și lansarea de microservicii. Dar un lucru e clar. SMS-ul nu moare.

„În toate rapoartele pe care le-am urmărit SMS-ul ajută pentru că toată lumea are un astfel de serviciu instalat, chiar și cei care nu au acces la internet, persoanele mai în vârstă, nu e la fel de aglomerat ca alte canale și nu ai SMS-uri necitite. E o comunicare rapidă, aproape instantanee”, explică Sporiș.

„Am ajuns să trimitem în 2021 10 milioane de SMS-uri, astăzi transmitem 1,5 - 2 milioane de SMS-uri lunar”, mai spune acesta.

Dezvoltările SMSO în viitor

Pentru viitorul apropiat și mai îndepărtat, SMSO se uită către instituțiile de stat unde ar ajuta primirea de notificări prin SMS pentru taxe, impozite sau amenzi.

„Aceea e o zonă cu potențial mare de creștere, doar că nu este ușor de oferit servicii în zona respectivă, dar lucrăm cu parteneri care digitalizează statul român”, spune Sporiș.

„SMS-urile sunt citite 98% și sunt citite în maximum 2 minute de la primire. Conversia este undeva între 2-3% conform teoriei, dar și din practica unor clienți”, mai spune Cătălin Sporiș.

De asemenea, vor să lanseze din ce în ce mai mult servicii tehnololgizate, cum ar fi WhatsApp, Telegram sau alte platforma.

În plus, se uită și spre o finanțare din partea investitorilor. „Avem nevoie de resurse financiare pentru a accelera”. Au discutat cu principalele fonduri din România și sunt în căutare de 600.000 de euro pentru dezvoltare.

„Cel mai mare challenge pentru business-ul nostru e că se bazează pe volum și are un profit brut destul de mic. Nu putem să dezvoltăm pe cât de mult am dori produsul astfel în ritmul pieței”, spune Sporiș.

„Dacă nu, intrăm în cantonament, pregătim, dezvoltăm și ne autosusținem. Tot ce am realizat până acum am făcut-o cu resurse proprii. Banii se vor duce clar către sales și marketing, către dezvoltarea produsului undeva la 30%, iar 15% dorim să ajutăm echipa de customer success să interacționeze mai mult cu clienții noștri și să-i ajute în ceea ce au de făcut”, explică fondatorul SMSO.

Cătălin menționează că piața are un potențial de 100 de milioane de euro doar din SMS-uri. „SMS-uri care se trimit de pe abonamente și cartele Prepay sunt undeva la 40%. Email-ul, WhatsApp-ul și alte canale au o piață adresabilă de câteva sute de milioane de euro”, explică Sporiș.

Dar potențialul nu e doar în România, ci și regional. Media de SMS-uri primite în România este de 11, în timp ce media europeană este de 18-19 SMS-uri, așadar afacerile din România nu comunică la fel de mult ca cele din afară.

Dar drumul e lung. SMSO e momentan doar la 1% dintr-o piață mare și cu jucători cu experiență, dar Cătălin vede cerere de la companii care au văzut cum comunică alte branduri.



Citeste si